Zdravím mám r1150r a mám prasklou prachovku na ložisku teleleveru ale bohužel nikde jsem nesehnal odpověď kde jí sehnat.
Jinak jsem zjistil drobnou vůli na kardanu na hrušce,stačí dotáhnout ty dvě ložiska kužílkový nebo rovnou řešit ložiska jako celek?
Koupit ji musíš v BMW a zaleží kde ta vule je. Pokud je na čepech tak stačí povolit a přitahnout a pokud je na ložisku tak nový
... servis a diagnostika BMW Motorrad
praporcik - nemyslíš spíše manžetu na kulovém čepu teleleveru? Tam jde použít manžeta s teleskopů z Babety - fuguje to. BMW dodává čep pouze jako celek.
Ložisko je u R1150R v horních brýlích (dvojřadé s kosoúhlým stykem), a to je zapouzdřené plastovými krytkami (2RS) - tam žádnou prachovku nepotřebuješ (v brýlích je nad ložiskem pouze plastová krytka BMW).
k té vůli - jestli je vůle na čepech, tak si prvně zkontroluj jak ložiska vypadají - jestli jsou ve vnitřních kroužcích obtisklé jehličky, tak je rovnou vyměň neboť by se po dotažení přestali otáčet. "Šprajcnuli" by se a začali se otáčet na čepech - což jen oddálí problém a za čas budeš ložiska měnit i s vydřenými čepy.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
jj manžeta na tele...je prasklá....ok.. kardan-takže rozebrat a kouknout.....myslel jsem jen povolit dotáhnout na těch 10nM a vidělo by se...jestli bude vakl...
Upravil praporcik dne 22.10.2013 16:38
Když to jen povolíš a dotáhneš jak jsi psal, tak když budou ložiska už poškozená, tak se při dotažení šprajcnou a budou se celá pootáčet na čepu - jelikož to pro ně bude menší odpor. Vůli sice vymezíš, ale po čase se v čepu vydře drážka od ložiska a vůle tam bude znovu - pak budeš měnit čepy i ložiska.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
ano ano děkuji za poznatky tedky ještě kdybs napsal jaký jsou tam ložiska rozměnry..a je to ideál...prostě ty dvě bych vyměnil...někde jsem tu našel super návod jednoduchej popsanej nafocenej..jinak když s tím kolem zarajbuju tak je opravdu ta vůle na konci u těch čepů...malá ale je
Upravil praporcik dne 22.10.2013 17:33
Ložiska 2ks č. dílu BMW 33172311091 (o žádné "náhražce" nevím - je to OEM díl pro BMW).
Jinak čep může být vydřený třeba takhle (tenhle je o 0,6mm v nejhorším místě - je to focené obyč. telefonem, tak kvalita nic moc): ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jo, jo. Ta cena je fakt děsná, ale "náhrada" asi opravdu neexistuje (nevím o ní, a to jsem se fakt snažil k nějaké levnější alternativě dopídit).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Jo, jo. Ta cena je fakt děsná, ale "náhrada" asi opravdu neexistuje (nevím o ní, a to jsem se fakt snažil k nějaké levnější alternativě dopídit).
Já jsem se pídil dost dlouho ale nic jsem neobjevil jen že ty origo ložiska se dělají na Slovensku
Jo, jo. Jenže ti mě tehdy odpověděli, že to dodávají pouze jako OEM díl pro BMW (taky jsem se k tomu před pár lety dopídil).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Nejlevnější asi co seženeš origo tak kontaktuj Ježka (info@adv1.cz)
Upravil ripper dne 27.10.2013 21:07
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
praporcik napsal:
a nepřemejšlel někdo nebo nezkoušel někdo místo ložisek tam vrazit bronzový futro?
To by bylo dobře zbastlené
Jenže výkyv tý hrušky toho zadku je v podstatě minimální....takže futro by to možná i sneslo jen se ptám....
a taky mě napadlo třeba ložisko otočit o cca 180stupňů a dát zpět...díky tomu že se to netočí ....
jen uvažuju nic jinýho.....