Objavil sa mi takýto problém. Jedná sa o 1200 GS Adv. 2011, DOHC. V kľude v garáži nastavenie ESA (comf, norm, sport) funguje na mieste ukážkovo. Prejdem pár km 8-10 napr. pri nastavení NORM a motorka jednoducho zmäkne, počas jazdy prepínam, striedam nastavenia. Prídem do garáže - moto stále naštartovaná po jazde, rozdiel medzi nastaveniami je len minimálny. Žiadne kontrolky nesvietia. Vypnem motor, počkám pár sekúnd, zapnem kľúč, skúšam prepínať nastavenia ESA - a na mieste opäť všetko funguje na jednotku. Má niekto takúto skúsenosť, prípadne radu, čo by to mohlo byť a čo sa s tým dá robiť ?
Tezko říct... Prohlédni kabeláž a konektory co vede k tem spodnim motorkům co ovládáji ty planžety v tlumici, a asi by stálo za to to dat na diagnostiku co ukazuje ZFE jednotka...
Bedabanjo napsal:
Tezko říct... Prohlédni kabeláž a konektory co vede k tem spodnim motorkům co ovládáji ty planžety v tlumici, a asi by stálo za to to dat na diagnostiku co ukazuje ZFE jednotka...
Jasné, dík ...... avšak pri vypnutom motore v garáž, kde je ticho a pri prepínaní nastavenií tie krokové motorčeky v spodných okách tlmičov jemne počujem - vpredu aj vzadu, a aj útlmy sa zreteľne menia. Nefunguje to proste len za jazdy. Ak ale celý deň jazdím napr. na NORM, tak to Norm tam je - útlm tomu zodpovedá, ale akonáhle za jazdy prepnem do COMF, SPORT, NORM - ostáva to furt mäkké, aj keď display ukazuje niečo iné. Zastanem, vypnem - následne naštartujem a znovu to funguje avšak len do prvého prepnutia počas jazdy. Skúsim ešte tú kabeláž a diagnostiku.
Upravil Filo dne 21.04.2020 06:12
Tak tak bych možná vídel ten problém.. Ty motorky s okama jsou na tech jiných tlumících... Koukni na diagnostiku jestli ten podvozek nemá zapsané v právech nejake chybové kódy
Mě napadá, že se ten tlumič po ohřátí změkne (změní se viskozita, nebo se našlehá nebo nevím co) a ESA již nedokáže změnit předpětí v rozsahu, který by ten tlumič ovlivňoval... (prostě např. ovlivňuje 1cm zdvihu ale tlumič změkne a zkrátí se jeho efektivní chod o 1,5cm) kde ho již ESA nezastihne... ale je to čirá spekulace
Nicméně bych se přikláněl k tomu, že jediná proměnná co se na moto změnila je ten tlumič... tak bych hledal chybu tam
Upravil HonzaGS-SV dne 21.04.2020 08:50
Bedabanjo napsal:
Tak tak bych možná vídel ten problém.. Ty motorky s okama jsou na tech jiných tlumících... Koukni na diagnostiku jestli ten podvozek nemá zapsané v právech nejake chybové kódy
Takže dať na diagnostiku a pozrieť všetky chybové kódy, ak tam sú ?? OK, dám to urobiť, aj keď si nemyslím, aby elektronika vedela o tom, že tam bola menená mechanická časť. Menené bolo len toto .... (obrázok), všetko ostatné, vrátane pružín ostalo origo z WP.
Filo přiložený následující obrázek:
Je divne že pokud ti nechas tak tak to vše funguje... Hledám bych chybu jak tu již zaznelo v tlumici, resp. V místě motorek x nový tlumic... Změřit podle starého jestli je všechno na novém stejně.. Ta diagnostika je spíš takové jistota co kdyby
Bedabanjo napsal:
Je divne že pokud ti nechas tak tak to vše funguje... Hledám bych chybu jak tu již zaznelo v tlumici, resp. V místě motorek x nový tlumic... Změřit podle starého jestli je všechno na novém stejně.. Ta diagnostika je spíš takové jistota co kdyby
Jasné. Zatiaľ dík ...
Upravil Filo dne 21.04.2020 09:26
když se mění ESA za Wilbers, spodní oko se taky používá z původního, to je normální.
pokud nejsou tlumiče hyn, jakože není důvod, když jsou to nové značkové tlumiče, tak by neměl být problém.
jak to vypadalo v místě kde kabel přechází k motoru ve spodním oku?
občas se tam lidem dostane vlhkost / bordel a motorky dostanou pokouřit. měls tam čisto?
jsou ty tlumiče správně natlakované?
Ero přiložený následující obrázek:
Ero napsal:
když se mění ESA za Wilbers, spodní oko se taky používá z původního, to je normální.
pokud nejsou tlumiče hyn, jakože není důvod, když jsou to nové značkové tlumiče, tak by neměl být problém.
jak to vypadalo v místě kde kabel přechází k motoru ve spodním oku?
občas se tam lidem dostane vlhkost / bordel a motorky dostanou pokouřit. měls tam čisto?
jsou ty tlumiče správně natlakované?
1. v tých spodných okách boli konektory a kontakty úplne čisté - jak z fabriky. Ale skúsim sa tam ešte raz pozrieť, min. vytiahnuť a zasunúť späť.
2. Tlmiče boli dodané natlakované aj s protokolmi o skúške (obrázok), teda je predpoklad, že sú správne natlakované, lebo inak fungujú nádherne, motorka spevnela, je stabilnejšia ...
3. Celý problém je v tom, že ak moto stojí, tak to funguje bezchybne, ak je moto v pohybe, tak vtedy je problém s prepínaním medzi comf, norm, sport. Popoludní ju zoberiem von a presne otestujem, dám vedieť ...
4. .... a menil som ich preto, lebo už minulú sezónu sa mi niečo nezdalo na podvozku, pôvodné tlmiče boli 20t km po repase u p. Procházku. Po rozobratí bol predný bez plynu. Preto tam išli nové. Mám pocit, že to motorka robila už pred výmenou, ale vtedy som tomu nevenoval pozornosť, takže s istotou to neviem potvrdiť, ani vyvrátiť.
Filo přiložený následující obrázek:
já si myslím, že pokud jsou kabeláž a motory v pořádku,pak je problém mezi řídítky a motorkem na tlumičích, a to už jsem mimo své schopnosti i dojmy. napíchnout a uvidíš
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Ero napsal:
já si myslím, že pokud jsou kabeláž a motory v pořádku,pak je problém mezi řídítky a motorkem na tlumičích, a to už jsem mimo své schopnosti i dojmy. napíchnout a uvidíš
Jasnéééé. Skúsim všetky konektory + diagnostiku. Uvidíme - povedal slepý a išiel na nemý film.
to se pleteš, tlumení nastavovat za jízdy můžeš na displeji info vlevo, předpětí musíš na místě na displeji vpavo
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094