Jedu si takhle domu s přítelkyní naloženej cca 120-130 do kopce předjedu auto zařadím se a dojíždím další před zatáčkou. Nechám zařazenou 5ku a držím konstantní otáčky (asi 4-5000, teď nevím).
Najednou cuknutí, že i přítelkyně na mě sjela, ale rychlost byla pořád stejná. Nemačkal jsem spojku, nedrknul do řadičky, ani jsem neubíral nebo přidával plyn. Na FID se zničeho nic objevilo "E" (ale, otáčky a rychlost byly stále stejný) a začal se ozývat strašný rachot (jestli převodovka/motor nemám tušení) trvalo to cca 3 vteřiny a vše se vrátilo do normálu. Na FID se vrátila "5" a otáčkoměr se ani nehnul. Od té chvíle to bylo cca 70km do garáže a po cestě už bylo zase všechno ok.
Jde o R1150GS (1999) s 97tkm. Mám na ní zatím najeto cca 1500km.
petiq napsal:
Mira 1150: Na pětku jsem vyjížděl už ten kopec, takže jsem ji tam měl už delší dobu.
Paul: To je možný, ale to by snad vylítly otáčky, ne? A tohle byl takový "mechanický rachot". Ne jako kdybych to měl vytočený bez kvaltu.
Pro jistotu jsem pak po cestě zkoušel jet co nejvíc na pětku v různých spektrech otáček, jestli se to neprojeví a nic.
Takže asi o nic nepůjde. Ale ptám se jen jestli náhodou se Vám to taky třeba nestalo, nebo to není předzvěstí nějaké nekalosti
No, doufej, že to byla jen nějaká "přeháňka".
U mě to napřed bylo, jako by něco o něco klinkalo, zvuk nepopíšu, ale jako když je dřívko na ozubeném kolečku. Ale furt to jelo a občas to přestalo šramotit a potom to zarachtalo a i když bylo zařazeno, tak ende.
Zlomená hřídel v převodovce. Ale pazvuky se mě z Bobše linou občas děsivé, nicméně tohle bylo prvně, kdy jsem nedojel po ose.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz