Ahoj pánové,mám dotaz ohledně 1150gsa. Uvazuju jestli koupit to a nebo 800gs. Jde mě hlavně o rozdíl jízdy v terénu..Když už bude enduro,tak chci o čas zabrousit i někam na nějaké nezpevnene cesty a to třeba i po dešti atd...jde o to kdy začne ztrácet 1150 a bude ve výhodě 800ka???jde mé o nějakou tu průchodnost..Jsem celkem vysokej(196) tak si říkám že ten vahovej rozdíl by mě nemusel až tak omezovat.. Takže..do jakého terénu se s 1150 pouštíte??
kubas napsal:
Ahoj pánové,mám dotaz ohledně 1150gsa. Uvazuju jestli koupit to a nebo 800gs. Jde mě hlavně o rozdíl jízdy v terénu..Když už bude enduro,tak chci o čas zabrousit i někam na nějaké nezpevnene cesty a to třeba i po dešti atd...jde o to kdy začne ztrácet 1150 a bude ve výhodě 800ka???jde mé o nějakou tu průchodnost..Jsem celkem vysokej(196) tak si říkám že ten vahovej rozdíl by mě nemusel až tak omezovat.. Takže..do jakého terénu se s 1150 pouštíte??
Na tohle se nedá univerzálně odpovědět. Záleží především na tvých schoponostech. 1150 se dá poměrně dost pomoct lepšími tlumiči a dopředu se dá dát 21" kolo, pak to může vypadat třeba takto:
kubas napsal:
Ahoj pánové,mám dotaz ohledně 1150gsa. Uvazuju jestli koupit to a nebo 800gs. Jde mě hlavně o rozdíl jízdy v terénu..Když už bude enduro,tak chci o čas zabrousit i někam na nějaké nezpevnene cesty a to třeba i po dešti atd...jde o to kdy začne ztrácet 1150 a bude ve výhodě 800ka???jde mé o nějakou tu průchodnost..Jsem celkem vysokej(196) tak si říkám že ten vahovej rozdíl by mě nemusel až tak omezovat.. Takže..do jakého terénu se s 1150 pouštíte??
Na tohle se nedá univerzálně odpovědět. Záleží především na tvých schoponostech. 1150 se dá poměrně dost pomoct lepšími tlumiči a dopředu se dá dát 20" kolo, pak to může vypadat třeba takto:
to jsou nesmysly Stepane, 800 ma ADOVE odlisnou pruchodnost terenem, nema telelever, ma teziste vic vzadu... je to KRUTNEJ rozdil.
porovnano s LC, tam kde na osmikile letis, tady jsem priposranej.
ale samozrejme, ma to vzadu 17ku...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
kubas napsal:
Ahoj pánové,mám dotaz ohledně 1150gsa. Uvazuju jestli koupit to a nebo 800gs. Jde mě hlavně o rozdíl jízdy v terénu..Když už bude enduro,tak chci o čas zabrousit i někam na nějaké nezpevnene cesty a to třeba i po dešti atd...jde o to kdy začne ztrácet 1150 a bude ve výhodě 800ka???jde mé o nějakou tu průchodnost..Jsem celkem vysokej(196) tak si říkám že ten vahovej rozdíl by mě nemusel až tak omezovat.. Takže..do jakého terénu se s 1150 pouštíte??
hele po desti potrebujes gumu, co se cisti. na 1150 to je jen ostra karoo, pokud vim.
na osmikile maji tusim vepredu desertky, to nevim.
kazdopadne oproti 1150 je to rozdil PROPASTNEJ, oproti gsa i ukrutnej vahovej.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Určitě to bude obrovskej rozdíl..já neplánuju jezdit po nádrz v bahně..Ale když se rozhoupu že si trošku zablbnu v lehcim terénu (les,polní cesta...) tak jestli se nebudu proklinat že jsem se vůbec někam hrabal...Ják často vyrazíte do takového podniku s 1xxxGS??
Marek BMW napsal:
Pokud jde jen o občasné polní nebo lesní cesty a nebojíš se toho , tak Advik toho zvládne dost i když je to těžká kráva a 21" by se taky hodila. Pokud Advika budeš držet trochu v pohybu a nenecháš spadnout rychlost pod určitou mez , tak se s ním dá dost blbnout. S 800 GS nemám žádné zkušenosti (jel jsem na tom jen jednou), ale dovolím si tvrdit, že v OFFu bude lepší už kvůli váze a většímu kolu.
zapominate na zcela podstatny fakt a to, ze 800 ma USD widli, nikoliv telelever.
navic je TEZKA NA ZADEK.
= uplne jiny projev v terenu.
USD je fakt ukrutnej rozdil.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Marek BMW napsal:
Pokud jde jen o občasné polní nebo lesní cesty a nebojíš se toho , tak Advik toho zvládne dost i když je to těžká kráva a 21" by se taky hodila. Pokud Advika budeš držet trochu v pohybu a nenecháš spadnout rychlost pod určitou mez , tak se s ním dá dost blbnout. S 800 GS nemám žádné zkušenosti (jel jsem na tom jen jednou), ale dovolím si tvrdit, že v OFFu bude lepší už kvůli váze a většímu kolu.
zapominate na zcela podstatny fakt a to, ze 800 ma USD widli, nikoliv telelever.
navic je TEZKA NA ZADEK.
= uplne jiny projev v terenu.
USD je fakt ukrutnej rozdil.
Mě přijde že 800ka je a 660tenere jsou jedny z posledních poradnejch endur co se nebojej zamazat.
Asi jsem se ale měl zeptat jinak...vzhledem k tomu že uvazuju. O 1150 gs ptám se na ní ale bude to podobné jako u 1200gs...jak často s nima vjefete do nějakého marastu??
kubas napsal:
Ahoj pánové,mám dotaz ohledně 1150gsa. Uvazuju jestli koupit to a nebo 800gs. Jde mě hlavně o rozdíl jízdy v terénu..Když už bude enduro,tak chci o čas zabrousit i někam na nějaké nezpevnene cesty a to třeba i po dešti atd...jde o to kdy začne ztrácet 1150 a bude ve výhodě 800ka???jde mé o nějakou tu průchodnost..Jsem celkem vysokej(196) tak si říkám že ten vahovej rozdíl by mě nemusel až tak omezovat.. Takže..do jakého terénu se s 1150 pouštíte??
Na tohle se nedá univerzálně odpovědět. Záleží především na tvých schoponostech. 1150 se dá poměrně dost pomoct lepšími tlumiči a dopředu se dá dát 20" kolo, pak to může vypadat třeba takto:
to jsou nesmysly Stepane, 800 ma ADOVE odlisnou pruchodnost terenem, nema telelever, ma teziste vic vzadu... je to KRUTNEJ rozdil.
porovnano s LC, tam kde na osmikile letis, tady jsem priposranej.
ale samozrejme, ma to vzadu 17ku...
hicksi, já jsem odpovídal v intencích dotazu, né v obecné rovině ...
Pokud by se ptal Hubert Auriol a chtěl občas jezdil polňačky a lesní cesty, tak je myslím úplně jedno, jestli by měl 1150 nebo 800. No a opačně, když na tom neumíš vůbec, tak se budeš válet na 800 i 1150.
Jestli neumis v off jezdit bude to s 1150 trapeni. Nekdo s ni jezdi jakoby mela 150 kg (treba Paji) kdyz jezdis po polnackach je to v pohode, i nejaky lesni cesty a vyjezdy jsou v pohode, ale jak zacne blato,pisek tak je to spatny (moje pocity) vyhoda je kroutak a nemusis vsude tak rychle jako na KTM. 12GS je na tom podle mne lip, je lehci a je to znat, taky ma alespon na mne lepsi ergonomii pro jizdu ve stoje. KTM mam ted a ta je na tom nejlip ale musi se rychle, pomalu nerada,ergonomie horsi nez 12GS(mam 190 cm) stupacky jsou dost vysoko takze jsi celkove vejs. Kazdopadne u vsech plati, ze to jsou tezky potvory a kdyz to neumis budes se trapit v tezsim terenu a polnacku prejedes s prstem v nose na vsech z nich.
Upravil brtnik dne 09.08.2013 21:37
brtnik napsal:
Jestli neumis v off jezdit bude to s 1150 trapeni. Nekdo s ni jezdi jakoby mela 150 kg (treba Paji) kdyz jezdis po polnackach je to v pohode, i nejaky lesni cesty a vyjezdy jsou v pohode, ale jak zacne blato,pisek tak je to spatny (moje pocity) vyhoda je kroutak a nemusis vsude tak rychle jako na KTM. 12GS je na tom podle mne lip, je lehci a je to znat, taky ma alespon na mne lepsi ergonomii pro jizdu ve stoje. KTM mam ted a ta je na tom nejlip ale musi se rychle, pomalu nerada,ergonomie horsi nez 12GS(mam 190 cm) stupacky jsou dost vysoko takze jsi celkove vejs. Kazdopadne u vsech plati, ze to jsou tezky potvory a kdyz to neumis budes se trapit v tezsim terenu a polnacku prejedes s prstem v nose na vsech z nich.
kubas napsal:
Ahoj pánové,mám dotaz ohledně 1150gsa. Uvazuju jestli koupit to a nebo 800gs. Jde mě hlavně o rozdíl jízdy v terénu..Když už bude enduro,tak chci o čas zabrousit i někam na nějaké nezpevnene cesty a to třeba i po dešti atd...jde o to kdy začne ztrácet 1150 a bude ve výhodě 800ka???jde mé o nějakou tu průchodnost..Jsem celkem vysokej(196) tak si říkám že ten vahovej rozdíl by mě nemusel až tak omezovat.. Takže..do jakého terénu se s 1150 pouštíte??
