Ahoj, chci začít přezouvat gumy doma bez toho abych musel pokaždý do pneuservisu. Jelikož jsem v tomhle ale úplný začátečník prosil bych o nějakou radu co kdo používáte?
Na netu jsem našel tohle http://www.corrid...azni-kruh/ a když k tomu pořídim montpáky, tak by to mělo asi stačit nebo se pletu?
V podstatě když víš jak na to ti stačí dvě montpáky. Případně plastová ochrana na ráfek aby jsi ho nepoškrábal.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Být Tebou, tak se to naučím bez toho nazouváku. U silnice na dovolené u Balatonu to přeci s sebou taky mít nebudeš.
Vím, je to pakárna, ale i já sám se to stále učím a nemám to úplně v ruce. Proto píšu tohle své doporučení. Umět to je hodně užitečná a pro cestovatele určitě i povinná věc.
Jinak jsem tu nazouvačku viděl už i někde na inzerátech, hodně podobnou.
Můj postup při samodomo přezouvání (po zaškolení od kámoše, co má ostré enduro a přezouvá každou chvíli...):
vypustit pneu a sundat matku z ventilku, položit kolo na zem a řádně pošlapat, aby se uvolnila pneu od ráfku, jednu montpáku vrazit pod pneu a dát při tom pozor na skřípnutí duše! a odření ráfku! (k tomu se dá koupit takový plastový bazmek jak psal BIGR), pak tam vrazit i druhou páku a postupně, po odření a pomačkání několika prstů objet dostatečný kus ráfku až jde pneu na jedné straně celá převléct přes ráfek, vyndat duši a totéž zopakovat s druhou stranou pneu (to už je celkem sranda), při instalaci nové pneu opačný postup, jen je dobré okraj pneu pomazat třeba mýdlem (mýdlovou vodou), takže zpátky: pneu z jedné strany, vsunout duši (porovnat a zajistit ventilek matkou), pneu z druhé strany, nafouknout, popř. zajet do pneuservisu vyvážit (anebo nechat tak).
Není to sice úplně snadná práce obzvlášť napoprvé (napodruhé i napotřetí) , ale jak píše xHackerM, může se to hodit při defektu někde na výletě...
přesně jak píšou kluci, dvě montpáky a jedeš, ale je to pěkná pakárna. Vždycky mám z toho ruky do krve, protože se těm pneu nechce jak z ráfku tak ani na ráfek.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
dve klvalitni montpaky a kdyz nejde pneu od rafku da se pouzit bocni stojan masiny i kdyz mas sundany kolo ozkouseno jinak da se koupit na oddelani pneu od rafku tohle http://www.rockwa...ead-popperNejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
A ještě dodávám, že asi největší pakárna je nepoškrábat si ráfek, tzn. pořád přendava kus vystřižený z plastového kanystru jako ochrana ráfku. Zkoušel jsem si dávat na montpáky americkou pásku, ale ta se sedřela hned. Možná zkusím ještě nějakou smršťovačku. Ale zatím prostě dávám kousek z plastového kanystru. Dobře to klouže a přitom chrání ráfek.
Když jsem viděl video z Enduroškoly, jak to Milan přezuje za pár minut, tak jsem žasnul. Ale asi se zase netrápí s tím ráfkem, no. Je to o zkušenostech.
x: jjj ma spravdu taky sm to tak delaval a pak sem si koupil tohle http://www.louis....r=10030905 jinak ja vzdycky zasnu jak kamos na crosce lepi dusi bez sundani kola normane to zuje , vynda dusi , zalepi pokud nepomuze oko a musi dat zaplatu, nasadi a jede dal.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Díky za rady. Na garážový přezouvání si ten stojan nejspíš pořídím, přeci jen nechci používat boční stojan na odražení gumy od ráfku. Další postup už je stejnej, jako když to dělám někde u kraje silnice. Montpáky do ruky a dloubat...
Někdy dám vědět, jak dopadlo moje první přezutí a co všechno jsem si zničil
Spitfire napsal:
přesně jak píšou kluci, dvě montpáky a jedeš, ale je to pěkná pakárna. Vždycky mám z toho ruky do krve, protože se těm pneu nechce jak z ráfku tak ani na ráfek.
Dlouho jsem nic nepřezouval, ale vždy jsem používal tři montpáky (hlavně u aut a traktorů), zdá se mi to pohodlnější.
Upravil hobr dne 28.08.2013 21:06
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
schrek napsal:
x: jjj ma spravdu taky sm to tak delaval a pak sem si koupil tohle http://www.louis....r=10030905 jinak ja vzdycky zasnu jak kamos na crosce lepi dusi bez sundani kola normane to zuje , vynda dusi , zalepi pokud nepomuze oko a musi dat zaplatu, nasadi a jede dal.
hele, to OKO mám teď taky v duších, ty to máš taky? Seš s tím spokojenej? Jde mi o to, jestli to fakt funguje...
Pokud máš zadní gumu tvrdou, bývá největší problém dostat tam ventilek. řeším to tak, že z druhé strany vložím montpáku jako bych chtěl přetáhnout pneu přes ráfek, položím na zem a pak když z druhé strany zaberu tak mi pneu nezavazí u dírky na ventilek. Jinak používám 2 montpáky kovové asi 25cm a 1 samodomo dle vzoru Jawa s tím zahnutím a očkem co zahákneš za špici a nemusíš držet.
Ahoj, trochu to popostrčím
chci si koupit nové montpáky, hlavně aby se mi v klidu vešli do kufru (tzn. do 30cm)
máte někdo nějaké otestovaný? jde mi o to, aby se při zabrání neohnuly do luku
Labus01 napsal:
Ahoj, trochu to popostrčím
chci si koupit nové montpáky, hlavně aby se mi v klidu vešli do kufru (tzn. do 30cm)
máte někdo nějaké otestovaný? jde mi o to, aby se při zabrání neohnuly do luku
Zdar mrkni se na stránky www.ferdus.cz mám je a jsou v pohodě.
Používám tři co vypadjí nějak takhle http://www.offmot...ntpaky.jpg. Na Dakaru se mi vejdou zabalené v hadru k nařádí pod sedlo. Přezouvám docela často off/on pneu.
tyjo takovy kratky, to mas ale ruce, jako Rambo, ne?
Tady ty moto 25 www.ferdus.cz/sek...tazni-paky nevypadaji zle. Ale nevim, jestli ta kvalita bude nejaka za ty prachy...