Měl bych ještě dotaz, jak najít příčinu závady a kolegovy R1200RT s ABS bez posilovače..
Moto má zajímavou závadu.. Po delší době se vcelku pravidelně stane, že první zabrzdění přední brzdou jde naprázdno.. Chová se to jaky by bylo roztáhlé destičky, páčka má normální chod, je cítit že tlačí kapalinu, ale projde naprázdno k řídítkum a až další brždění je normální...
Zajímavé je, někdy se to stane, když motorka stojí hodinu, skoro vždy, když stojí přes noc, ale stalo se párkrát že i po měsíci brzda šla normálně..
Asi by to neřešil, ale už se stalo že promáčkl brzdu za jízdy...
Jinak motorka brzdí nádherně, je fakt že páčka už má delší chod a silou lze domáčknout až k řídítku (ale s plným brzdným účinkem)..
Vyměnila se brzdovka, vše se odvzdušnilo, včetně pumpy.. Beze změny.. Hadice jsou pancéřové, nikde se nenafukují..
Jak zjistit závadu?? vzhledem k pancéřovkám zaškrtit hadičku nejde, tak jedině nějak odpojit a ucpat jednotlivé brzdiče a čekat jestli se závada projeví.. Ale co by to stejně způsobilo?? Vše těsní, brzdovka neubývá.. A aby se sami od sebe roztáhly desky??
Podľa popisu sa to správa, ako keby pracovný brzdový valček cez prvú tesniacu gumku prepustil brzdovú kvapalinu a druhá tesniaca gumka prepustenú kvapalinu vráti spať do nádoby s kvapalinou, t.j. nič netečie, všetko je suché, ale brzda - páčka bez účinku prepadne. Možno sa mýlim, ale rozobral by som tzv. hlavný brzdový valček a minimálne vyčistil, prípadne vymenil tesniace gumky.
Filo přiložený následující soubor: new-oem-magura-16mm-front-brake-master-cylinder-rebuild-kit-for-r1100s-r1150-r1200c-r1200rt-k1200rs-
Tenhle je jedinej, co jsem taky našel ale píšou že do 2006 only, takže do verze s posilovačem.. On má 2009 bez posilovače a ten nemůžu nikde najít...
Co mám dodavatele dilů, tak všichni mají repas na brzdiče, ale né na pumpu.. A kupovat celou pumpu. pokud by byla závada jinde je dost drahá sranda...
Dá se nějak ověřit, že to dělá brzdový válec?? Co místo pancéřovky do něj dát šroub??
Mimochodem jsem to konzultoval s kamarádem, co mu to motorka dělá a má pocit, že ta závada se projeví, když motorka stojí na bočním stojanu.. Pokud je na centrálu, tak to prý neudělá... Takže asi hraje roli náklon..
Skús otvoriť nádobku brzdovej kvapaliny. Po stlačení a prepadnutí brzdovej páčky by mala hladina kvapaliny mierne stúpnuť - vtedy je to chyba, o ktorej som písal. Prepúšťa to prvé tesnenie a to druhé tesniace vracia kvapalinu späť do nádobky.
Možná mimo, ale máš odvzdušněnou pumpu? Myslím nahoře.
Druhá věc, koukni jak vypadají čelisti než prvně zabrzdíš? Jsou to jen další teorie a lehce scifi, nicméně ti třeba při náklonu lehce dojde k posunu kola...ložiska, povolený svěr na osku ve vidlici....ale
Asi bych dal na páčku gumicuk a koukal co bude ráno. Jestli ti sjede je manžeta KO (nemusíš tam šroubovat šroub :-)) ) Ono se to takhle i odvzdušnuje, ten tlak ti vyžene spíše vzduch nahoru. Brzda je znatelně tvrdší- samozřejmě pokud jsi tam vzduch měl.
Pumpu jsme odvzdušňovali a mimochodem fígl se zmáčknutou páčkou přes noc jsme taky zkoušeli a páčka se nepropadla... Takže to fakt vypadá že bude problém někde dole...
macman napsal:
Pumpu jsme odvzdušňovali a mimochodem fígl se zmáčknutou páčkou přes noc jsme taky zkoušeli a páčka se nepropadla... Takže to fakt vypadá že bude problém někde dole...
....... aj tak si myslím, že problém je v pumpe. Ale mýliť sa môže každý .... daj potom vedieť, kde - v čom bol problém.
Týden mi ta motorka stojí v dílně.. Každý ráno natěšenej přiběhnu k motorce, měrkama koukám, jestli není mezi deskou a kotoučem spára, šroubovákem hledám vůli v deskách a když pak vezmu za brzdu, závada se neprojevla... 2x jsem nechal přes noc přitaženou páčku brzy, nepropadla se...
Jelikož jsem byl požádán, jestli nevyměním gufera na vidlích, tak jsem se pustil do rozebírky..
No a jak je ta přepážka mezi vidlema s kulovým čepem, která mimo jiné slouží jako rozdělovač pro oba brzdiče, tak jsem si všimnul, že když dám plný levý rejd, tak se ten dutý šroub lehce povolí a objeví se kapička.. Jakmile srovnám řídítka, tak se jakoby dotáhne..
Takže když jsem měl týden zaparkovanou motorku v garáži, tak se nic neprojevilo a kamarád asi parkuje s levým rejdem, takže se mu to vždy povolilo.. Jenže bylo to tak malé množství kapaliny, že to nikde nestékalo a ani se nijak neprojevil úbytek brzdovky v nádobce...
Navíc, jak je RT oplastovaný, tak tam není vidět a blbý přístup...
jo, bylo to přesně na hraně povolení.. Když byla řídítka rovně, šroubem se nehlo, když se zatočilo naplno doleva, tak se to celé nepatrně pootočilo proti směru hodinových ručiček a objevila se kapička.. navíc byla pěkně vymačkaná ta měděná podložka..
Takže za 5 minut 12 .
Sobě dávám všechno na hliníkové podložky. Dají se v nouzi použít opakovaně, stejně tak v nouzi stačí přetáhnout namísto rozebírání a žíhání mědi. Je mi to sympatičtější, i když jsem si vědom rychlejší degradace materiálu a tím i kratší životnosti.
Ono to všechno bylo tak nějak chvilku po dvanácté... protože když jsem se pustil do vidlí, tak se nejen vyřešila ta brzda, ale navíc jedno ložisko v kole bylo totál vysypaný s centimetrovou vůlí...