Ahoj,
Prosím pomoc při hledání podkladů na stavbu RALLY speciálu z 650 gs - rotax
někde se to kdysi řešilo, budu rád za fotky i odkazy..
Dekuju hezký den
Zdravím, něco podobného jsem se pokoušel stavět. Základ bylo BMW f650,r.v.94, sel bych do 97-99,měli by to být poslední kusy s karburátorem,kompletní předek z Ktm 640 enduro,je to divné, ale nebyl to zas takový problém přehodit,myslím, že snad i ložiska v krku řízení byly v poho. Zadek jsem zvednul prepakovanim co mi dovolil řetěz, aby neškrtal o kyvku. Zbytečnosti jsem odšrouboval (zadní stupačky, hlavní stajan,lehčí výfuk....) o dost se zlepšila ovladatelnost v terénu, hlavně díky předku. Na předek jsem dával větší kotouč, tuším něco kolem 300mm, 240 na silnici nebrzdila podle mích představ a v terénu jsem brzdil s 300 jedním prstem. Dělal jsem otvory pro lepší přístup vzduchu k filtru a otvor k dobíjení ( myslím) přehrivalo se a moto zlobilo. Přední kapota z Ktm replika rallye 690. Nádrž je plastová orig, boční kapoty z kokpitu jsem upravil na plastový kryt nádrže, rychloměr digitální na kolo . To je asi tak všechno, ještě jsem řešil pod sedlo přídavnou nádrž cca 10 - 12L , ale k tomu už nedošlo.
Díly jsou tam vypsané, jinak si dohledej Schalber a TT. Máš na mysli xt660z ténéré nebo starší ttr? To 660 je ještě těžší než gs. Nicméně váha mašiny se odvíjí od vložených finančních prostředků. Leccos se dá z dakara vyhodit. O Yamaze mluvit nemůžu, ale o podobnou tematiku se s dakarem zajímám.
Za poslední léta bylo uskutečněno mnoho pokusů, ořezat dakara od zbytečností případně předělat věci taky, aby byl lehčí a líp se s ním jezdilo. A v zásadě se to i povedlo, akorát že pokusy o kterých vím vždy skončily nedokončením - majitel si pořídil něco jiného.
Ale pro představu je to fajn, hodně se v těch vláknech dá dozvědět a jinak je to dobré čtení. Zajdi si na ADVR do sekce dakar/sertao - sice jsou to odlišná vlákna, ale v obou je hromada informací. Vlákno "Yamaha forks on a BMW F650GS Dakar" poskytuje přes tři sta stran textu a obrázků - i věcí netýkajících se KYB vidlí, ale například i přemístění oleje do rámu, parametry pro zadní tlumič na zakázku atd. Kdybys měl zájem, prvních 300 stránek tohohle vlákna mám zálohovaných v pdf (akorát že některé obrázky chybí, poté co shitbucket provedl změnu prodejní politiky a ještě nebyl na světe fix pro zobrazení obr. na stránkách třetích stran).
Ještě na jaře byl na mobile.de Schalber 650 k prodeji za 11~k€. Takže k mání jsou, pro případ že by sis raději zaplatil.
Vlákno "https://advrider.com/index.php?threads/f650gs-dakar-strip-and-rebuild.726679/" Tmotten tam popisuje jak se popral s výrobou laminátu, předělání sedla, podsedlovky, zmešení nádobky na olej, zmenšení airboxu.
Ve vlákně "Rant and Build: NOTMYBIKE... builds a super light F650-R" udělal NOTMYBIKEMODELNAME asi největší progres, ze všech kdo vyměnil podvozek za kyb. Akorát že taky nedokončil, na první stránce se dočteš že nehce kačenu a nakonci zjistíš že stejně neodolal.
Damian_74 taky měl svoje vlákno "BMW F650 in a Diet!", o leccčems se došteš v dakarovském vláknu.
A tenhle chlapík https://www.motor...?mid=49423 si svůj dakar taky pěkně předělal, ale pak se změnili pravidla s stk, zalekl se a mašinu prodal Jaká škoda.
Nakonec mě napadá TobyG z Reichu, který je denně aktivní a ví o TT Rallye/Schalber/TT Oryx víc než všichni ostatní dohromady. Ostatně jeden Oryx si sám staví "F650GS Oryx re-vival. Faster, better, stronger.".
Co se týče asi nejviditelnějších dílů - podvozku. Nejsem si jistý jaké označení podvozek měl, nicméně se jednalo o WP USD s předním a zadním zdvihem 250 mm. Jiná kyvka. 21/18 kola. Držáky stupaček posunuté dozadu a snad i výš a s přivařeným stojánkem. Karbon-kevlarový šusplech, pravděpodobně odstraněný lower frame. Nádrže. Kokpit (imo/rb/řidítka s ovladači,...).
