Ahoj, na konci sezony chystám výměnu oleje a napadlo mě před výměnou použít čistič do olejových systémů a s tím nastává otázka, jaký čistič koupit? Rád si nechám poradit od zkušenějších co opravdu funguje, nerad bych koupil nějakej sajrajt .
Mám tu samou otázku, ale s tím je spojena ještě jedna..udělat před zimou olej a pak to nechat stát celou zimu s novým olejem..nebo starej jen vypustit a nechat to stát suchý? Tahle možnost se mi teda moc nezamlouvá...a nebo to nechat stát se starym olejem a pak hned na začátku sezóny udělat výměnu s těmi aditivy popřípadě? A pak ještě jedna otázka, alespoň kvůli ní nebudu zakládat nový vlákno...leju do dakarovky normálku castrol jak tam má být (10w40-jestli má nějaký podoznačení teď z hlavy fakt nevim) a přemýšlel jsem, že bych holce trochu dopřál a dal tam Motorex...otázka je, jestli bych jí fakt dopřál a kdyby jo, tak popřípadě jaký Motorex? Předem díky
vyměnit olej a nechat bejt v zimě nestartovat a hlavně dotoho nesrat ty tahače penež.. Kdyby měl někdo i tak pocit že neví co s penězma dám mu číslo učtu a něco mi pošle...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
vyměnit olej a nechat bejt v zimě nestartovat a hlavně dotoho nesrat ty tahače penež.. Kdyby měl někdo i tak pocit že neví co s penězma dám mu číslo učtu a něco mi pošle...
Kolikrát se divim,kolik lidí těm blábolům věří.
Když je hlad,je i husa dobrá.
nedá mi to abych se k tomu trošku nevyjádřil i když vím, že to asi rozpoutá bitvu názorů...
Je potřeba rozlišovat přípravek na proplach motoru a přípravek na snižování spotřeby oleje apod......
Co se týká proplachu motorů-čištění, tak to reálně funguje(Pokud se jedná o opravdu o nějaký kvalitní výrobek).Funguje to na principu rozpuštění karbonu a usazeni zejména v pístních kroužcích...tím samozřejmě dojde k jejich uvolnění a tím i zvýšení komprese motoru.Nejvíce znatelný je tento proplach samozřejmě i dieselových motorů-kde se tvoří více karbonu a usazeni než u benzínových motorů....
Je potřeba vybrat přípravek, který nepracuje na bázi chloru-aby nedegradoval pružnost těsnících prvků motoru(gufera ventilů,simeringy...)
Aditivum do nového oleje -
1.může se jednat buďto o aditivum na bázi nanotechnologie apd...-tady v podstatě dodatečně zvyšujete kvalitu oleje který jste do motoru nalili(výšší pevnost střihu olejového filmu,odolnost teplotě případně snižování tření) - tady to možná nějaký význam má...
2.Jedná se o aditivum tzv. ''MED'', který nalijete do již nového oleje - tohle je spíše takový ''placebo''.V podstatě se jedná jen o to, že zvýšíte viskozitu oleje a to i po zahřátí-olej je hustší jeho prostupnost přes pístní kroužky je menší -tzn- nižší spotřeba mot.oleje u již vyběhlých motorů.Pro motor to neznamená nic dobrýho a nic to neřeší-dočasně to zvedne trošku kompresy a sníží spotřebu oleje -VELICE OBLÍBENÉ U BAZÁRNÍKŮ!!
Pak jsou ''aditiva'' přípravky na proplachy palivových soustav jak diesel tak benzin a tam to tedy musím říct funguje úplně parádně!!Ale to je na dlouho.....
a motorexem nic nevyhraješ lij tam co se tam má dávat což je CASTROL
hele zase bych ten Castrol neprechvalil.
pokud vim, tak treba herr Zlabek do svoji moto taky leje Motorex. Je drazsi...
Upravil hicks dne 03.10.2013 10:24
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
vyměnit olej a nechat bejt v zimě nestartovat a hlavně dotoho nesrat ty tahače penež.. Kdyby měl někdo i tak pocit že neví co s penězma dám mu číslo učtu a něco mi pošle...
Kolikrát se divim,kolik lidí těm blábolům věří.
Jde o to,že u GS to asi moc velikej význam nemá-benzinovej motor s krátkýma intervalama výměn oleje-relativně čistej olej a motor....Nicméně se chystám to teďko na zimu zkusit na svém GS-ten proplach.Zkusit myslím s měřením komprese motoru před a po aby byl nějakej objektivní výsledek....uvidíme.
