po delsi pomlce jsme chtel nechat provrknout motor moji krasky R1200GSA s tim ze pred tim dobiju baterii. Pripojil jsem chytrou nabijecku a ta mi hlasi ze je baterie OK. Tak otocim klicem a zkusim nastartovat.. nicmene se to v motoru protocilo asi tak trikrat se znacne znatelnou umirajici tendenci. Vypnul jsem klic a pripojil znova na chytrou nabyjecku.. ta uz zahlasila chybu baterie.. Ve snaze bateriri jeste ozivit jsem ji pripojil na klasickou naijecku (na tvrdo).
Druhy den jsem prisel, nabijecka ukazzovala nulu, tak odpojim a zkousim ztartovat. Je citit znatelny rozdil, baterie dava dost, ale palivo jaksi chybi.. Dal jsem tomu nekolik pokusu ale nechce chytnout, ale toci dobre. Abych ji netrapil, vzal jsme bateriri z aute, pripojil paralelne k baterii na moto a pokracoval v drazdeni s pridavanim plynu, po asi 15ti pokusech chytla!!
Odpojil jsem pridavnou baterii a nechal moto bezet az se zahral motor. Potom jsem ji vypnul, pripojil na chytrou nabijecku a nechal dobyt co jsem z ni vytahal behem dlouheho startovani.
Po cca tydnu jsem prisel ke svoji druhe krasce R1200ST s tim ze ji dobyju a zkusim nastartovat. Jelikoz chytra nabijecka byla zrovna mimo domov, pripojil jsem baterii na tu druhou na tvrdo a nechal do druheho dne.
Po prichodu druhy den jsem baterii odpojil, vlozim klic do zapalovani, otocim a nic! Ani kontrolka se nerozsvitila, proste tma. Ve zdeseni jsem priskocil ke GSku (ktere pred tydnem jela bez problemu), vlozik klic do zapalovani, otocim a TAKY NIC!!!
Bezim pro merak abych promeril napeti.. obe ukazuji pres 12V.. Neda mi to, vezmu baterii z auta, , odpojim minus z baterie na moto a pripojim do obvodu autobaterii. Vlozim klic, otocim a ejhle, palubka ze rozsvitila, v motoru zabzucelo, cerpadlo natahlo palivo, jsu startovat. Ale bohuzel, pouze slysim cvakat partorek starteru
Vratim se k STcku opakuji postup a naprosto stejny vysledek..
Po zmereni napeti u obou moto baterii okamzite pada pri zatezi (pokusu nastartovat) => nedavaji proud => je po nich..
Baterie u obou stroju jsem odpojil, vytahnul a zkusil pripojit samotnou autobaterii abych zjistil jestli starter otoci klikou.. bohuzel ale slysim jen cvakani pastorku starteru u obou stroju.. ;(
Mam obavy ze odeslo neco v elektrice.. Mam podezreni ze to bylo pripojenim baterie na nabijecku na tvrdo bez rozpojeni obvodu...
Mate nekdo tuseni nebo zkusenosti s tim co to muze byt? Ocenil bych jakoukoliv radu.
Diky.
(omlouvam se za sahodlouhy popis, jen jsem chtel co nejverneji nastinit situaci)
Já bych řekl, že ti prostě jen chcíply obě baterky. Tím, že jsi ji dal takovej kouř hned poprvé, se mohla poškodit. To už ani nabíjení potom nezachrání aby dala dostatečnej proud k nastartování (ač to může motorem otáček, nemusí to po delší pauze stačit).
A to, že jsi je propojil mezi sebou akorát vysálo jednu, ale druhou nenabilo dostatečně. Baterky se chovají jako spojený nádoby (alespoň myslím).
Mno jde o to ze jsem nepropojoval ty vybite z motorek mezi sebou, ale kazdou z nich spolu s nabitou materii z auta.. coz by melo zabrat.. i jsem zkousel samotnou z auta ktera je nabyta a dava jak ma... ale masiny proste netoci, jen cvaka pastorek starteru..
