Nazdárek lidi, mám dotaz, jestli někdo neměl stejný problém. Při volnoběhu je slyšet takove "rachtání" jakoby více na pravé straně u převodovky. Když vymáčknu spojku tak to zmizí, když ji rychle pustím tak v tom okamžiku je to slyšet ještě větší "rachtnutí" ... jde to pozorovat i při brždění motorem na jakoukoliv rychlost, poradí někdo co to můlže být, popř. jestli na tom raději vůbec nejezdit než to hodím někam na servis???? Díky
Tak nový poznatek, za studena to nedělá vůbec, až se motor ohřeje.
Odpoledne po cestě domů cca 60 km výletní tempo cca 110 km/h sem to skoro nezpozoroval.
Jak je nákladná oprava, popř. jestli by jsi mi to mohl trošku upřesnit, díky ;-)
Nákladná nevím ale když už to rozdéláš dává se hned nová lamela a pokud je špatnej přítlačák tak i ten! Ale zase to muže rachtat třeba ještě 20 000 km i víc! já osobně bych poslouchal a čekal až se zvuk začne zesilovat a nebo začne klouzat spojka!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tak pokud se s tím nemůže stát nic víc, jen že to bude silnější a silnější, tak asi vyčkám, jinak nevím. No já se do toho rozdělávání asi pouštět nebudu a nechám to na odborníkovi, doporučíte někoho na Moravě??
bude se jen zvuk linoucí ze spojky zvětšévat! a kdo to udělá? Tonda z Oslavan u brna má tu profil,ten se tím zabejvá!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
jj moc díky za info s Tondou se spojím :-) Jinak naštěstí není v plánu nějaká delší štreka, cesty furt tak +-200 - 300 km kolem komína,tak snad to ještě chvilku vydrží a nenechá mě ve štychu
BMW GS spojkový ložisko samozřejmě má - je součástí vypínacího válečku spojky (konkrétně je to součást pístku). Ten zvuk dělá buď "vyrachtaná" lamela (její drážkování) nebo v horším případě i vstupní hřídel převodovky (drážkování) nebo vysypaný ložisko na vstupní hřídeli převodovky.
mě to rachtá taky ale jen za studena když to nastartuju tak na neutrál to dělá takové cak cak cak cak cak cak cak cak a to jsem si i nechal měnit spojku páč klouzala a dělá to stejně už 50 000km tak to nechávám as tam mám permoníka
tak jsem včera na výletě řešil drobnou perličku na řazení. Jel jsem na šumavu a místama jsem zaznamenal, že mi to nějak hůř řadí. Vždykcy jen nahoru. Když jsem ve Volarech zastavil na tankování a kouknul na to, tak mě polilo horko. Z objímky hřídelky do převodovky (na obrázku č.11) vypadl te šroubek s kuličkou (z toho kloubku), Závit v tý objímce pěkně načatej a na tom šroubku jakbysmet. No, nakonec tam bylo zdravýho "masa" dost. Stačilo našrobovat a jelo se. Když jsem dorazil domů, tak tam byl taťka a říkám mu to (má 850r). Tak na to taky juknul a měl to taky pěkně načatý.
Zkontrolujte si to, ať to neřešíte někde na cestě jako já...
JirkaVorel přiložený následující obrázek:
Náhrada se nedělá - spojkové ložisko je součástí pracovního válce (je součástí pístku). Prodává se komplet pouze celý spojkový válec (cena něco přes 3000Kč s DPH).
Je to v převodovce a ze spojkou to nemá nic společného.
Už jsem se na to tady ptal(i tondy).
Jsou to prostě vůle v převodovce a ty delají ten kravál přesně jak popisuješ
tak i mně.
sandman-GS - zjistil ti opravdu tvůj mechanik závadu na spojkovém ložisku (to na mé předchozí foto)? Já sem spojkový ložisko za dobu, co BMW dělám vysypaný neviděl - viděl jsem je několikrát přidřený nebo úplně zadřený (při vymáčknutí spojky se začínal protáčet i pístek ve válečku). Nikdy ale nedělala tato závada nějaký "kravál" - projevovalo se to pouze prolínáním kapaliny (protože se časem zničí těsnící gumička na pístku) a tím pádem špatným ovládáním spojky a špatným řazením.
Nejsem odborník,ale na obrázku bych tipnul že je sice ložisko spojky ale "ovladací" ne?!
Tak logicky vzato, hřídel na které je spojka musí někde procházet přece ložiskem, tak tohle je ona závada. Jestli to byla únava materiálu, nebo holt je přetočenej tachometr ( najeto 70.000km) nevím nejsem mechanik....
Spojková lamela je nasunuta na drážkované části vstupní hřídele převodovky - podle toho co jsi napsal ti tedy odešlo ložisko na vstupní hřídeli převodovky (hned to za lamelou) - se spojkou to nemá nic společného. Je to občasná závada na převodovkách 1150 a i na 1200. Měnil jsem je několikrát i podstatně dřív než po 70000km - nejseš první ani poslední komu ložisko "odešlo" a nebo teprve "odejde". Je rozumný, když už se do převodovky leze, vyměnit komplet ložiska (6ks) a samosebou i komplet gufera. V tomto případě klidně kup ložiska v "ložiskárně" - nějaké kvalitní (SKF, NSK, Timken, FAG...)
Ano to je přesně ono co píšeš. A mechanik mi řekl to samé, když už tak rovnou vyměnit i ložiska v převodovce + gufera. Spíš se mi jednalo o to, jestli jsou to nějaký atypický rozměry,nebo se daj sehnat i od jiného výrobce.
Takže závěr, díky za radu snad během dneška budu od něj mít onfo jak to vypadá s ND a kdy bude moto složená.
Tak jsi mě alespon trochu uklidnil, že to není ojedinělá závada.... :-)