Jinak jsou přípravky,které 100% fungují.Jak jsem psal níže-hlavně u dieselových motorů tam to má opravud super výsledky- např: koncernovej 2,5Tdi je úplně nádhernej příklad - zacpávají se karbonem kanály v hlavě a zadře se vačka...nebo 1,6Hdi - úzká mazací trubka turba + sítko + interval oleje 20-30.000km.....
Ale chce to vidět jak používat a kde to funguje a kdy to má význam a kdy jsou to vyhozený peníze....Někde to má smysl a jinde je to zbytečný....
a motorexem nic nevyhraješ lij tam co se tam má dávat což je CASTROL
hele zase bych ten Castrol neprechvalil.
pokud vim, tak treba herr Zlabek do svoji moto taky leje Motorex. Je drazsi...
Je fakt,že jsem ho(Motorex) dvakrát za sebou dal do GS1200 a ten Motorex je v něčem jinej-motor běží víc potichu a čistě subjektivně mi přišlo, že jsem měl menší spotřebu oleje(ale neměřil jsem to ve stejných podmínkách).Potom jsem od něj ustoupil jen kvůli jeho ceně....
Nicméně moje zkušenost co se týká motokrosu je jednoznačně Motorex do značek jako KTM/Husaberg to funguje úplně jinak než Castrol.
Mimo to Motorex je původem firma,která se zabývá výrobou olejů přímo a výhradně pro motocykly.Ne jako Shell a Castrol - původem automobilový průmysl.
Tom
TomR1 napsal:
Je fakt,že jsem ho(Motorex) dvakrát za sebou dal do GS1200 a ten Motorex je v něčem jinej-motor běží víc potichu a čistě subjektivně mi přišlo, že jsem měl menší spotřebu oleje(ale neměřil jsem to ve stejných podmínkách).Potom jsem od něj ustoupil jen kvůli jeho ceně....
jako u svoji motorky?
to nechapu.. vzdyt to je rozdil par stovek..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomR1 napsal:
Je fakt,že jsem ho(Motorex) dvakrát za sebou dal do GS1200 a ten Motorex je v něčem jinej-motor běží víc potichu a čistě subjektivně mi přišlo, že jsem měl menší spotřebu oleje(ale neměřil jsem to ve stejných podmínkách).Potom jsem od něj ustoupil jen kvůli jeho ceně....
jako u svoji motorky?
to nechapu.. vzdyt to je rozdil par stovek..
Jojo u mojí motorky...šlo oto, že jsem jel do Maroka chtěl jsem dát novej olej a věděl jsem že ho po Maroku 4000km chci dát zase novej-tak jsem se vrátil ke Castrolu....
Dá se koupit okolo 130Kč za litr a Motorex už nevím ale něco lehce pod 400Kč myslím...
Tom
Nó, na tom litru to jde poznat, ale naštěstí pro nás je tam jen 2,3l a né 6l jak u mého vozu...tak si pak dvojnásobnou cenu určo rozmyslíš...ale ZATÍM jsem nikdy nepotřeboval u moto měnit olej víckrát než jednou za rok, takže jestli dám za výměnu i s filtrem cca 300 a nebo za motorex u kterýho snad připlácim za něco cca 900,- tak to fakt neřešim...proto se ptám, jestli ten rozdíl ve kvalitě bude...a nejsem blázen, abych přejížděl interval výměny oleje...max 5000km a jde ven
Třeba cca 2 mesíce zpět jsem přešel z f650gs na dakar a i když jsem věděl, že najedu do konce sezóny cca 1000km, tak šel původní olej stejně ven (bůhví co tam bylo že) a dal jsem castrol..na oleji šetřit nebudu, podle mě velmi důležitá věc...
TomR1 napsal:
Je fakt,že jsem ho(Motorex) dvakrát za sebou dal do GS1200 a ten Motorex je v něčem jinej-motor běží víc potichu a čistě subjektivně mi přišlo, že jsem měl menší spotřebu oleje(ale neměřil jsem to ve stejných podmínkách).Potom jsem od něj ustoupil jen kvůli jeho ceně....
jako u svoji motorky?
to nechapu.. vzdyt to je rozdil par stovek..
Jojo u mojí motorky...šlo oto, že jsem jel do Maroka chtěl jsem dát novej olej a věděl jsem že ho po Maroku 4000km chci dát zase novej-tak jsem se vrátil ke Castrolu....
Dá se koupit okolo 130Kč za litr a Motorex už nevím ale něco lehce pod 400Kč myslím...
chm.. to jsou skoro 2 litry na jednu vymenu, co?
nebo kolik mate napln?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2