Baterie z obou motorek jsou samozrejme v haji a uz mam objednane nove..
Kazdopadne proc morotky netoci kdyz pripojim nabytou baterii z auta, ktera je v poradku.. ? :/
autobaterie jse mpouzil tri ruzne, dokonce i primo z auta.. kabely jsou v poradku, uz jsem je pouzil nekolikrat bez problemu...
diky za nastrel, nicmene mam obavy ze je opravdu neco z elektrikou na motorkach, co zpusobilo nabijeni motobaterii nabijeckou "na tvrdo" (ne chytrou) pri vysokem vybiti baterii a neodpojeni baterii od elektrickeho okruhu na motorkach.. :/
Tak pokud kontrolky svítí,diag systému proběhne,starter cvakne a neroztočí se..
Myslím,že elektronika motorky je ok..že by startér umřel,to se dá doměřit.
Každopádně obyč nabíječka s usměrňovačem,kde nevíš co z ní leze+totálně vybitá baterie+neodpojená motorka není dobrá kombinace.Ale to už víš..
Snad to nebude nic vážnýho.
Pokud jsi použil autobaterii z auta a byla to třeba 100Ah mohla klidně odejít jednotka ZFE. a i se mi asi 2x stalo že si pán přepoloval aku.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Mě se zase stalo (ne na GS) že jsem slyšel taky jen cvakání. Zmáčknu start tlačítko a cvak, pustím tlačítko a cvak. Výsledek byl mrtvé startovací relé. Nemohlo dojít tím elekto šokem k jejich usmrcení? Teda pokud GS nějaký startrelé má???
GSA 1250 Rallye 2024
šak psals, že jsi to zkoušel zátěžákem a padalo to, tak jeden článek je kaput, ale jak píšeš, žes odpojoval mínus??? tys to spojil do série? na 24V?
R 1200 GS 05
Pokud motku připojíš na autobaterii přes startovací kabely a cvaká starter je z 99 procent chyba v kabelech,respektive ve spojích na kleštích.Ty obyčejné co má spoustu lidí doma spíše jako atrapu než funkční nejsou schopny přenést proud tekoucí přes ně do startéru(existují sice startovací kabely které jsou schopny ten proud přenést - jsou dost drahé mají bytelné kleště ale hlavně se nasazují na kontakt baterie,čili se dost roztáhnou a tím se zvýší tlak vyvíjený rozevřenými čelistmi,kdežto ty ty kleště nacvakneš na tenké oka motorky a to bohužel proudově nestačí).Pokud ji připojíš přes kabely s tím že na straně autobat. budou použita klasická bateriová oka drát řádně dotažen a na straně od motorky dráty stáhneš s oky motorky třeba šroubem,aby byla dosažena schopnost přenést startovací proud,motorka musí v pohodě nastartovat.
A pokud nabíjíš baterku raději ji odpoj od motorky - v nabíječce je použita elektronika a ta může kdykoli vyčmoudit a těžko někde vyreklamuješ odpálenej can bus nabíječkou.
Upravil Pekelnik dne 03.03.2016 21:25
Od 8.2.2019 www.german-sh.it
Tak dnes dorazily nove baterie. Prvni jsem namontoval do GSAcka a naskocila natotata a prede jak ma!
Druhou jsem musel nejprve dolit a nabijim, ale predpokladam ze to bude tataz situace.. doufam teda!
Nicmene ponauceni jsem si z toho odnesl velike!
Diky vsem zucastnenym za komentare a podporu!
Upravil DavidSkar dne 04.03.2016 11:20
Chtěl jsem napsat už dřív, ale vykašlal jsem se na to každopádně to ponaučení by mělo být, že odstraňuji problémy postupně a zbytečně ''nešpekuluji'' - mám vadnou baterku kterou musím stejně koupit - koupím baterku novou a potom zkusím a případně řeším dál....když nejsem úspěnej ani po odstranění problémů o kterém vím a umím odstranit začnu řešit forum apod..