Zdravím. Mám 1150 GS s ABS, ktoré zrejme vďaka nejakému zlému elektrickému kontaktu (na ktorý neviem prísť) nefunguje. Taktiež mám predratý zadný senzor od zúbkatého kotúča. Taktiež brzdové hadice sú pôvodné (13ročné). Rozmýšlam nad tým, že jednoducho vyhodím trubky a hadice a kúpim nové pancieraky napriamo z pumpy na strmeň. Chcel by som sa spýtať, či s tým máte skúsenosť alebo či to v elektrike nemôže spôsobiť nejakú šarapatu okrem toho, že budú blikať ABS kontrolky. Ďakujem
Nedávno jsem to řešil, jen si musíš zvyknout, ze brzdy už nebudou duální.
Vyhodit to a předělat elektro je práce tak na 2 hodky
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Vcera som sa bol odviest a stala sa neuveritelna vec. ABS po roku nefunkcnosti znovu funguje. Po kazdom rozjazde sa aktivuje a skutocne funguje tak asi kupim nove pancierove hadice na abs
Dobrá historka:-). V každém případě mi přijde nesmyslné pořídit si špičkovou motorku a pak řešit poruchu odstraněním celého systému, navíc ABS! Snad by mne to nepřekvapilo u majitele Yuki, ale tady...
Ivan napsal:
Dobrá historka:-). V každém případě mi přijde nesmyslné pořídit si špičkovou motorku a pak řešit poruchu odstraněním celého systému, navíc ABS! Snad by mne to nepřekvapilo u majitele Yuki, ale tady...
Uz ho odstranilo vice lidi.Treba Kubrt atd.Duvod je vetsinou ten,ze kdyz odejde ta jednotka abs,tak jeji vymena je silene draha.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ten modulator stoji asi 42000kc.Takze to mnohdy muze byt o tom jezdit alespon bez ABS nebo vubec.
Upravil vevis dne 19.02.2014 10:42
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Viděl bych přinejmenším tři důvody, proč ABS odstranit:
- jezdím prakticky pořád s vypunutým ABS. S motorkou přestavěnou na vidle se zdvihem 33cm a ostřejší enduro pneu znamená aktivované ABS poskakování po silnici na vzdálenosti třeba 50m než zastavím.
- je to potencionální zdroj problémů (když se ABS při pádu vyleje) a pumpa žere poměrně dost elektriky
- je to asi 10kg navíc
Letos určitě ABS odstraním taky. Přemýšlím o tom, jestli neudělat normální hydraulické duální brzdy jako měla třeba Honda VTX, protože pro mě jediný důvod, proč tam ABS nechávám, je fakt, že při zmáčknutí přední brzdy zároveň brzdím i zadní a hodí se to při sjíždění nějakých náročnějších kopců, kde motorku krásně ovládám jen jednou rukou a klidně můžu třeba v potoce odšlapávat nohama i když je to hodně prudký, tak to páčkou ruční brzdy v pohodě řídím.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ivan: jednotka ABS je odhadom polovička hodnoty motorky, tak snad mi nechces povedat, ze by si na staru 1150 kupoval novu ABS jednotku
Aj ked ABS funguje, stale rozmyslam nad tou myslenkou vyhodit ho, pretoze funguje prilis hrubo, zasahuje skoro a prilis predlžuje brzdnu drahu oproti ABS novsich generacii.
ABS jsem měl a už nemám a nechybí mi... Modul měl přestal fungovat, tak jsem ho vycuknul z mašiny, brzdy jsem propojil na přímo, jako u klasickejch motorek a tradá, jede se dál. Ušetřil jsem na hmotnosti a přestal jsem se rozčilovat s ukrutně nepříjemným bzučením posilovače...
Z mého osobního pohledu se mi podstatně lépe brzdí, protože teď mám klasické brzdy, které jsou skvěle čitelné( hlava - prst - brzda)...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Při koupi GS jsem se rozhodoval zda ABS ano či ne. Ptal se zkušených.
1) Je nutné ABS? - NE, nemám ho.
2) koupil bys další motku bez ABS? NE
tož tak jsem koupil s ABS
Zdravím, koupil jsem si své, v životě druhé GSo, nyní R1150GSA bez ABS, většina kluků s BMW GS motocyklem tvrdí, že bez ABS by ho nechtěli a že to je pak neprodejné a podobně. Já, přesto, že jsem ABS u minulé motorky měl, tvrdím, že kdyby vedle sebe stály dvě úplně stejné motorky a jedna ho měla a druhá ne, tak vemu bez ABS. Mám tyto důvody:
S ABS jsem se několikrát otíral ručníkem, když jsem na nerovné vozovce díky ABS málem nedobrzdil, pak taky přejezd ze silnice na trávu, třeba kempovat dolů k řece - no průser, zapoměl jsem ho vypnout a málem jsem se koupal v řece s motorkou. Pak již výše zmiňované problémy při poruše hlavně daleko od domova, ABS je taky těžké, myslím, že to je cca 6 - 8 kg atd.
Myslím si hlavně to, že když člověk již nějaký rok jezdí, umí dávkovat včas a v dostatečné míře brzdný účinek, tak to nepotřebuje. A proč se s ABS nezávodí?
No alespoň za mě, nechci ABS. Většina lidí to ABS hodnotí vzhledem k výbavě motocyklu jako nezbytné, ale já už tuto motorku prodávat nechci, tak nemusí mít vše super .
Ivoš.
Já třeba rovnou hledal GSA bez ABS. Brzdy to má vynikající,tak proč si komplikovat život dalším kurvítkem a navíc rozdíl váhovej taky není málo. Ještě sem vyhodil kat a origo koncovku a v kombinaci s malou nádrží je ta motorka celkem solidně ovladatelná.
Když sem jel poprvé na kamarádové ADV s abs a posilovačem a slyšel všelijaký bzučení,vrčení,cvakání a ja nevím co ještě,tak sem se zařekl že tohle mě přez práh nepujde:-)