Kde se dá nejvýhodněji sehnat následující dvojice dílů?
Radiální kuličkové ložisko - číslo dílu 31422314724 - na obrázku díl 10 Tlumič - číslo dílu 27712345789 - na obrázku díl 23
Včera jsem si všiml, při kontrole vůle řetězu, že se mi až nezvykle hodně hýbe rozeta. Byl jsem tedy u jednoho chlapíka a prý je to dobré, ať to nechám být, ale kulový, nenechám... Volal jsem tedy do Autecu (zanedlouho do Invelu), co s tím... Ložisko je prostě kaput... Moto má najeto 50tis., tak to vyměním a společně s tím asi i tlumící gumu... Co myslíte? Asi by si to taky zasloužila...
Napsal byste mi sem někdo rady, které by mi pomohly k úspěšnému vyměnění těchto dvou dílů? Nikdy jsem to neměnil...
P. S. Stahovák na ložiska nemám, ale seženu si ho...
Hybajici se rozeta nesouvisi s loziskem, proc ho chces menit? Jak jsi poznal, ze je kaput?
Tlumic zaberu - pokud se guma tlumice nerozpada, neni zterela a nerozpada se, tak neni co menit. Ale jestli prece jenom hodlas vyhodit ty penize, tak vymena je extra jednoducha - sundej zadni kolo a pochopis - rozeta odpadne sama, pod ni je ten tlumic zaberu. Vyndas rukou, das novy, vlozis rozetu, nasadis kolo, utahnes, nastartujes, nasednes, nepoznas rozdil :-)
No tak já poznám prd, ale tak hýbající se rozeta asi nebude v pořádku... Když ji vezmu na jejich okrajích a přitáhnu pravou stranu, levá se odtáhne... Je tu odchylka snad i jeden centimetr... Neřeknu, kdyby to šlo jako by s odporem (pružení gumy), ale jde to na volno...
Tak co by to mohlo být? Neříkejte mi, že je to normální...
xhackerm napsal:
No tak já poznám prd, ale tak hýbající se rozeta asi nebude v pořádku... Když ji vezmu na jejich okrajích a přitáhnu pravou stranu, levá se odtáhne... Je tu odchylka snad i jeden centimetr... Neřeknu, kdyby to šlo jako by s odporem (pružení gumy), ale jde to na volno...
Tak co by to mohlo být? Neříkejte mi, že je to normální...
No, ja teda nevim, ale me to dela to same. Muj osobni servisman mi na to rekl " NERES TO PRDE". Tak to neresim.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
No to mi bylo taky řečeno, jenže... Silnice takovou vůli nemají... Na Dandyně, což by se dalo říci, že "enduro" také bylo, byla rozeta také na fest... Simson jak by smet... Nové motorky v prodejnách to mají také na fest... Tohle všechno jsem si v předešlém týdnu prověřoval... Tak mi to nedá klid, no... Asi to nechám na zimu, když píšeš, že to je "normální"...
Řešíš kraviny podivej se na rozměr ložiska ,napiš si ho,zaběhni do nejbližší prodejny ložisek,polož na stůl dvě stovky,přines domů nový ložiska,vylisuj,nalisuj a jezdi.
TOLI napsal:
Řešíš kraviny podivej se na rozměr ložiska ,napiš si ho,zaběhni do nejbližší prodejny ložisek,polož na stůl dvě stovky,přines domů nový ložiska,vylisuj,nalisuj a jezdi.
přesně tak. Je to obyč ložisko 6204 zavřený o obou stran. A pokud se ti hejbe rozeta, tak to určite řeš. Neodkladej to. Ničí se tim i ostatní věci. A pokud maš vymlacenou tu gumu tak ji taky vymen. Protože je tam na tlumeni rázů a pokud je tam vule, tak je tam uplne na
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Včera jsem úspěšně dokončil svoji první demontáž zadního kola na Dakarce... Měnil jsem ložiska zadního kola, protože opravdu to byly ony, kdo způsoboval vůli rozety...
Cena celé operace: 2ks ložisek a 2ks gufer mne vyšly na necelých 150,- v Plzeňské prodejně http://www.prakti.... Dále vazelína, kterou jsem našel (stejně jako většina z vás najdete) ve sklepě, takže to bylo grátis... Nejdražší bylo přelisování ložisek ve stříbrské prodejně KTM, kde si za půl hodiny práce účtovali 225,-... Umí to každý mechanik, ale bohužel nikdo na mě neměl čas...
S demontáží a následnou montáží nebyl vůbec žádný problém... Jen mě překvapilo, jak "vyschlé" byly napínáky... Doporučuji vyndat je, očistit smirkovou houbičkou od zoxidování (jsou hliníkové) a kyvku zevnitř vymazat vazelínou (stejně opatlat i napínáky)... Nezapomeňte, že kdo maže, ten jede!
Tohle vlákno jsem založil, tak doufám, že ho i úspěšně zakončuji a dopomohu jím i dalším, kteří nejsou v motorkách tak zběhlí...
___________________________________________ Oprava: nejedná se o ložiska č. 10, ale o ložiska č. 5 !
Upravil xHackerM dne 21.08.2009 16:53
xhackerm napsal:
Nezapomeňte, že kdo maže, ten jede!
Ne ne ne, kdo maže, ten stojí až namaže tak jede
Jinak napínáky budu taky mazat ale až budu potřebovat šponovat řetěz...
Dal jsem novej ČZ s X-króžky a od jara (11 000 km) jsem na něj nemusel šáhnout
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Trochu to tady oživím, chtěl bych vědět jestli můžu ložiska normálně z kola vyndat, nebo musím zajít do servisu? a jestli tam jdou nová ložiska dát nazpět doma nebo bych musel zajít do servisu? a na co si mám popřípadě dávat pozor? A kolik ks ložisek tam vlastně je(jenom v kole né v tom co má na sobě rozetu)?
V kole bývají věčinou dvě... musíš to nahřát horkovzduškou pak ťuk,ťuk z vnitřní strany starým velkým šrůbovákem který zbrousíš aby měl pěkný hrany nebo stahovák co de upnout na vnitřní stranu ložiska. ložiska do kol sou věčinou standartní rozměry,nejlepší sou ty co mají gumový krytky vyrýpnu je a dám tam bílou vysokoteplotní vazelínu a zase zadekluju..dou ale nacvaknout aji ty plechový krytky.Pak dáš nový ložiska do mrazáku mezi bůček,dáš si svačinu,za hoďku nahřeješ náboj a šupneš tam to ložisko z mrazáku.Někdy to tam pěkně samo vklouzne,někdy se temu nechce tak musíš mít nachystaný nejaký kůsek kovovýho šulku co je o trochu menší než ložisko a kladívko a rychle tomu pomoct než se to ložisko prohřeje....Taky de trochu líznout z venku na brusce to starý ložisko a přes něj tam naťuknůt to nový...
Upravil Bohumil dne 18.11.2012 09:14
Kupredu spatki ni krok...
takže ještě jednou v rychlosti:
vezmu kolo vyklepu obě stará ložiska každé zvlášt z vnitřní strany kola, oddychvá pauza(svačina+jupík ),vezmu nový ložiska naklepu zpět do kola. Super dík