asi ty tropy nesvědčí ani bramboře. Včera jsem jel z práce, dojel jsem před barák, všechno v pohodě. Asi za 10 minut jsem jel pryč, sednu, otočím klíčkem, počkám, až zhasne kontrolka chlazení, zmáčknu startér a všechno zhaslo. Vypnu klíček, zapnu, opět počkám a opakuje se to stejný. Po třetí už se po zapnutí klíčku nerozsvítilo vůbec nic. Nesvítily ani hodiny, ani kilometry. Když jsem klíček vypnul, tak hodiny zase naskočily.
Jako první co mě napadlo, jestli nemám utrženej kabel u spínačky, někdo to tu už řešil. Ale to by se nenulovaly hodiny a neblbnulo by to tak (aspoň teda myslím). Kabely jsem teda u spínačky zkoušel prohmatat a na nic sem nepřišel. Pojistky byly taky v pořádku.
Jako další věc co mě napadla - věčná bolístka baterie. Vyndal jsem ji a byla dost vřelá. Tak sem ji šoupnul do ledničky a šel si do garáže pro nabíječku. Dolil vodu po max (i tak ji tam bylo dost) a dobil ji. Šoupnu ji zpátky do motky, a světe div se chytla, jak kdyby se nic nedělo.
Furt mi vrtá v hlavě jestli to nakonec stejně nebyly ty dráty od spínačky..
Co si o tom myslíte? Jaký je vůbec teplotní rozsah pro provoz baterie? Mám Vartu a na jejich webu jsem to nenašel.
Podle symptomů je příčinou jednoznačně baterie. Tipuju, že má po životnosti. Tohle mi dělala baterka, která už v zátěži neudržela napětí. Mě nabití pomohlo tak na týden a zas to udělalo. Postupně se interval zkracoval, až mi to nevydrželo ani 5 minut po odpojení od nabíječky.
Nakonec jsem baterii poslal z domu a pořídil novou. Je to holt problém u malého GS. Baterie se normálně zahřívá ze strany i zespoda a teď v těch hicech prakticky odevšad.
Zkus na ni píchnout multimetr a mrknout jak kolísá napětí při startování. Budeš mít hned jasno a nebo o případnou příčinu tohoto chování méně.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí