Při přípravě letošní Offroad Marathon Rallye mne napadlo to udělat trochu jinak. Co z jedné dakarské etapy (jako jsem dělal vloni) udělat etapy všechny z letošního Dakaru? A co to udělat tak, že si to každý může projet sám jak chce, s kým chce, kde chce a kdy chce.
Proto vyhlašuji ultimativní offroad rallye ČESKÝ DAKAŘ pro rok 2010.
Etapa - Nablížení - Speciálka - Odblížení
---------------------------------------------------------
0. Etapa - 317 km - 0 km - 0 km
1. Etapa - 349 km - 219 km - 84 km
2. Etapa - 56 km - 294 km - 276 km
3. Etapa - 259 km - 182 km - 0 km
4. Etapa - 394 km - 203 km - 32 km
5. Etapa - 90 km - 483 km - 97 km
6. Etapa - 180 km - 418 km - 0 km
7. Etapa - 37 km - 600 km - 4 km
8. Etapa - 96 km - 472 km - 0 km
9. Etapa - 0 km - 338 km - 209 km
10. Etapa - 112 km - 238 km - 236 km
11. Etapa - 211 km - 220 km - 3 km
12. Etapa - 23 km - 476 km - 297 km
13. Etapa - 76 km - 368 km - 281 km
14. Etapa - 166 km - 206 km - 335 km
-------------------------------------------------------
Celkem - 2366 km - 4717 km - 1854 km
Vážený titul „ČESKÝ DAKAŘ 2010“ získá ten, kdo od 16.6.2010 do 31.12.2010 zvládne projet všechny etapy.
Otázky a odpovědi:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Q1. Jak vybírat etapu?
A1. Individuálně i skupinově. Je na uvážení každého účastníka, jakou etapu kdy pojede. Sám si ji navrhne a projede. Může jet sám či ve skupině více účastníků. Na pořadí etap nezáleží. Lokalizace etapy je bez omezení. Může to být ČR, SR či jakákoliv jiná země.
Q2. Jak jsou etapy definovány?
A2. Nabližovací a odbližovací části etap jsou nepovinné. Pro uznání projeté etapy stačí absolvovat pouze „speciálku“. Každá etapa (speciálka) musí být minimálně ze 75% vedena mimo asfaltové cesty a zároveň z 75% se nesmí krýt její trasa s žádnou dosud projetou „speciálkou“ daného účastníka v daném směru. Projetí jedné trasy dvěma směry tak neznamené její krytí. Nad tento limit budou příslušné km započítávany do nabližovací či odbližovací (tedy nepovinné) části etapy. Minimální délka pro registraci projeté etapy je délka její speciálky. Etapy (speciálky) do délky 400 km musí být projety během jednoho dne. U etap (speciálek) nad 400 km je možno jejich projetí rozložit do dvou po sobě následujících dnů.
Q3. Jak se bude projetí etapy registrovat?
A3. Pro registraci projeté etapy daného účastníka soutěže stačí zaslat „projetou stopu“ z navigace (ve formátu *.gpx nebo *.gdb ), která u každého zaznamenaného trasového bodu bude mít uvedeny veškeré náležitosti: „Index/Čas/Nadmořská výška/Délka úseku/Rychlost úseku/Azimut úseku/Pozice“. Všechny tyto údaje jsou v GPS navigaci automaticky zaznamenávány do „projeté trasy/stopy“. Soubor s projetou stopou pošlete na e-mailovou adresu: cesky-dakar@seznam.cz. Garantuji, že v žádném případě obdržené projeté stopy neopustí mé PC a infomace v nich uložené nebudou s nikým sdíleny.
Q4. Jak je soutěž organizována?
A4. Pouze tak, jak je zde popsáno. Vše je individuální. Záleží na každém, zda si bude sám vybírat trasy pro etapy či se domluví více účastníků a pojedou etapu/etapy společně. Pro registraci projeté etapy však musí každý individuelně poslat mailem projetou stopu (viz předchozí bod).
Q5. Jak se přihlásit/registrovat
A5. Stačí pouze poslat mail s absolvovanou trasou v příloze s uvedením čísla prvně projeté etapy a svou přezdívku.
Q6. Jak bude soutěž vyhodnocena /vyhodnocována?
A6. Každý týden udělám velice stručné shrnutí s uvedením účastníků (pouze přezdívky) a absolvované etapy.
Q7. Jak se bude prováděna kontrola?
A7. Nijak. Pokud někdo bude fixlovat (manipulace se zaznamenanou trasou, zaslání trasy, kterou neprojel, atd,…) je to jen jeho věc a podvádí především sám sebe.
Q8. Na jakých motorkách je možné jet?
A8. Je to tak šílený nápad, že výběr stroje není nijak limitován. Stejně to celé má šanci ujet jen tak asi LC8 či GS1100/1150.
Q9. Kdo vyhraje, jak se to bude měřit?
A9. Vyhrají všichni, kdo dokáží letos zajet všechny etapy. Pokud nikdo nezajede všechny etapy, pak je pořadí podle počtu zajetých etap. Pokud bude u někoho shodné, pak rozhoduje vyšší počet najetých km. Nezáleží na pořadí etap ani na zajetém čase.
Q10. Ukončení soutěže
A10. Soutěž se ukončuje, pokud bude splněna jedna ze dvou podmínek.
1. do 15. července se nikdo nepřihlásí (tím, že pošle záznam alespoň jedné projeté etapy)
2. uplynutím termínu 31.12.2010.
Když to tak popisuji, tak si myslím, že je to naprosté šílenství a že se stěží najde někdo, kdo by se chtěl tohoto podniku zúčastnit, ale kdo ví. Je to ale výzva.
Tak co vy na to?
Paji přiložený následující obrázek:
Pokud má někdo zájem si jednu z etap projet, pak prijedte na start od benzínky v Preze-Radotíně (N49 59 02.3 E14 22 03.9) do 10:00 v neděli 27.6.2010 . Délka offroadové etapy bude podle schopností a přání účastníků v rozmezí mezi 220 km a 380 km.
Pokud někdo z Vás pojede, prosím dopředu o potvrzení na mail: cesky-dakar@seznam.cz.
Bude to nálož :-)
Paji přiložený následující obrázek:
Paji, 27.6.10 je pro mě bohužel zapikaný termín a vlastně cokoliv do konce června (naštěstí už se blíží).
Nicméně tato propagační akce offroadu mě nadchla. Takže teď přemýšlím, jak zpochybnit své vlastní rozhodnutí s mojí 12-kou už offroad a nedejbože závody!!! více nejezdit :). Asi si vyslovím nedůvěru ... a kromě těch svých se budu těšit na další společnou etapu. Jako přihlášku Ti pošlu 1. etapu - jak jsem jel ráno connection z Buenos Aires do práce :).
dokturek napsal(a):
... jak zpochybnit své vlastní rozhodnutí s mojí 12-kou už offroad a nedejbože závody!!! více nejezdit . Asi si vyslovím nedůvěru ... a kromě těch svých se budu těšit na další společnou etapu. Jako přihlášku Ti pošlu 1. etapu - jak jsem jel ráno connection z Buenos Aires do práce .
Dobrý počin. Nějak se začít musí :-)
Upravil Paji dne 25.06.2010 00:35
První etapa úspěšně završena. Skupina 3 vynikajících offroadových jezců (Mařena, Roman a Jan) na svých offroadových speciálech (2x Africa Twin, BMW Xchallange) dorazila do cíle etapy Českého Dakaře po zdolání všech nástrah 229 km offroadové speciálky po 8 hodinách a 49 minutách průměrnou rychlostí cca 30 km/h (včetně zastávek na dobití a dolití). Složení motorek do určité míry může napovídat i o jejich schopnosti takou zátěž zvládnout.
