čau, k tomuhle tématu mám dotaz, protže jsem na firmu koupil karavan o hmotnosti 1300kg a mám jen B, takže budu dodělávat B+E.
Otázka zní: v případě že budu mít auto 2300kg+přívěs 1300kg ( souprava tedy 3600kg), můžu na dálnice jet pouze na dalníční známku pro vozidla do 3,5t nebo už pro mne platí poplatky vztahující se na vozidla nad 3,5t??
Jedla
Myslím, že tady se to řídí celkovou hmotností vozidla a celkovou hmotností přívěsu (uvedeno v OTP) - V případě, že tedy auto bude mít celkovou hmotnost jak ty píšeš 2300kg a přívěs 1300 kg (i kdyby nebyl naloženej), pak platí poplatky pro vozidla nad 3,5 t.
Jedla napsal(a):
čau, k tomuhle tématu mám dotaz, protže jsem na firmu koupil karavan o hmotnosti 1300kg a mám jen B, takže budu dodělávat B+E.
Otázka zní: v případě že budu mít auto 2300kg+přívěs 1300kg ( souprava tedy 3600kg), můžu na dálnice jet pouze na dalníční známku pro vozidla do 3,5t nebo už pro mne platí poplatky vztahující se na vozidla nad 3,5t??
Jen plať za tankodrom... S tim mě serou, mám stejný problém, ale nelajsknu si to
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
MALI napsal(a):
Myslím, že tady se to řídí celkovou hmotností vozidla a celkovou hmotností přívěsu (uvedeno v OTP) - V případě, že tedy auto bude mít celkovou hmotnost jak ty píšeš 2300kg a přívěs 1300 kg (i kdyby nebyl naloženej), pak platí poplatky pro vozidla nad 3,5 t.
U nás je v tehlech pravidlech šílená džungle a pořádně ani policajti nevědi co můžeš a co ne. Já bežně tahám podvalnik po dálnici mam známku do 3,5t. Davám si pozor aby aktuálni váha nepřesahla tech 3,5. Maximální přípustná mi samozřejme přesahuje přes 3,5t. Nikdy jsem kvuli tomu neměl problem. V zahraničí nevim, ale dukladne si to prostuduj, protože němci a rakušáci sou na to vysazený.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
To Honza ofroudak: Já se obávám, že směrodatná je celková váha a né ta, kterou máš zrovna v době kontroly (i když logicky by to tak mělo být). Ale abych nekecal, tak se v pondělí (pokud na to nezapomenu) zeptám v práci učitelů dopravky.
Jako váha u jízdní soupravy se počítá maximální přípustná váha soupravy, která je uvedená v OTP, nebo TP! takže určitě pokud součet těhle čísel soupravy je nad 3,5 t musíš mít dálniční známku nad 3,5t!
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
no ja sem to nikde v zákoně nehledal. Prostě sem se zeptal kamaradu co dělaj v autodopravě a každej mi řekl neco jinýho. Tak sem si řek, že když to nevi ani lidi co se tim ževi, tak bude kulový vědet i celní sparava a zatim mi to tak prochazi... Ješte se na to jednou přeptam, to sem zvedavej co mi řeknou ted
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Jak píšu - v pondělí se zeptám lidí nejpovolanějších a dám vědět. Každopádně si buď jistej, že celňáci i dálniční policie to ví velice dobře a v případě, že Tě chytne, tak Tě pěkně osolí
Upravil MALI dne 15.01.2010 12:20
k vašemu dotazu sdělujeme, že novelou zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, dochází od r. 2010 k těmto zásadním změnám ve zpoplatnění za užívání určených pozemních komunikací:
- do mýtného systému budou zařazena pouze motorová vozidla (nikoliv jízdní soupravy) s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny;
- časové zpoplatnění, hrazené pomocí dálničních kupónů, se bude týkat pouze motorových vozidel s největší povolenou hmotností do 3,5 tuny;
- délka sedmidenního poplatku se mění na deset dnů.
Z výše uvedeného vyplývá, že pro ponechání v časovém zpoplatnění (kupóny) bude rozhodující největší povolená hmotnost motorového vozidla do 3,5 t, bez ohledu na to, zda bude připojen přívěsný vozík nebo ne, bez ohledu na typ vozidla a bez ohledu na to, zda je vozidlo využíváno k soukromým nebo výdělečným účelům. Obdobně tedy bude pro zařazení do mýtného systému rozhodující největší povolená hmotnost motorového - tažného vozidla, a to nad 3,5 tuny.
Závěrem uvádíme, že kupóny emise 2009, jejichž platnost končí až v r. 2010, budou platné po celou tuto dobu, tj. maximálně do 31.1.2010.
S pozdravem
Ing. Jan Brouček
Odbor pozemních komunikací
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Myslim, že je to v celku jasný. V klidu si mužeme tahat co chcem, když tim nepřekročíme povolenou váhu na kouli tažnýho auta
a jinak známky nad 3,5t už nejsou s všechno přes 3,5t jede přes mýto.....
Upravil Honza ofroudak dne 15.01.2010 12:27
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
MALI napsal(a):
Myslím, že tady se to řídí celkovou hmotností vozidla a celkovou hmotností přívěsu (uvedeno v OTP) - V případě, že tedy auto bude mít celkovou hmotnost jak ty píšeš 2300kg a přívěs 1300 kg (i kdyby nebyl naloženej), pak platí poplatky pro vozidla nad 3,5 t.
