Ahoj prosím o radu:
Po zahřátí motoru se ozívalo kovové cvakání. Výměnil jsem osičky vahadel seřídil vůle ventylů . Bez změny. Kámoš mi doporučil LIQUI MOLY Motorbike Oil Additiv -at to vyzkouším.
Mám tam vyšší hladinu oleje. cvakání ustalo a přede to jako kotě.
Otázka zní : můžu dlouhodobě jezdit s vyšší hladinou oleje?
Má s tím někdo zkušenost?
Olejoznak je plný až po okraj( po zahřátí).
Předem děkuji za info.
M.
Upravil Milosgs7 dne 15.09.2018 21:44
Ahoj, mámá stejný problém jako ty. Po ohřátí kovově cvaká z pravého válce. A to nejvíce někdy kolem 3000ot.
Tobě to cvakat po přidání těch aditiv přestalo? (v návodu totiž píšou, že aditiva do oleje jsou nepřípustná)
Jinak jsem taky jezdil chvíli na plný olejoznak ( po výměně oleje jsem tam dal rovnou 4l, bez kontroly a bylo to úplně plný. Nyní mám tak 3/4, už to něco sežralo.
Ahoj, mámá stejný problém jako ty. Po ohřátí kovově cvaká z pravého válce. A to nejvíce někdy kolem 3000ot.
Tobě to cvakat po přidání těch aditiv přestalo? (v návodu totiž píšou, že aditiva do oleje jsou nepřípustná)
Jinak jsem taky jezdil chvíli na plný olejoznak ( po výměně oleje jsem tam dal rovnou 4l, bez kontroly a bylo to úplně plný. Nyní mám tak 3/4, už to něco sežralo.
Ahoj.
zhruba 95% cvakání odstraněno. Takhle bych si to představoval.
To že jsou přísady nepřípustný do oleje jsem nevěděl.
Ale po najetí cca 25km se mě ozývalo kovový cvakání (nejvíc na dojezd před zatáčkou)
jak píšeš okolo 3000ot.
Nevím na koho se obrátit. Tak jsem to zkusil sem na foru. Snad někdo se ozve.
Třeba to, že to je kravina! At si nechám to cvakání když mám vule ok.
Nevím jak hodně Vám to hoši cvaká , ale když jsem měl vzducháče tak to byl normální projev motoru a čím byl teplejší olej, tím to cvakalo víc. Možná bych zkusil o něco hustější olej,ale jinak bych to neřešil, páč to je Brambora a ta prostě cvaká
A pokud si chceš přidělat pár problémů navíc, tak olejem nešetři a lij to tam co hrdlo ráčí. Horní ryska na kontrolní měrce není nadarmo. Když je oleje moc, dostává se až tam, kam by neměl. To se projeví tvorbou úsad v podobě tvrdých laků, pryskyřic, karbonu. Usazeniny pak způsobí že olej se dostane až do spalovacího prostoru. To se napohled jasně projeví vysokou kouřivostí motoru a samozřejmě i vysokou spotřebou oleje.
Tož tak ogaři.
Upravil Taborak dne 17.09.2018 20:09
Ahoj tak ventily přes výfuk mě nenapadl, ale mám objednaný napínáky na roz. řetězy.
Ty udělám pro jistotu!
Pak mě napadlo jen, že rozvoďáky jsou moc vytahaný. Proto za studena a mírně zahřáty je vše OK! Jak se ohřejou a natáhnou- lítají tam vůle.
Ale nejsem odborník.
M.
Ahoj Taboráku
Dík za info.
S tou kouřivostí a větší spotřebou máš pravdu. (to jsem bral jako daň za tichou jízdu)
počkám na ty napínáky a asi dám o něco hustší olej.
Ale to klapání mě sere!!
m.
ahoj
já taky.
Jinak mam nalítáno cca120tis.
Pokud servis to nezruší tak příští týden budu mít hotový napínáky. dám vědět. M.
Upravil Milosgs7 dne 18.09.2018 20:42
Ahoj.
pro ukončení vlákna:
olej 20w50
Výměna olejového filtru za hf164 (stříbrný vyšší)
Výměna obou napínáků u rozvodových řetězů. ( levý zadřený)
Po konzultaci se servisákem řetězy jsem neměnil
seřízení ventilů
kovový zvuk z 95%odstraněn.
Třeba to někomu pomůže.
Miloš