Filip "beba" Weber a Jindra Moravec odstartuji v pondeli na Tuareg Rallye v Maroku v kategorii motorek.
Denni zpravodajsvtvi je mozne sledovat na webu teamu http://www.advrider.cz, nebo na facebooku http://www.facebook.com/pages/cestOFFka/387002320864?ref=ts
Marocká Tuareg Rally je po Dakaru považována za nejlepší pouštní cross country rally.
Tuareg rally založil v roce 1999 Rainer Autenrieth. Sám dříve jezdil rally a tak moc ho to bavilo, že uspořádal vlastní. Na prvním ročníku statovalo 20 vozidel a na letošním, již 13 ročníku, startuje 200 vozidel a 20 národností. Jména jezdců, kteří se umisťují na předních pozicích, najdete i první dvacítce na Dakaru. Letošní rally zajišťuje 36organizátorů, včetně několika sanitek s lékaři a jako poslední motorka startuje také lékař.
Celková délka rally je 2500 km a z toho 500 km v písečných dunách. První dva dny se jede z přístavu Nador přes hory Malého Atlasu do Merzouga. Ta je již dole v poušti u obrovských písečných dun Erg Chebbi. Zde se jedou tři velmi náročné etapy v písku, tady se obvykle rozhodne o celkovém pořadí. Zpátky se jedou zase dvě etapy přes hory do přístavu Nador a poslední den se jede již jen krátká etapa ve Španělsku. Cíl a závěrečná párty je v Mojacaru.
Rally se jede podle roadbooku tzn., že jezdci neznají předem trať a musí prokázat výborné navigační schopnosti. Denní etapy jsou rozděleny na navigační části a měřené časové úseky. V navigační etapě se nejede naplno, ale je nutná bezchybná navigace, aby jezdec neminul žádný z kontrolních bodů. V měřených úsecích se jede naplno a ještě se musí bezchybně navigovat a neminout žádný ze skrytých kontrolních bodů.
Motorky i auta jsou rozděleny do dvou kategorií – profi a amatéři. Názvy kategorií jsou poněkud zavádějící, ale v principu je rozdělení takové, že kdo jezdí doma pravidelně enduro závody a má lehkou motorku (do 450 ccm), tak jede v profi. Tato skupina má trať mírně odlišnou a v horských pasážích má vložené obtížné výjezdy a skalní kaňony. Kdo nejezdí pravidelně enduro závody nebo je i rally expert, ale má těžkou motorku (650-990ccm, RallyeReplica, LC8) a nemá rád trial a těžké enduro pasáže, tak jede v amatérech.
Motorka i jezdec musí mít předepsané vybavení. Motorka musí mít roadbook, tripmaster a dojezd min.160km. Jezdec, krom běžných věcí jako helma a oblečení, musí mít 4l vody, sadu záchranných světlic, čelovku, nouzovou hliníkovou fólii, nůž, zapalovač, lekárnu a kompas.
V dunách se naviguje částečně podle GPS, jezdec tedy musí mít vlastní GPS, podporované modely jsou Garmin Vista, eTrex, 60, 62.
Přejímky závodu jsou v neděli 27.3. v přístavu Almeria ve Španělsku (36.84227389,-2.46080028). Odsud se pak celý závod přesune nočním trajektem do Nadoru a přímo z trajektu se startuje (35.17470028,-2.930695566W).
Českou a Slovenskou Republiku a Polsko reprezentují jezdci Czech Beer Rally Team (www.advrider.cz): Filip Weber (KTM LC4 690), Jindra Moravec (Yamaha WR450F-CJ), Igor Gazo (KTM EXC 525), Adam Kubarský (KTM EXC 450), David Štěpán (KTM LC4 690). Technické zajištění Cestoffka (www.cestoffka.cz).
Spozorem zpravodajství je CompuNet s.r.o. (www.compunet.cz)
Tuareg rallye Maroko - Czech desert rally team (motorky)
Přidané 31.03.2011 10:06
Příspěvků: 253 Registrace: 06.09.10
Tuareg Rally
Po chvilce odpocinku si bereme helmy a jdeme si zapsat start cas. Pak skoro bezime zpatky k motorkam a vyrazime. Teda jak kdo, David ostartoval, ale me se nepovedlo nastartovat. Ta oranzova jebka proste nechytla! David odjel a ja tam stal jak ocas.