U nás je v tehlech pravidlech šílená džungle a pořádně ani policajti nevědi co můžeš a co ne. Já bežně tahám podvalnik po dálnici mam známku do 3,5t. Davám si pozor aby aktuálni váha nepřesahla tech 3,5. Maximální přípustná mi samozřejme přesahuje přes 3,5t. Nikdy jsem kvuli tomu neměl problem. V zahraničí nevim, ale dukladne si to prostuduj, protože němci a rakušáci sou na to vysazený.
Tak to jsi mel velky stesti.Jeste loni jsi musel mit dalnicku za 8000kc.Taky obcas neco tahnu a jsem pak pres 3,5t.Takze letos by mi mela stacit dalnicka za 1200kc.Tohle udelali kvuli velkejm autum a off-roadum,kteri by si po zapojeni vetsiho vleku museli koupit a nabijet tu palubni jednotku.
Me by zajimalo,jestli nekdo nevi jak funguje to uctovani kilometru z palubni jednotky na zpoplatnenych silnicich 1.tridy.Konkretne u nas je z poplatnena silnice z Nachoda do Hradce Kralove.Ale ty mytny brany jsou hrozne daleko od sebe.Co se deje,kdyz projedu prvni branu a treba po kilometru odbocim do vesnice a jedu uz mimo placenou cestu?Nebo se otocim a jedu tou branou zase zpatky?Nam totiz jedno auto rozvazi zbozi po vsech moznejch vesnicich kolem teto placene cesty a chvili jede po ni,pak zase skrz prilehle vesnice a zpatky treba uplne jinudy mimo placenou cestu.tak jak to ten system muze poznat,kdyz na vyjezdech z te placene silnice nejsou mytne brany?
Jeste mala otazka.Myslel jsem,ze ty dodavky a velke osobaky s vlekem si dal budou kupovat ty dalnicky za 8000kc.Takze ty uz jsou zrusene a i s vlekem staci dalnicka za 1200?
Upravil vevis dne 15.01.2010 21:13
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Jedla napsal(a):
čau, k tomuhle tématu mám dotaz, protže jsem na firmu koupil karavan o hmotnosti 1300kg a mám jen B, takže budu dodělávat B+E.
Otázka zní: v případě že budu mít auto 2300kg+přívěs 1300kg ( souprava tedy 3600kg), můžu na dálnice jet pouze na dalníční známku pro vozidla do 3,5t nebo už pro mne platí poplatky vztahující se na vozidla nad 3,5t??
A nemusíš mít náhodou u tohodle už řidičák na "C"?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Nedávno se to řešilo, ohledně mýta nad 3.5 tuny, tak u tohoto případu se bere pouze celkova hmotnost tažného vozidla, takže mýto řešit nemusíš, pouze se zeptej na benzínce, jakou známku, tam to musí vědět.
Honza ofroudak napsal(a):
Myslim, že je to v celku jasný. V klidu si mužeme tahat co chcem, když tim nepřekročíme povolenou váhu na kouli tažnýho auta
a jinak známky nad 3,5t už nejsou s všechno přes 3,5t jede přes mýto.....
no vidíš to, to je hezká nová věcička to jsem si nějak neuvědomil že to změnili (zřejmě kvůli mýtu)
ps: na to tahání co chcem bych si dal stejně pozor, pořád nesmá váha taženého vozidla překročit váhu tažného! to snad v zákoně zůstalo
abys nedopadl takhle YouTube Video ------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Jedla napsal(a):
čau, k tomuhle tématu mám dotaz, protže jsem na firmu koupil karavan o hmotnosti 1300kg a mám jen B, takže budu dodělávat B+E.
Otázka zní: v případě že budu mít auto 2300kg+přívěs 1300kg ( souprava tedy 3600kg), můžu na dálnice jet pouze na dalníční známku pro vozidla do 3,5t nebo už pro mne platí poplatky vztahující se na vozidla nad 3,5t??
A nemusíš mít náhodou u tohodle už řidičák na "C"?
5ekl bych, že nemusí, viz. následující vyjádření MDČR
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích
a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů,
přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním
skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav,
jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše
osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto
motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti
nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg +
přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná
o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení
jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo a přípojného vozidla,
pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná
hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto
případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné
vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální
přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového
vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální
přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné
motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg,
spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní
souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu
k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného
vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního
jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo,
k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné
vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení
maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav.
to Sema
Jo vlastně,já jsem zapomněl na těch 750 k tomu
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
ps: na to tahání co chcem bych si dal stejně pozor, pořád nesmá váha taženého vozidla překročit váhu tažného! to snad v zákoně zůstalo
abys nedopadl takhle ]
to nikdy snad neplatilo. Smiš tahnout 1,5 násobek aktuální váhy tažnýho auta a nebo 2,5 násobek aktuální váhy pokud maximální konstrukční rychlost auta(traktoru) neni vyšší než 40km/h
to Mr Gs. Nemusíš mít C ikdyž váha soupravy presahne 3,5t. Zaleží to opět na maximalni váze tažnýho auta
Upravil Honza ofroudak dne 15.01.2010 21:38
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com