Já určitě, jednoznačně pozitivní. Slušnej kluk, naposledy mi dělal takovou GO převodovky. Má slušně vybavenou dílnu, malou lakovnu, restauruje taky veterány. Bavoráky servisuje delší dobu, nevím, jestli se vrtá i v nových LCéčkách, ale od 12tek směrem do historie se dost vyzná.
Takže jak jsem předeslal zde moje zkušenost. Uvádím pouze chronologicky zaznamenanou zkušenost, bez jakéhokoli subjektivního hodnocení a emotivního zabarvení, ať si každý udělá názor sám.
Na konci listopadu jsem zhodnotil rodinné finance a rozhodl se, investovat nepotřebných "do 30 tisíc" do GS, hledal jsem servis blízko mě a s dobrou recenzí, nalezl jsem p.Stezku a dvě zkušenosti zde byly kladné, vyrazil jsem tak na seznamovací návštěvu.
p.Stezka mluvil fundovaně a rozumně ( z mého pohledu laika ) a i lidsky to vypadalo v pořádku. Sdělil jsem svojí vizi, že bych chtěl udělal posezónní servis v rozsahu, oleje, filtr, seřídit ventily, udělat klapky, podívat se na rozvoďák, podívat se na brzdy s tím, že na to mám cca 30 tisíc tak co půjde, v domluvě nebyl problém.
GS jsem přivezl s papírem kde byly výše zmíněné věci sepsány.
Veškeré jednání bylo vedeno pouze ústní formou, neexistuje žádný zakázkový list.
Po cca týdnu mi p.Stezka volal, že na motorce je spousta práce, hodně věcí na výměnu, že žere olej a ložisko v kardanu ( které údajně měl minulý majetel dělat ) rozhodně dělané nebylo a že se do rozpočtu nevejdeme. Zeptal jsem se tedy o jaké částce se bavíme a bylo mi řečeno, že těch 30tis bude tak materiál, možná ani ne a že se bavíme o 60 - 70 tisíc.
Vzhledem k tomu, že z důvodu konce roku, vánoc apod. jsem nemohl tuto částku dát během měsíce dohromady, musel jsem si to rozmyslet, jestli do toho vůbec jít, nakonec jsem p.Stezkovi řekl po pravdě, že když ta oprava vyleze o tolik, že mu můžu dát do konce roku max. 50 tisíc a ten případný zbytek bych mu doplatil během ledna, února a jestli do toho chce za těchto podmínek jít, tak budu rád a ať se to tedy udělá. p.Stezka s návrhem souhlasil.
Po dalších 14 dnech jsem bez nějaké další komunikace mezi tím obdržel tuto fakturu:
Cena se mi zdála tak neuvěřitelná, že jsem začal opravu a fakturaci rozporovat, v první řadě jsem nepochopil vůbec fakturaci a některé položky ( GO. koncového převodu 1,00 53200,00 a pod tím kus [G.O. koncového převodu] 1,00 24500,00 kč např. ), bylo mi řečeno, že p.Stezka používá nějaký automobilový softvare a že těch 53200 je cena za práci celkem jen napsaná v jiném řádku, díly tedy 66325,- kč, dále jsem rozporoval neprojednání odsouhlasené ceny ( max 70 tisíc ) s tím, že jsem navrhl nějaké kompromisní řešení ( cena práce mi přišla přestřelená nehledě na fakt, že práce nebyla nikde u úkonů rozepsána, takže se z faktury nedalo zjistit, kolik času bylo vlastně na opravě stráveno ), kde jsem navrhl vyrovnání na úrovni 92 925, kč, k čemuž jsem dospěl cenou uvedených náhradních dílů 66325,- a 50% fakturované práce 26 600,- s ohledem na fakt, že navýšení o bezmála 50 tisíc nebylo projednáno a v podstatě dle zákona nemusí být uhrazeno.
"Zjistí-li podnikatel po uzavření smlouvy, že cenu určenou odhadem bude třeba podstatně (o 10 až 20 %) překročit, je povinen vám to oznámit bez zbytečného odkladu a rovněž vám novou cenu zdůvodnit. Jestliže vám tyto informace nedá vědět bez zbytečného odkladu poté, co potřebu zvýšení ceny zjistil, anebo zjistit měl a mohl, nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně. Jinými slovy řečeno, nestačí, že vám ji sdělí v okamžiku, kdy si pro opravenou věc přijdete. Za této situace bude vaší povinností uhradit jen částku rovnající se původnímu odhadu"
p.Stezka s mým návrhem zásadně nesouhlasil a sdělil mi, že tedy veškeré zakoupené originální díly BMW demontuje a za práci, kterou navýší cca o 20 hodin na dohromady cca 60 hodin mi nebude nic fakturovat a já si dojedu pro zbytek GS ( logicky nepojízdný, rozebraný ). Na zkladě této mailové zprávy jsem se dobral toho, že p.Stezka na opravě strávil cca 40 hodin ( 60 - 20 ).
