Ahojte,
mám vyměněný zadní kotouč + destičky (brzdy s posilovačem - intergral ABS).
Potíž je, že brzda stále nepatrně přibržduje a to tak, že po cca 10 km je vcelku horká (tak tak na ni udržím ruku) - po srovnání - přední úplně studená.
Pístky chodí ve třmenu hladce - lze zamáčknout pohodlně prstem, třmen na čepech chodí zcela hladce.
Pokud zabrzdím, vše se usadí, brdí to parádně - ale brzda pořádně neodrbzdí Pokud jí pomůžu zatlačením na třmen, kolo se protáčí volně, ale opět jen do prvního zabrždění.
Popravdě je docela možné, že to v menší míře dělalo i před výměnou, zadní kolo se vždy otáčelo hůř, což jsem ovšem přičítal tomu, že točím všemi převody. Nicméně toto ohřívání se mi vůbec nelíbí a nečekám, že si to sedne.
Jediná věc, co mě ještě napadá - je potřeba po výměně destiček odsát nadbytečnou kapalinu ze zásobníku posilovače? Nebo je tam nějaká jiná finta, která mi uniká?
Díky za zkušenosti a postřehy.
______________
R1150R 2004
přibržďující - resp. neodbržďující zadní brzda - integral brzdy s posilovačem
Přidané 14.04.2014 09:32
Příspěvků: 266 Registrace: 21.05.13
Trochu jsem se v tom přes neděli pošťoural, ale bohužel nenastala vhodná kombinace času a počasí, abych vše ověřil jízdou.
Odsál jsem trochu kapaliny ze zásobníku posilovače - spíš pro dobrý pocit, na funkci těžko bude mít vliv.
Zkusil jsem ještě rozhýbávat pístky s namontovaným třmenem - zatlačit rukou, zabrzdit a tak aspoň 100x - není potřeba velká síla, ale...
Ještě teď mě bolí ruka... Ale tentokrát zlepšení o 40%, aspoň teda v garáži.
Vypadá to, jako by se opravdu ne zcela ideálně vracely pístky. Takže teďko mu zkusím dát trochu času, aby si sedly a nebo už jedině repas brzdiče.
Poslední co by mě napadlo, že by nebyla dostatečná vůle na brzdovém pedálu - ale když se pístky tlakem ruky vrací snadno a hladce, tak zde též potíž nevidím.
Při té příležitosti bych se rád zeptal - jak lehce se na vašem stroji otáčí zadní kolo, resp. zda je lehké přibržďování obvyklé?
______________
R1150R 2004
přibržďující - resp. neodbržďující zadní brzda - integral brzdy s posilovačem
Přidané 14.04.2014 09:59
Příspěvků: 19 Registrace: 29.03.14
M? teď o víkendu hořelo zadni obloženi na f8. Všiml jsem si toho až když ohořely kabely abs. Musel jsem to uhasit rukavicí. Ujel jsem asi 15 km od zastávky na oběd a do te doby to bylo v pohode. Muselo to přibržďovat trochu a jel jsem kolem 90/100. Takze určitě pořešit!
přibržďující - resp. neodbržďující zadní brzda - integral brzdy s posilovačem
Přidané 14.04.2014 10:25
Příspěvků: 66 Registrace: 06.05.13
Jinak mně to děla u 1150 dualu taky. Vyměňoval jsem kapalinu, ale myslím si, že jsem to špatně odvzdušnil.
Každopádně rozhýbat prasátka a pořádně odvzdušnit celou soustavu podle pořadí které určuje servis manuál.
U bratránkova GS 650 brzdilo zadní prasátko taky, pomohla až výměna pumpy. Obávám se, že by to mohla dělat pumpa i v tomto případě.
jinak odkaz na celkem slušné pomocníky...
http://home.mindspring.com/~jabrooks/
Je tam i ten zminovany postup při odvzdušnovaní dualu.
přibržďující - resp. neodbržďující zadní brzda - integral brzdy s posilovačem
Přidané 30.05.2014 11:38
Příspěvků: 266 Registrace: 21.05.13
... jsem zapomněl napsat rozřešení, třeba zase někomu pomůže. Takže - posilovač s tím neměl co do činění. Problém byl samozřejmě v brzdiči, pístky se nehýbaly dost snadno, ačkoliv zamáčnutí prstem bylo snadné, musí chodit opravdu velmi hladce, aby se vrátily a brzda nepřibrzďovala.
Čili můj postup byl: vysunout pístky o cca 1 cm - nevypadnou. Znovu očistit. Pěkně očistit pístky. Kombinace čističe brzd a kartáčku na zuby je to pravé.
Pak mám ve svém příručním skladu kouzelnou vodičku. BREOX FLUID. Kapalina, kterou Lucas TRW používá při skládání brzdičů. A taky se báječně hodí na promazání a rozhýbání brzd - už se mi osvědčila na nejednom stroji. Bohužel se už neprodává, ale známý má prý náhradu, zase od Lucasu. Čili tuto kápnout na vysunuté pístky.
Poté jsem nesčetněkrát zamáčknul a vysunul pístky (aby ale zůstaly ve třmenu), několikráte ještě přimazal Breoxem a nakonec pístky chodí tak, že při zamačkávání jednoho se druhý vysouvá.
Samozřejmě vše vyzkoušeno na stroji a kolo se otáčí krásně hladce (resp. co mu jen převody dovolí, brzda jen lehce škrtá).
Provedu totéž i s přední brzdou, preventivně. Zatím sice chodí krásně, ale po těch letech jí to jen prospěje. ______________
R1150R 2004
přibržďující - resp. neodbržďující zadní brzda - integral brzdy s posilovačem
Přidané 22.12.2014 14:50
Příspěvků: 266 Registrace: 21.05.13
Tak po čase ještě aktualizace.
Od předešlého updatu se chovala zadní brzda cnostně, ale pořád lehce vázla. Kupodivu, začla po vyčištění lehoučce váznout i brzda přední. Při běžné jízdě nemám moc šancí dát brzdám trochu za uši, takže jsem se pořádného usednutí všech komponent dočkal až na dovolené v Alpách. Už jsem málem plánoval i nákup sady na repasi... Nebylo to potřeba.
Od Alp vše v pořádku.
______________
R1150R 2004