Posledni dva roky jezdim s 1150 prakticky hlavne v terenu i na ruzny akce apod. Treba i ted naposledy na Erzberg. Zadnou velkou upravu tam nemam, dokonce stale 19 kolo vepredu a vzdy legalni obuti, takze kvuli tomu terenu jedine uz zmnemou ostrou Karoo. Projet se da ledasco, i brutalni bahno, spis zalezi, jestli Ti jde o to to projet, nebo jet svizne, nebo jet treba na vysledek. Vaha a koncepce predni vidle jsou rozhodne handicap, ale pokud ti jde o to dojet a ne treba vyhrat, v porovnanimse stroji jako 800, tak se da hodne. Pokud je sucho, resp. neni jen blato, je to spis o jezdci. V bahne je znat o dost vetsi setrvacnost tech kil a taky necitlivost predku, takze to neni az takova zabava, ale spis trapeni. Rozhodne to ale jde, jde o um, vuli a odhodleni
Co se primyho srovnani s 800 tyce, tak to rozdil fakt je, 21 a usd je proste trochu jinej vesmir. Nicmene pokud jsi na hrocha zvyklej a klimaticky podminky ujdou, da se drzet krok. Pred loni jsem byl na xl rally pri traveleventu prvni v kategorii nad 900. Pred ktmkama, hp2 a kde cim a temer celou dobu jsem jel s klukem co jel na 800 a byl v malejch treti a drzeli jsme stejny tempo.
1150 je proste klasika, poctivej kus zeleza ,super kroutak i pohodli. Festovej kardan. Proste takovej tank bez starosti a to i kdyz s tim placnes. 800 je koncepcne do terenu vhodnejsi, lehci, budes se ovsem trapit s retezem. Navic origo podvozek taky neni zrovna hitparada. Zalezi taky, co ti je bliz.
Jinak pro predstavu, takle jezdim na 1150 prakticky denne . :
YouTube Video
Nejsou to zrovna zadny sileny tereny, ale spis ukazka,, ze ty kila se ukrotit daji.
Nicmene uz jsem toho na ni projezdil fakt dost a nekdy i totalni nesmysly. Je to i o hlave. Presvedcit se, ze to pujde a pak vetsinou jen s prkvapenim zjistis, ze to fakt jde.
Upravil morabo dne 09.08.2013 22:58
Maiali nel Fango!
Neni zac. Nicmene na druhou stranu musim rict, ze pokud bych mel pragmaticky kupovat motorku primarne do terenu, asi bych si to trochu rozmyslel a asi by vyhrala z tvyho vyberu ta 800. I tam je ale potreba pocitat s radou uprav a ne zrovna levnejch, zejmena co se tyce podvozku. Znacna vyhoda je treba taky moznost dat dozadu 18ku a tudiz si vylepsit vyber pneumatik. Nekteri muzou namitnout, ze by sli do ktm lc8, ze ta uz je ready rovnou. No, je pravda, ze ma 18ku, ze ma dobrej, co, skvelej podvozek, ale proste papa, servisni interval kratsi, kila zase tak maly nejsou a je relativne tezka na predek a ma prd rejd.
Jenze pokud chces jeste trochu zamotat hlavu, existuji i stroje jako superenduro a predevsim hp2, kdyz jsme u tech bmw, ta je jednoduse nejvic. Mam tu cest v jejim sedle travit uz cca mesic a ani ze zminovanych motorek (teda krom superendura, na tom jsem nejel a byla to prima konkurence) ji nesaha ani po kotniky. Ale chce to rozbit trochu vic prasatek a pocit s tim, ze pri nasi postave na tom nikoho nepovozis prakticky ani v nouzi.
PS: u mne 1150 vyhrala kvuli jezdeni i ve dvou, pohodli, kardanu (nesnasim patlani se s retezem) a proto, ze se mi ta pruhovana vyrocka proste vzdycky desne libila a jsme zase zpatky
Upravil morabo dne 09.08.2013 23:29
Maiali nel Fango!
tak zase nutno dodat, ze HP2 na ktere ted jezdi Boris nema standardni podvozek
a tovarne bude urcite tezsi na predek. Je to ale unikat, o tom zadna...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tovarne spis bude o dost vymeklejsi, resp. mozna hodne podobna tovarni 800. Cili je proste potreba pocitat s investici v idealni variante tak 3.000E jen do podvozku...
Maiali nel Fango!
Díky za rady.mám představu tak 50% silnice a 50 off...a vzhledem k mé velikosti by to asi opravdu chtělo tu 1150... Přítelkyni se bude dobře sedět a já na ní snad projedu Skotsko jak mám už nějakej ten pátek v plánu...