Poněvadž třebas s Brisky mám perfektní zkušenost z jiných povozů, v každém případě lepší než s NGK.
OEM uvádí jednu BOSCH, druhou NGK. Proto se ptám - rád bych obě stejnýho výrobce, ideálně NE NGK :-)
______________
R1150R 2004
Kdyby Brisk meli zrovna skladem, kde jsem nakupoval, tak bych to mozna i prubnul. Ale nemeli, tak opet probehla vymena za NGK. Ja horni,tak dolni. A zadny problem. Menim po 20tis km, takze zatim jen 3x
Twinspark: NGK BKR7EKC + DCPR8EKC
Upravil milanosor dne 10.07.2014 14:44
I pád na hubu je pohyb kupředu
Měl jsem za to, že je předepsaná výměna svíček při "velkém" servisu po 20 tisících. Nebo není?
Upravil ficus dne 10.07.2014 15:33
______________
R1150R 2004
U Twinspark "jednovaček" (R1150, 1200) je sice předepsaná výměna svíček po 40000km, ale je fakt rozumnější ty svíčky po 20000km vyměnit. Hlavně ty spodní - ty bývají někdy "fest" zakarbonované.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
servisak napsal:
nee ne u modelu OHV se to mění po 40 000Km
Mě ale přijde že otázka nebyla, po kolika se mají měnit svíčky u OHV boxerů A podle rozpisu co jsem kdesi našel na netu je pro ročník 2003 předepsána výměna svíček po 20 000 km.
Jinak já jezdím Brisky DOR14LGS a BOR12LGS cca 40 tkm a zatím jsem problém nezaznamenal (jedinej rozdíl když sem tam jednou pokusně vrátil NGK byl ten, že to vibrovalo trochu jinak, ale intenzita byla prakticky stejná)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
K svíčkám Brisk napíšu svoji zkušenost. Při otáčkách kolem 5000 a výš jsem si myslel že se v motoru přesýpá kamení, motorka i ztratila výkon, prostě hrůza. Doma jsem vyndal svíčky a od minulého majitele tam byly Brisk a i podle jejich osazovací tabulky správné. Servisák mi řekl abych je vyhodil a dal tam origo NGK. Motor takhle nikdy před tím alespoň mě nechodil. Tak že už tuto značku nechci vidět. J.C.
servisak napsal:
Presne tak dej tam Brisk.... to je to nejhorsi pro Bmw
No doporučuje je německý BMW klub, u mě po NGK když jsem dal Brisky byl znatelný rozdíl v chodu na volnoběh, najeto 15000km a zatím dobrý, NGK poslední dobou už není co dřív.
S Briskem jednoznačná spokojenost. Akorát se vyprdni na ty s kruhovým jiskřištěm. To nefunguje. Měly by to být DR14TC a BR12YPY. Motor líp chytá a necuká. Lepší,jak původní,i když ale ty měly najeto celkem dost Mrknu se ale doma,nevím,jestli si to dobře pamatuju. každopádně na stránkách brisku máš jednak katalog a taky srovnávací tabulky
Upravil durex dne 11.09.2014 12:23
Brisky jsem měl,když jsem motorku kupoval,pak jsem je tam dal ještě třikrát.Po poslední výměně + 5tis. km nejela motorka dobře,ne tragicky,ale nebylo to ono. Taky jsem dělal (cca 160tis.km) repasi klapek a hledal jsem chybu hlavně tam. V servisu zkoušeli kde co,až se zeptali na svíčky. Brisky ven,NGK tam a projeď se.Koukal jsem jak blázen,motor omládnul,hnal se do otáček jako kdysi. Velká spojenost.Tož tak.
Ještě se vrátím k svíčkám. Od ty doby co jem tam dal po Brisk NGK spadla spotřeba o zhruba půl litru a motor šlape jak hodinky. Nikomu nic nevnucuji jen konstatuji realitu. J.C.