Toto navrhované řešení mi přišlo nelogické a opět jsem se snažil domluvit nějaké kompromisní řešení s tím, že mi přijde blbost aby opravenou věc opět rozebíral a že se snad můžeme nějak lidsky domluvit, p.Stezka tedy souhlasil, že se ještě podívá na fakturaci a pošlě mi novou.
V nové fakturaci jsem obdržel slevu na práci 10%, takže celková cena byla 114 205,- kč ( práce 47880,- díly 66325,- ).
Stále jsem si nebyl úplně jistý, že je to v pořádku a v této chvíly jsem se zde ptal na položku [G.O. koncového převodu] 1,00 24500,00 kč a následně se dozvěděl, že se skládá ( viz příslušné vlákno ) z ceny dílů 11028 Kč a ceny práce 13972Kč, logicky jsem se tedy zeptal jestli není tato práce fakturována 2x, tedy poprvé v uvedené ceně práce ( 66325,- ) a podruhé v této položce, bylo mi sděleno, že ne, jenom, že se to p.Stezkovi nechtělo rozepisovat ( ta GO zadního pohonu ) tak je to v jednom, čili vlastně pokud to rozepíšeme, je cena dílů 55 297,- a cena práce po slevě 61 852,- což je cca 1500,- kč/hod s DPH ( s odkazem na info od p.Stezky z prvního mailu, kde píše že práce rozebráním navýší o 20 hodin na cca 60 hodin, tedy cca 40 hodin odpracováno na opravě ).
Co říci závěrem, pro mě to byla cenná životní zkušenost a do budoucna si nesu ponaučení, že ač může "na první dobrou" vše vypadat úplně v pohodě je vždy nutné v případě, že nám vozidlo neopravuje někdo koho známe léta, vše předem řádně smluvně ošetřit a to psanou formou, udělal jsem mnoho chyb a zaplatil za to.
Tato zkušenost nemá v žádném případě za cíl vinit p.Stezku z jakéhokoli protiprávního jednání a je pouhým sepsáním v mailech doložitelných skutečností.
Dále se k situaci nebudu již nijak vyjadřovat, je uzavřena.
Tvl jako 119000,- za opravu a servis... Fíha... Za to člověk koupí ojetý GS v hezkým stavu
To ta motorka stála v kopřivách?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ceny jak na novou adventuru v autorizáku.
No, každé poučení má svou cenu.
Já taky občas zakukal.
A jak říkal jeden geront v čele státu, jen bl bec se ze svejch chyb nepoučí.
Pořád dobrý, tady šlo jenom o peníze. Může být hůř.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Mluvil jsem s Rosťou, ono to bylo trochu jinak. Díly za 70 tis. (faktury), to je bohužel realita cen origo dílů na BMW. A hlavně je to už celé vyřešené, motorku má jiný majitel, který z kupní ceny zaplatil servis. Za mě zbytečná akce. Bylo by fér napsat, co všechno Rosťa nabízel za různá řešení, ale to se zjevně nehodilo. Samozřejmě jeho blbost, že tu opravu včas nezastavil, protože na motorce bylo několik podivností (převodovka z RT, neoriginální ložiska v koncovém převodu).
Já svoji motorku k Rosťovi odvezu kdykoliv.
Vše co jsem naspal je pouze pravda. p.Stezka nabídl jediné dvě řešení a to, že mu zaplatím cenu dílů ( která vlastně cenou dílů nebyla, když se mu některé položky nechtělo rozepisovat ) a zbytek mu budu splácet po dobu 24 měsíců ( cca 2 tis ) a nebo, že vše odmontuje, ale zpět do stavu, kdy by to odjelo po vlastní ose jako to k němu přijelo to dát logicky nepůjde, jiná řešení v mailech nemám, že byla ( byť pouze ústně ) domluvena předběžná cena i s tím, kolik jsem vůbec ochoten/schopen zaplatit a nakonec přijde faktura skoro o jednou tolik je prostě fakt, který ( podle mě ) nelze nijak zlehčit. Nijak nehodnotím kvalitu jeho práce, ani nemůžu, takže ani tímto směrem se to snažit "omluvit" nejde. A ano, nabídku "splátkového kalendáře" jsem odmítl, nechtěl jsem být víceletým dlužníkem p.Stezky. Ano je to vyřešené a že je věc uzavřena zmiňuji i v podlední větě.
Je naprosto jasné, že kdybych byl jak je zcela běžné ve všech servisech, kde jsem nechával kdy co opravovat, informován, že oprava bude stát přes 100 tisíc, nikdy bych to opravovat nenechal, nemá to logiku, už to prvotní navýšení z mých plánovaných 30 na těch 60-70 jsem musel hodně rozmýšlet, byla chyba, že jsem to neukončil už v této fázi.