Na podzim minulého roku jsem měl možnost koupit TT kit, který TT kdysi nabízel. Zeptal jsem se na fóru jestli se skutečně jedná o ten kit a jeden úžasný Brit mi ty vidle vyfoukl. Nicméně pak sám přiznal (doufám že nekecal), že vidle jsou v řádně použitém stavu. Výhodou ale bylo, že TT měl celý konverzní kit k tomu. To co si jinak budeš muset dodělat sám (při použití kyb podvozku, marzochi, jiných wp, snad i crf (tuším že Damian_74 použil vidle Ohlins z crf) - držák pro zámek řízení například. Alespoň mi prodal KYB ze 450, takže snad tenhle podzim se do výměny pustím i já. Kdybys do toho šel, dej vědět, mohli bychom se podělit o zkušenosti. Upřímně se zajímám o vlastní podsedlovku. Nejen kvůli tomu, že jsem si posunul stupačky dozadu a teď mi zavazí stupačky pro spolujezdce (se kterým jsem nikdy nejel), ale taky bych rád dozadu dal hyperpro s delším zdvihem - s 18" zadním kolem to pak zase škrtá o nádrž. Otázkou je, jak málo je místa při propružení mezi kyvkou a rámem (několik lidí zmínilo, že tam místo není žádné, ale svoji zkušenost nemám).
téééda pěkně děkuju
to mám tak na měsíc čtení - no nic jdu na to..
ještě jednou díky
Nahdar_Vebb napsal:
Díly jsou tam vypsané, jinak si dohledej Schalber a TT. Máš na mysli xt660z ténéré nebo starší ttr? To 660 je ještě těžší než gs. Nicméně váha mašiny se odvíjí od vložených finančních prostředků. Leccos se dá z dakara vyhodit. O Yamaze mluvit nemůžu, ale o podobnou tematiku se s dakarem zajímám.
Za poslední léta bylo uskutečněno mnoho pokusů, ořezat dakara od zbytečností případně předělat věci taky, aby byl lehčí a líp se s ním jezdilo. A v zásadě se to i povedlo, akorát že pokusy o kterých vím vždy skončily nedokončením - majitel si pořídil něco jiného.
Ale pro představu je to fajn, hodně se v těch vláknech dá dozvědět a jinak je to dobré čtení. Zajdi si na ADVR do sekce dakar/sertao - sice jsou to odlišná vlákna, ale v obou je hromada informací. Vlákno "Yamaha forks on a BMW F650GS Dakar" poskytuje přes tři sta stran textu a obrázků - i věcí netýkajících se KYB vidlí, ale například i přemístění oleje do rámu, parametry pro zadní tlumič na zakázku atd. Kdybys měl zájem, prvních 300 stránek tohohle vlákna mám zálohovaných v pdf (akorát že některé obrázky chybí, poté co shitbucket provedl změnu prodejní politiky a ještě nebyl na světe fix pro zobrazení obr. na stránkách třetích stran).
Ještě na jaře byl na mobile.de Schalber 650 k prodeji za 11~k€. Takže k mání jsou, pro případ že by sis raději zaplatil.
Vlákno "https://advrider.com/index.php?threads/f650gs-dakar-strip-and-rebuild.726679/" Tmotten tam popisuje jak se popral s výrobou laminátu, předělání sedla, podsedlovky, zmešení nádobky na olej, zmenšení airboxu.
Ve vlákně "Rant and Build: NOTMYBIKE... builds a super light F650-R" udělal NOTMYBIKEMODELNAME asi největší progres, ze všech kdo vyměnil podvozek za kyb. Akorát že taky nedokončil, na první stránce se dočteš že nehce kačenu a nakonci zjistíš že stejně neodolal.
Damian_74 taky měl svoje vlákno "BMW F650 in a Diet!", o leccčems se došteš v dakarovském vláknu.
A tenhle chlapík https://www.motor...?mid=49423 si svůj dakar taky pěkně předělal, ale pak se změnili pravidla s stk, zalekl se a mašinu prodal Jaká škoda.
Nakonec mě napadá TobyG z Reichu, který je denně aktivní a ví o TT Rallye/Schalber/TT Oryx víc než všichni ostatní dohromady. Ostatně jeden Oryx si sám staví "F650GS Oryx re-vival. Faster, better, stronger.".
Co se týče asi nejviditelnějších dílů - podvozku. Nejsem si jistý jaké označení podvozek měl, nicméně se jednalo o WP USD s předním a zadním zdvihem 250 mm. Jiná kyvka. 21/18 kola. Držáky stupaček posunuté dozadu a snad i výš a s přivařeným stojánkem. Karbon-kevlarový šusplech, pravděpodobně odstraněný lower frame. Nádrže. Kokpit (imo/rb/řidítka s ovladači,...).
Na podzim minulého roku jsem měl možnost koupit TT kit, který TT kdysi nabízel. Zeptal jsem se na fóru jestli se skutečně jedná o ten kit a jeden úžasný Brit mi ty vidle vyfoukl. Nicméně pak sám přiznal (doufám že nekecal), že vidle jsou v řádně použitém stavu. Výhodou ale bylo, že TT měl celý konverzní kit k tomu. To co si jinak budeš muset dodělat sám (při použití kyb podvozku, marzochi, jiných wp, snad i crf (tuším že Damian_74 použil vidle Ohlins z crf) - držák pro zámek řízení například. Alespoň mi prodal KYB ze 450, takže snad tenhle podzim se do výměny pustím i já. Kdybys do toho šel, dej vědět, mohli bychom se podělit o zkušenosti. Upřímně se zajímám o vlastní podsedlovku. Nejen kvůli tomu, že jsem si posunul stupačky dozadu a teď mi zavazí stupačky pro spolujezdce (se kterým jsem nikdy nejel), ale taky bych rád dozadu dal hyperpro s delším zdvihem - s 18" zadním kolem to pak zase škrtá o nádrž. Otázkou je, jak málo je místa při propružení mezi kyvkou a rámem (několik lidí zmínilo, že tam místo není žádné, ale svoji zkušenost nemám).