Kamarádi, měnil jsem chladící kapalinu a mám pocit, že jsem to ještě dobře neodvzdušnil..
Vím, že postup je v manuálu, ale NJ ani AJ v takovém rozsahu neovládám
Vím o odvzdušňovacím šrtoubu, ale postup..?
Díky za rady
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Ja to nijak extra neodvzdusnoval. Nalil jsem vodu do chladiče. Počkal až steče dolu. Pak zase dolil. Dolejvej do ty doby do kut ti klesa hladina! Následně povolil odvzdušnovaci šroub a čekal až z nej začne tect voda. Po týhle proceduře jsem to nastartoval a nechal chvili bežet. Prubežně kontroluj vodu a připadne dolejvej. Dolejval jsem pres chladič a ne přes tu nadobku. Až to chcipneš tak klidně znovu povol ten odvzdušnovak a pokud z něj hned poteče voda, tak si mužeš bejt 100% jistej, že je to dobrý. Navod jsem nečet, možna se to ma dělat jinak, ale nikdy jsem při tomhle postupu neměl problem jak u motorky tak u auta
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
já jsem rovnou povolil ten odvzdušňová nasadil na něj hadičku, pak jsem lil a lil dokud sem neměl loužičku z tý hadičky. A dokonce jsem prolítnul i ten anglickej manual. Myslím, že tam žádnej vzduch nemám resp. jsem neměl, páč mám hladinu fridexu porád stejnou...
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
No, ale celej ten systém jen nějakej divnej...
Každopádně díky a nebudu to řešit, protože teplota oleje se mi drží okolo 70°C, tak je to asi OK
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Přesně tak. Ten zelenej je odtok z airboxu- až budeš někdy brodit a natáhneš vodu tak tudyma to vypustíš ale většinou je to spíš plný oleje.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOLI napsal(a):
Přesně tak. Ten zelenej je odtok z airboxu- až budeš někdy brodit a natáhneš vodu tak tudyma to vypustíš ale většinou je to spíš plný oleje.
Ahoj, prostudoval jsem forum zda bych tu nenašel postup jak jít při výměně chladící kapaliny.
Nejsem úplnej nešika (snad ) ale hlavně úplnej začátečník v domácím servise a tak bych si sám rád nemrznoucí vyměnil protože vím že mi v garáži slušně mrzne.
Můžete mi někdo prosím poradit co a jak kde abych vyměnil?
Honza ofroudak napsal:
Ja to nijak extra neodvzdusnoval. Nalil jsem vodu do chladiče. Počkal až steče dolu. Pak zase dolil. Dolejvej do ty doby do kut ti klesa hladina! Následně povolil odvzdušnovaci šroub a čekal až z nej začne tect voda. Po týhle proceduře jsem to nastartoval a nechal chvili bežet. Prubežně kontroluj vodu a připadne dolejvej. Dolejval jsem pres chladič a ne přes tu nadobku. Až to chcipneš tak klidně znovu povol ten odvzdušnovak a pokud z něj hned poteče voda, tak si mužeš bejt 100% jistej, že je to dobrý. Navod jsem nečet, možna se to ma dělat jinak, ale nikdy jsem při tomhle postupu neměl problem jak u motorky tak u auta
také jsem to zvládnul...jen jsem nějak nezaregistroval, zvýrazněný text..takže jsem nalil nádobku, nastartoval a když asi po 20 vteřinách byla nádobka furt plná, tak jsem to vypnul a znova přečetl, že je potřeba to lít do chladiče. Jen to, že se musí sundat boční plast, abych viděl nádobku je trochu vopruz.
možná OT: kdy se teda používá ta kapalina z nádobky? jako že je vnitřní okruh a až když tam něco chybí, tak si bere z nádobky?
Upravil MMirek dne 23.04.2013 22:41
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
Mělo by to fungovat tak, že dyž se chládící kapalina zahřeje, dojde k rozpínání a to co se nevejde do samotného chladiče půjde do nádobky (expanzky) a jak chladící kapalina chládne tak se to vrací zpět do chladiče. Doufám, že jsem to dobře pochopil a nemelu tady bludy
D-A-G-R napsal:
Mělo by to fungovat tak, že dyž se chládící kapalina zahřeje, dojde k rozpínání a to co se nevejde do samotného chladiče půjde do nádobky (expanzky) a jak chladící kapalina chládne tak se to vrací zpět do chladiče. Doufám, že jsem to dobře pochopil a nemelu tady bludy
Já stím bojoval loni (nakonec jsem měl omlety kolečka náhonu vodní pumpy) ale ANO opravdu to tak funguje. Prostě vyrovnávací nádobka..
jj slyšel jsem že ta vodní pumpa je trochu slabší místo ale když to člověk kontroluje tak je to v pohodě, jen mě překvapilo, že ty ozubená kola jsou plastová.
kapalinu jsem měnil včera, podle tohoto návodu zatím jsem to ale nestartoval takže nevím jestli je to good ale šlo to dobře
DAGR přiložený následující obrázek:
D-A-G-R napsal:
kapalinu jsem měnil včera, podle tohoto návodu zatím jsem to ale nestartoval takže nevím jestli je to good ale šlo to dobře
To když to nastartuješ tak to podle mě ještě steče do různých dutin - mě to tak udělalo, já to natočil ještě než jsem to poskládal..
Over than 250k km on BMW GS bikes