O náročnosti etapy hovoří i fakt, že se na každé výše uvedeném motorce vyskytly nějaké problémy (ulomená či ohnutá stupačka, kompletní odpadnutí přední masky, pomačkaný šustplech, nemožnost nastartování motorky standardním způsobem,…). Ale jezdci i stroje nakonec všechno zvládli. Velká gratulace.
Paji přiložený následující obrázek:
Máte nějaký trik, jak plánujete offroad vyjížďky, aby výsledkem bylo efektivní projetí připravené trasy? Já doposud plánoval po cestách vyznačených v TOPO3. Jenže to jsem v reálu až nechutně často narážel na neexistující nebo slepé cesty (přiznám se, že takovej mazák, co to v takovém případě natáhne přes oseté pole nebo středem lesa nejsem). Přidal jsem k tomu proto kontrolu trasy přes Google Earth. Takto jsou výsledky o něco lepší, ale zase je to strašně zdlouhavé. Naplánovat např. 300 km etapu je zkrátka poněkud mimo moji představivost. Díky.
dokturek napsal(a):
Máte nějaký trik, jak plánujete offroad vyjížďky, aby výsledkem bylo efektivní projetí připravené trasy?
Nevím jak ostatní, ale já si zazanmenávám do GPS každý svůj offroadový výlet. Občas si ráno vyjedu a do večera poměrně dám dost km (i několi set). No a když pak potřebuju naplánovat nějakou offroadou etapu v rozmezí 100-500 km, tak jen vyberu něco ze svých projetých tras tak, aby tam nebyly vracečky.
Jezdec..........stroj...........etapy..........ujeto
-------------------------------------------------------------
Mařena..........Afrika..........1...............227 km
Roman...........Afrika..........1...............227 km
Jan...............Xchallenge....1...............227 km
--------------------------------------------------------------
Evidenětě jsem to přecenil. Pro naprostou většinu motorkářů je offroudová etapa daného typu dlouhá.
Ale určitě o prázdninách udělám ještě jednu etapu pro případné zájemce.
Já bych řekl,že není problém to najet,ale spíš ta práce s gps.Hodně lidí včetně mě nic neukládá a když už něco v gps zbyde neumim s tim dál pracovat než že to přehraju do mapsourcu.Moje navigace má jen omezenou paměť a to je další problém.Na cestě do Kyrgystánu mi tam zůstala jen slabá třetina projetý trasy.Jinak by byl Dakař najetej.Off roadu bylo dost.
Jinak doufám že se objevíš na Motání.Mohl by si nám rozšířit obzory co se týče používání gps.
machradek napsal(a):
Ahoj Paji. Dalo by se použít cosi z tohoto?
Dík. Jen krátce jsem si to prohlídl. Je to hodně po silnici, ale offroady by alespoň na jednu etapu mohly dát. Musím spočítat offrodové kilometery za jeden den. Třeba to vyjde. Teď to ale neudělám. Odjíždím dnes do Černé Hory.
sadilek napsal(a):
Já bych řekl,že není problém to najet,ale spíš ta práce s gps.Hodně lidí včetně mě nic neukládá a když už něco v gps zbyde neumim s tim dál pracovat než že to přehraju do mapsourcu.Moje navigace má jen omezenou paměť a to je další problém.Na cestě do Kyrgystánu mi tam zůstala jen slabá třetina projetý trasy.Jinak by byl Dakař najetej.Off roadu bylo dost.
Jinak doufám že se objevíš na Motání.Mohl by si nám rozšířit obzory co se týče používání gps.
Tomu rozumím. Řešením by bylo udělat v rámci Českého Dakaře samostatnou podkategorii třeba "Český Dakař na Férovku", kdy by nebylo nutno zaslat projetou stopu z GPSky, ale jen nahlásit (nejlépe mailem na "cesky-dakar@seznam.cz" najeté km v offroadu za den a identifikaci projeté etapy (projetých etap). Je věci cti každého, zda pošle pravdivé údaje, či ne.
Upravil Paji dne 23.07.2010 00:44