Upravil ganmiki dne 29.01.2024 12:48
Já kdysi zažil jednoho pražského karavan prodejce, kdy na faktuře byla vždy cena dílu s montáží a k tomu na závěr položka práce v podobných mantinelech. Když jsem se na to udiveně ptal, odpověď mi byla: "Pane, to je karavan, to má každý pro zábavu a rád to přeci zaplatí..."
... no ... nezaplatí, vyřešil to právník
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
hele mě ta cena oleje za litr pořád nedá. Našel jsem pro r1200gs vzduch originál olej sice teda 15w50, ale myslím, že je minimálně stejné kvality jako 10w40 Castrol nebo Shell nebo co to vlastně teď BMW v originále dává. Ten originál olej má číslo dílu: 83122405891.
Když tenhle kód zadám do autokelly, což je snad nejdražší obchod v ČR, ale zase umí přeprodat originální díl za 1,5 násobek ceny, což je někdy výhoda, protože někdy ty originální díly nejdou jinde sehnat.
S tím motorovým olejem - nebude to 1x 4-5 litrovka za 790? Nikdo rozumnej snad nemůže nalít olej za cenu 4x800.
Celkově je to fakt smutné, ať už to vzniklo z jedné či druhé strany nedorozuměním.
Otázkou taky je, co měla motorka za sebou, jakej nájezd a jak moc byla snaha "dopřát ji to nejlepší" a proinvestovat nějakou sumu vůbec rozumným požadavkem odstranit podstatné vady. Udělat z toho "nový stroj" snad nikdo nemůže chtít a se spoustou "nedostatků" je lepší se smířit a naučit žít - ale to asi vidím ze svého pohledu člověka, který si maximum možného snaží udělat sám.
Třeba teď zpětně se tomu již pousměji, ale 15-20 let zpět se porád řešilo na fórech "mám najeto 50 tisíc, potřebuji nutně nový rozvoďák" a jeden servisák mi tehdy říkal, kolika lidem to rozmlouvá. Taky jsem to u řadového 4V japonce tehdy řešil, protože Honda nepředepisovala žádný servisní interval - no ve finále asi není potřeba, motorka má teď skoro 150tisíc a zatím neuvažuji, že bych původní řetěz měnil a vzhledem ke způsobu využíti už snad ani nebudu.
Holt cena nových dílů je nepříjemná, bazarové díly na staré střepy 1100/1150 už jsou také dnes s řádnou veteránskou přirážkou a situace lepší nebude...
Upravil agenthonza dne 29.01.2024 16:41
Cena za olej je to poslední, co bych řešil Tu si prostě stanovuje servis a zákazník ji buď akceptuje nebo ne. Když jsem kdysi dával Subaru do autorizáku, tak cena za litr byla ještě vyšší... Ale bylo by fajn to vědět dopředu...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
ganmiki napsal:
Je naprosto jasné, že kdybych byl jak je zcela běžné ve všech servisech, kde jsem nechával kdy co opravovat, informován, že oprava bude stát přes 100 tisíc, nikdy bych to opravovat nenechal, nemá to logiku, už to prvotní navýšení z mých plánovaných 30 na těch 60-70 jsem musel hodně rozmýšlet, byla chyba, že jsem to neukončil už v této fázi.
...a neda se to napadnout az ted zpetne, kdyz uz moto mas?
Chces kontakt na dobrou pravnicku?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
...a neda se to napadnout az ted zpetne, kdyz uz moto mas?
jsem to asi pochopil špatně. Jsem četl, že je to vyřešené a že motorku nemá, jelikož si ji koupil někdo jinej. Nebo opravdu čtu co tam není?
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže. 1200 GSA - 2011
Hicksi brzdi.. neznáš pozadí a už cpeš někomu právníky.. Já znám Rosťu dost dlouho na to abych věděl že tady ze strany pisatele není řečeno vše.. Rosťa je hodně dobrej mechanik a rozhodně ví co dělá. Znám hodně lidí co k němu jezdí a všichni do jednoho jsou spokojeni. Mimo jiné, originální díly BMW Rosťa bere od nás a je naším dlouholetým zákazníkem. Myslím, že pokud se k tomu Rosťa případně nevyjádří sám, nemá nikdo z nás právo se k tomu vyjadřovat když někdo nezná příběh z obou stran. Já si myslím svoje ale v tomto případě si to nechám pro sebe. A jen dodám, jak někde výš bylo řečeno, že cena 1500 za hodinu práce někoho kdo je odborník, mě teda rozhodně přijde naprosto v pořádku.. Asi by to bylo na delší diskuzi, je mi jasný že jsou místa v naší republice, kde chce všechno každej za kafesrumem ale v normálním světě je normální někomu za práci zaplatit odpovídajícím způsobem..