Pánové prosím o radu. Chtěl jsem si zkontrolovat ventilové vůle tak studuji postup: Nejdřív axiální vůle vahadel (0,05-0,4mm) ... a pak ventilové vůle : Sací 0,15mm a výfukové 0,3mm. Problém je, že takhle od počítače vůbec nechápu jak se ty axiální seřizují . Na spodní části je šroub M10 .. a pak 3 šrouby torx . V návodu je povolit , seřídit a utáhnout . Torxy na 18Nm ... a tu matku M10 na 20Nm a pak dotáhnot porvé o 90 stupnu .. a po druhé o 90 stupnu ... Nějak tomu nerozumím .. a nechci to otvírat dokud si nebudu jistý, že to zvládnu. Asi Předem moc děkuji .. Berry
Axiální vůli seřídíš posunutím litinové závěry u spodních konců čepů vahadel. Horní konce jsou do vývrtu bez možnosti seřízení/posunu. Až sundáš ventildekl, bude ti to jasné.
Rozumím, takže když tam naměřím větší vůli, tak to povolím .. a při vložené spárové měrce 0,05mm tu dolní litinovou věc posunu/přiťuknu nahoru a utáhnu ?
Tak jsem konečně našel video kde je to moc pěkně vysvětleno včetně doporučení proč tu mezeru měřit na horní straně toho vahadla ... je to sice prováděno na R1150GS .. ale princip je předpokládám stejný : https://www.youtube.com/v/mqA9AUQD0Sg
Berry napsal:
Tak jsem konečně našel video kde je to moc pěkně vysvětleno včetně doporučení proč tu mezeru měřit na horní straně toho vahadla ... je to sice prováděno na R1150GS .. ale princip je předpokládám stejný : https://www.youtube.com/v/mqA9AUQD0Sg
Proč ti dělat jednoduše, když to jde složitě?
Proč hledat na seřízení vůle ventilů rysku na setrváku, když můžu při "střihu" ventilů na jednom válci seřídit ventily u druhého, a nebo, nevím-li co je střih ventilů, strčit dírou po hlavní svíčce nějakou tyčku a až při točení motorem přestane vylézat, mám horní úvrať.
Seřízení ventilové vůle není seřízení předstihu, není nutné mít přesně horní úvrať. Ventily jednoho válce jsou zavřené +- celou otáčku motoru (při stlačování vzduchu i při expanzi hořící směsi).