Dámy a pánové,
obracím se na vás s takovým problémkem ...
Když jsem koupil mé 650 GS, vše bylo OK, neměl jsem strach pustit za jízdy řídítka.
Motorka krásně držela stopu, prostě v pohodě. Pak jsem přikoupil kufr,
opět v pohodě... Jednoho dne jsem ale pustil řídítka a hups. Málem jsem si dl na hubu - řídítka se rozkitaly.
Na rovné silnici, z malinka až tak, že to se mnou málem seklo.
Přidělal jsem tam plexi, ale originální...A vzadu jsem měnil kolo a není vyvážené..Může to být tím??Jo a padáky jsem tam přimontoval...
Na Yamamze Sr 125 mi to začalo dělat taky - po tom, co jsem tam namontoval kufr...
Celkem mě to štve není to problém při ježdění,ale něco tam není v pořádku
Ještě dodám, že motorka mi nikde nepadla tak,aby se nějak zkřížil rám,nebo něco tak...
Budu vděčen za každou radu..děkuju
Upravil Thomasson dne 12.10.2008 21:45
no to že je to kufrem neni hovadina ale je to bohužel tak,třeba na yamaze XJR1300 to taky vrchní kufr dělal tak proč by to nemoch dlěat na baworu,já když sem na varaderu měl jen vrchní kufr a jel sám tak mě taky kmitali řidítka,a stačilo ject ve dvou a už to nedělalo,je to asi nějaká airodinamika či co
No, ale u mě to na BMW fakt kufr nedělá.. Když jsme jeli cestu kolem republiky,
tak jsem při menší rychlosti z kopce klidně pustil řídítka a protáhl jsem se... A
to byl ten kufr plnej...
Jo, zadní je sjetá.... ale přední je v pohodě....
Mel jsem podobnej problem s KLE500, Zkontroluj predni pneu, jestli neni zubata - doskakana. Je to celkem obvyklej problem u enduro pneu.
Jinak to muze byt i tim kufrem, bo ti muze odlehcovat predni kolo, ale potom zalezi i na konkretnim povrchu silnice a vetru.
Kdyz jsem jel se svym 1150GSA se trema nalozenyma kuframa po dalnicich pres Nemecko, tak jsem chvilama myslel, ze si nabiju hubu pri 130 a v jinym useku jsem jel 170 a v pohode.
podobny problem se mi objevoval u nekolika motocyklu (vesmes silnicni "nahace" ) a vzdycky to bylo nerovnomerne sjetou predni pneu (taky se rika ze byva "oskakana" ). Problem byl dycky horsi kdyz byl zadek nalozeny (spolujezdec, kufry).
Resil jsem to dvema zpusoby: bud jsem nepoustel riditka, a kdyz uz jsem naznal ze je toho dost, tak jsem vymenil gumu. Myslim ze to bude i tvuj pripad.
Mimochodem - moje 1150 to delala taky kdyz jsem ji dotahl z nemecka - na predku mela metzeler tourance s asi 3mm vzorku (takze celkem v pohode), a presto riditka kmitaly. Po prezuti - na TKC - se to ztratilo.
Upravil David_BO dne 13.10.2008 07:56
David - Brno, 1150 GS.
Sázím na oskákanou přední pneu, jo to znam jeste z dob transalpa a ted jsem to resil s kolegou v práci, a to byla silnicni pneu na ktery to vubec nebylo videt, že je blbě sjetá(oskakana). Přezout a bude to dobrý. Kufr je blbost, to by musela byt ukrutná bedna.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Na 100% je to přední pneu, měl sem přesně ten samej problém u Dakara, byl sem z toho špatnej, pak sem koupil nový gumy a bylo po problému.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Teď jsem po dlouhý době objevil tohle vlákno - tak reaguju, byť se zpožděním ...
Vyřešila to přední nová pneu...
Upravil Thomasson dne 28.05.2009 07:58
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
To je jasný. Když vyvážíš novou gumu, tak je to OK. Když ji ojedeš, tak sjedeš část hmoty a určitě ne stejnoměrně. Takže je potřeba občas převážit. To že je guma "oskákaná" ještě nemusí nutně vést ke kmitání řidítek. Stačí vyvážit a je po problému.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
nazdar. ja som riešil podobný prípad ako ty na svojej 12. menil som gumy a potom mi začali kmitať riadilá ako bláznivé. takže som si myslel že je to tým že mám nevyvážené kolesá, ale aj po vyvážení mi kmitali od cca 120 km/hod . a vieš kde bol problém? na mojej moto mám topcase Hepco-Becker a ako je uchytený o podsedlovku tak jedna zo skrutiek bola utrhnutá, nebolo to moc cítiť, aj vôľa bola malá ale tak mi to rozkmitalo motorku že až. takže ti odporúčam, daj dole topcase a choď sa previezť a uvidíš. potom to môžu byť gumy tak akoto písali chalani vyššie
Béďo
mě tohle dělala morina když mi praskla jedna zadní špica na zadku (během asi 100km jich prasklo postupně dalších šest), tudíž převážit, pokud nepřestane tak přecentrovat kolo.
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM