Ahoj kluci. Je nádherné počasí, přímo vybízí si někam vyjet. A ono prd, velebnosti. Přišel jsem k motorce a zkouším nastartovat. Rozsvítil se mi displej tak jak má, LED se rozsvítily...počkal jsem až se vyhodnotí ABS a zmáčknu tlačítko. Ozvalo se jen "cvak..cvak..cvak" a víc nic. Baterku jsem měnil na jaře a i nabíječka ukazuje FULL. Moc prosím!!! Kde a jaká může být příčina? Mám jet k Tondovi na servisku a takhle jsem nepojízdný. Pro úplnost, je to r.04.
Díky za každou radu.
BMW R1200GS (2004)
Pokud to jenom cvaká a netočí, displej zhasne, tak máš v háji baterku, natáhni si z auta startovací kabely a uvidíš, že to chytne. Baterku nech přeměřit zátěžákem v baterkárně. Jakou máš nabíječku?
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
Tomano79 napsal:
Pokud to jenom cvaká a netočí, displej zhasne, tak máš v háji baterku, natáhni si z auta startovací kabely a uvidíš, že to chytne. Baterku nech přeměřit zátěžákem v baterkárně. Jakou máš nabíječku?
Displej nezhasne. Baterka má ani né půl roku, tak snad je brzy aby se poroučela. Nabíječka viz foto.
honzapopelka přiložený následující obrázek:
Tak to máme dneska smůlu oba.Chceme odjet s víkendové akce a motorka jen cvakala.Optimate 4 asi půl hodiny pak jsem nastartoval a teď řeším kde a jakou koupit baterku,protože už pár tejdnů se ji moc točit starterem nechtělo,nicméně doposud vždy nastartovala.
Pokud máte někdo nějakou osvědčenou baterii jsem jedno velké ucho a předem děkuji za rady,našel jsem od Bosche a Yuasu YTX14-BS se startovacím proudem 200 A .
Od 8.2.2019 www.german-sh.it
vevis napsal:
Myslím,že problém bude v baterce i kdyz je zánovní.
No, tak zatím dva tipy. Motorek startéru a nebo baterka. Nemám jak změřit baterii.
Tak to zkus nastartovat pres kabely z auta nebo sezen nekoho kdo ti pujci baterku na vyzkousení.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tomano79 napsal:
Pokud to jenom cvaká a netočí, displej zhasne, tak máš v háji baterku, natáhni si z auta startovací kabely a uvidíš, že to chytne. Baterku nech přeměřit zátěžákem v baterkárně. Jakou máš nabíječku?
Displej nezhasne. Baterka má ani né půl roku, tak snad je brzy aby se poroučela. Nabíječka viz foto.
Jestli nepohasnou kontrolky a display:
Honzo, "cvaká" to u startéru? (tzn. pravděpodobně problém v cívce - špatné kontakty pro motor startéru).
Nebo to cvaká pod sedlem? - špatné kontakty spínacího relé ve schránce pod sedlem (místo pod vercajkem).
Kdyžtak zítra zavolej.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tomano79 napsal:
Pokud to jenom cvaká a netočí, displej zhasne, tak máš v háji baterku, natáhni si z auta startovací kabely a uvidíš, že to chytne. Baterku nech přeměřit zátěžákem v baterkárně. Jakou máš nabíječku?
Displej nezhasne. Baterka má ani né půl roku, tak snad je brzy aby se poroučela. Nabíječka viz foto.
Jestli nepohasnou kontrolky a display:
Honzo, "cvaká" to u startéru? (tzn. pravděpodobně problém v cívce - špatné kontakty pro motor startéru).
Nebo to cvaká pod sedlem? - špatné kontakty spínacího relé ve schránce pod sedlem (místo pod vercajkem).
Kdyžtak zítra zavolej.
Jsem rád, že jsi se , Tondo, ukázal. Jsem teď mimo domov ale v pátek k tomu půjdu a zkusím to specifikovat dle tvého dotazu. Potom bych ti zavolal.
BMW R1200GS (2004)
Tomano79 napsal:
Pokud to jenom cvaká a netočí, displej zhasne, tak máš v háji baterku, natáhni si z auta startovací kabely a uvidíš, že to chytne. Baterku nech přeměřit zátěžákem v baterkárně. Jakou máš nabíječku?
Displej nezhasne. Baterka má ani né půl roku, tak snad je brzy aby se poroučela. Nabíječka viz foto.
Jestli nepohasnou kontrolky a display:
Honzo, "cvaká" to u startéru? (tzn. pravděpodobně problém v cívce - špatné kontakty pro motor startéru).
Nebo to cvaká pod sedlem? - špatné kontakty spínacího relé ve schránce pod sedlem (místo pod vercajkem).
Kdyžtak zítra zavolej.
Jsem rád, že jsi se , Tondo, ukázal. Jsem teď mimo domov ale v pátek k tomu půjdu a zkusím to specifikovat dle tvého dotazu. Potom bych ti zavolal.
No, snad se mi dovoláš. Já totiž tento pátek odjíždím na Jawáč do Jizbic a v neděli ráno odjíždím do Bosny na týdenní vejlet. A to bývá těžký mě "chytit" na telefonu :-)))
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Zkus to relé, možná budou jen zoxidované kontakty - kdysi jsem to taky řešil. Kontakty byly zelené, po očištění cajk.
V prvotním návalu zděšení jsem rychle sháněl nové relé (je to přece ta nová, elektronikou nabitá nespolehlivá motorka) a nakonec jsme ho měnili teď nedávno - dáme tam nový, když už ho přece mám :-). No jo, ale to jsem ho asi 4 nebo 5 let vozil v motorce, že už přece to starý relé musí padnout... Nepadlo.
BMW GS = stroj na radost
Tak... je pátek a já se pustil do realizace některých vašich rad. Nakonec jsem zjistil, že to cvaká ve startéru. Relátku je naprosto čisté. No a zjistil jsem taky, že displej zhasl... což jsem milně tvrdil, že ne. Omluva. Zkusil jsem najet s autem, zapojil kabely, nechal chvilku nasát a nic...zase jen cvakání. Tak to asi vypadá, že je buď baterka po půl roce totálně v prdeli a nebo startér. Ještě musím sehnat druhou baterku na vyzkoušení.
BMW R1200GS (2004)