Dobrý deň. Na mojom F650GS 2005 mám problém s poistkami. Poistka číslo 2(10A) sa vypáli ihneď po založení a poistka číslo 6(7,5A) po zapnutí zapaľovania. Obidve poistky vedú k budíkom - tie som odpojil a problém pretrváva. Zároveň motorka neštartuje, keďže čerpadlo ani nezabzučí. Spálené vodiče nevidím nikde. Ktoré miesto by som mal najskôr skontrolovať? Ďakujem za pomoc.
Teoreticky po vyndání obou relé K9123 & K9125 a přerušovače blinkrů by to mělo určitě ustat. Jinak musí být prodřený drát.
Upravil puchyyla dne 04.02.2020 13:58
Super, ďakujem pekne. Po vybratí obidvoch relé a založení poistky č. 6 už motorka funguje a štartuje. Stále vypaľuje poistku č. 2, ale riešenie som už myslím niekde čítal, musím pohľadať.
Každopádně z pojistky 2 vede drát do těch relé, do přístrojovky, do nezapojeného konektoru pod sedačkou (u palivového filtru), do zásuvky 12V a do diagnostické zásuvky nad chladičem. Někde tam musí být ještě zrada, nebo prodřený drát. Jinak drát je to červený s bílým proužkem - všude od pojistky č. 2 až do všech jmenovaných konců.
puchyyla napsal:
Každopádně z pojistky 2 vede drát do těch relé, do přístrojovky, do nezapojeného konektoru pod sedačkou (u palivového filtru), do zásuvky 12V a do diagnostické zásuvky nad chladičem. Někde tam musí být ještě zrada, nebo prodřený drát. Jinak drát je to červený s bílým proužkem - všude od pojistky č. 2 až do všech jmenovaných konců.
Ďakujem ešte raz. Keďže mám na motorke ešte originálny alarm BMW, tipujem chybu v ňom...
puchyyla napsal:
Každopádně z pojistky 2 vede drát do těch relé, do přístrojovky, do nezapojeného konektoru pod sedačkou (u palivového filtru), do zásuvky 12V a do diagnostické zásuvky nad chladičem. Někde tam musí být ještě zrada, nebo prodřený drát. Jinak drát je to červený s bílým proužkem - všude od pojistky č. 2 až do všech jmenovaných konců.
Takže ku každému koncu od poistky č. 2 vedie červeno-biely káblik? Vedel by si mi prosím ešte poradiť, ako zistiť, ktorý je prelomený? Alarm chybný nakoniec nebol, lebo aj po odpojení vypaľuje poistku stále.
Na hledání zkratu používám "diagnostickou" pojistku: na vypálenou pojistku mám přiletované dva kabely se samicemi 7 mm plochých konektorů, do kterých dám H4 žárovku. Při běžném odběru jen lehce žhne, při zkratu svítí naplno ale proteče skrz žárovku málo proudu na přepálení kabelu avšak dost proudu pro běžný provoz.
Takže nakoniec to bol predsa alarm. K prístrojovke, ani k relé červený káblik s bielim pruhom nešiel, išiel iba k zásuvkám a prázdnemu konektoru + k alarmu vzadu. Bol tam ešte jeden trojvodičový konektor, ktorý som si predtým nevšimol. Po prestrihnutí a zaizolovaní červeno bieleho káblika pred konektorom už poistku nepáli a motorka štartuje. Najradšej by som alarm odpojil ešte v konektore pod sedačkou a vyhodil ho komplet, ale idem tam dosť veľa káblov...
Nee, od pojistky vede jeden vodič o průřezu 1,5mm2 a ten je následně rozbočen na dalších 5 vodičů v průřezech 0,35mm2 do přístrojovky, 2x 0,5mm2 do relé a druhý do diagnostické zásuvky, 0,75mm2 do nezapojeného konektoru pod sedačku (k palivovému filtru) a 1mm2 do DIN zásuvky 12V. Kde hledat je dost věštění z křišťálové koule. Tak nějak je to potřeba prostě všechno okouknout. Nebo pak rozuchat a rozebrat ten spoj a postupně vylučovat. Spoj bude zabalen v hlavním kabelovém svazku kousek od odbočky toho nezapojeného konektoru u palivového filtru. Teda jestli si to dobře pamatuju. Už je to dost dlouho, co jsem to naposledy kuchal.