Zdravím všechny,
motorka vždycky krásně nastartovala na první brnknutí startéru a teď nejde nastartovat. Po otočení klíčku se rozsvítí všechny kontrolky místo kontrolky chladící kapaliny, která má zablikat a potom se startuje. Teď se ani nerozsvítí. Baterka ok, startér ok, pojistky ok, motor se točí ale nenastartuje. Problém přisuzuju právě nerozblikání té kontrolky. Nevíte někdo čím to může být? Díky
Jestli to je s tím nějak spojené, tak je to klidně možné protože mi teď pan mechanik měnil boční stojan, ale čidlo nechával původní - funkční. A jak mi motorku předával, tak ji nastartoval napotřetí. Jistě bych to zjistil přes diagnostiku?
Jestli se nepletu, tak pokud máš neutrál, tak nemá čidlo stojanu na motor vliv. Kontrolka teploty ale nezabliká v případě, že máš přecvaknutej chcípák na řídítkách, zabliká až poté, co jej vypneš. Toho předpokládám, že by sis všiml i když stane se leccos, člověk se vyděsí že to nejede a začne blbnout. Čistě teoreticky by se asi i ten přepínač mohl nějak po... Nic jiného, co by umíralo tu kontrolku, než ten chcípák si nevybavuju.
Taky bych to viděl na chcípák, pokud není vypnutý prošel bych kabeláž, zavrčí Ti palivové čerpadlo při otočení klíčkem?
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Jo jo tím stojanem to asi nebude. Čidlo vypne motor když je stojan vyklopený a zařadí se rychlost. Tak to smontuju zpátky a kouknu na tu kabeláž a na chcípák a poslechnu jestli zavrčí čerpadlo.
Díky zatím za rady
Tak motorka je v servisu, tak uvidím jestli na něco příjdou. Elektriku jsem prošel a nic že by mělo být odpojeno nebo tak jsem nenašel. Čerpadlo podle mě nezavrčí po otočení klíčkem, může to být i tím. Jinak prej se někdy stává že se zblázní řídící jednotka a musí se celá přehrát..
Což přehrát nepůjde, protože pokud vím, tak v F650GS je v řídící jednotce ROMka (Read-only-memory) -> Jednou na ni něco nahraješ a už to znova nepřehraješ ničím jiným.
Upravil geofre dne 23.09.2013 18:57
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
puchyyla napsal:
Jestli se nepletu, tak pokud máš neutrál, tak nemá čidlo stojanu na motor vliv. Kontrolka teploty ale nezabliká v případě, že máš přecvaknutej chcípák na řídítkách, zabliká až poté, co jej vypneš. Toho předpokládám, že by sis všiml i když stane se leccos, člověk se vyděsí že to nejede a začne blbnout. Čistě teoreticky by se asi i ten přepínač mohl nějak po... Nic jiného, co by umíralo tu kontrolku, než ten chcípák si nevybavuju.
Jojo souhlas taky jsem už na to přišel a trošičku se vyděsil :-) ale omlouvá mě že má 10dní starou motorku :-)
Zkontroluj svorkovnici na ŘJ, hlavně oxidaci pinů přímo na ŘJ. Jeden z nich, bohužel nevím už který, má právě na svědomí kontrolku teploty a bez něj nenastartuješ. Přišel jsem na to když mi celý pin oxidací kompletně upadl.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Tady v tomhle dokumentu http://www.f650gs...CUInfo.pdf je pinout staré i nové jednotky, záleží co máš za ročník.
Přehrání sw v BMS C a BMS C2 jde, není to motronic, i když se tomu tak často říká (i v dokumentaci.
Blbá otázka, ale nemáš náhodou imobilizer?
Závadou bylo spálené relé řídící jednotky,bylo originální BMW od výroby r. 2004, tak se koupilo nové od bosche a znova se přehrála řídící jednotka. Zjištění závady + práce + relé + benzín + půjčení vozíku-moto bylo nepojízdné, se oprava vyšplhala na 3.000,-Kč,ale co už.