Už dlouho mam v hlavě myšlenku podívat se někam daleko, hlavně do končin divokých, drsných ale překrásných. Např. Sibiř a tak. Jak čtu ty různé cestopisy tak v poslední době je vidět že se používají motorky lehčí a lehčí. A tak to začínám řešit. Teď jsem četl " Sibiřský EXTREME" a jeli to na LC4 a BMW X Challenge. Možná, že jsou tyto motorky v mé mysli zbytečně podceňované, tam dálnice nejsou, cesty spíš taky ne... Co vy si o to myslíte, co je vhodný bike na takovouhle expedici?
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Já osobně bych na velké motorce nejel.. Starší jednoválce jsou spolehlivé, ale má to svá mínus. Unavená lanka, ložiska, chce to zborku rozborku před cestou, ale pak objedeš svět. Nebo vem Xko a nemusíš to řešit, je já osobně bych to furt poslouchal zda v tom neklepe..při tankovaní kalného benzínu bych se děsil vstřiků tak.. Ale to je spíš můj problém. Já bych si dal dohromady staré Xrko, nebo Klrko, či Xtéčko... Nevim jak moc adventure chceš valit.
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
Rozhodně jednoduchý spolehlivý lehčí enduro..... musí jet bez baterky, mít nakopávačku, karburátor, pokud možné ocelový rám a podstatné komponenty .... dát to přádně do kupy a myslím že poruchy hardware se pak tam dají řešit v pohodě. Lanka, ložiska a podobně jsou všude na světě stejný a typově spolehlivá + jednoduchá motorka po opravě by tak moc zlobit neměla.
Výkony a rychlosti jsou nepodstatný .... důležitá je výdrž stroje a jezdce.
Dakar 650, HusaberG
Vem si svoji 12GS opravdu do terenu, nemusis ani plne nelozenou s kuframa. Projed blato, kus lesa atd. Pak si predstav, ze ses sam uprostred pustiny Sibire. Neni to tak, ze vezmes mobil a cinknes kamosum, at ti jdou to GS z toho lesa pomoct vytahnout. Takze jestli tam kde uz cesty nejsou, tak bych jel na svoji LC4, pripadne ten Xchal nebo tak.
no myslim (zatim jen teoreticky) ze F800GS je ta spravna adventura. Vykon dostatecny, spotreba kolem 5l.
Pristi rok se chystam na 3 mesicni motoexpedici "Mongolsko, spodem Tam a HORE zpatky" Jedu zatim sam.
Pak budu vedet vic i z prakticke stranky.
Upravil dufino dne 15.09.2010 13:59
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Aaa, konecne prilezitost prihratsi svoji X-polivcicku
Prave to, co pises, me taknejak, navic se shodou dalsich nahod, dovedlo k X-challenge. Dakar je pryc, afina sla do sveta, ale Xko mam porad a vubec nemam chut nebo potrebu se s nim loucit.
Takze:
motorka je lehka, 156kg vcetne naplni, spotreba pod 4l/100km(3.6l@90kmh) letama proverenej motor, kterej drzi a oproti f650gs a starsim uz i skvele jede, proste vemes za plyn a motorka hned vystreli kupredu. Neni problem valit 130-140km/h po dalnici, v terenu nejlepsi "velka" motorka od BMW. Vepredu USD vidlice Marzocchi Shiver s 27cm zdvihu, vzadu vzduchovy mech, kterej nekteri kritizuji, ale me prijde naprosto vpohode. Riditka od Renthalu, ktera se po odlozeni neohnou taky nejsou k zahozeni. Vepredu 21" a vzadu 18" kolo na ceste neceste taky ocenis.
Ted me tak nejak nenapada o cem vic se zminit a prejdu tudiz k:
Zapory:
Podsedlovka byla vyrabena z lehke slitiny a jsou pripady, kdy praskla jeji uplne zadni horni cast (25cm). Ta neni vyztuzena az nakonec a pri vetsim zatizeni se uklepe prave pres konec vyztuhy.Popripade nekomu praskla u stupacky v uchyceni k hlavnimu ramu, ovsem to uz vyzaduje solidni havarku. Ja osobne z toho mam nocni muru, ale zadny problemy nastesti nenastaly. Reseni je preventivne nepretezovat konec podsedlovky, popripade koupis nosice kufru v TT, ktere jsou dodavane i s ocelovou podsedlovkou Nechci Te vydesit, stalo se to jen par lidem a asi to bude neco jako s vyztuhou prevodovky u 1100gs.
Rafky jsou obycejne, takze uz jsem videl par, ktere byly tukle, ale to zalezi na stylu jizdy..
Poslednim zaporem je nutnost mensich investic do doplnku viz dale
Adventurizace Xka:
Abys mohl na Xku vyrazit nekam dal, je jasny, ze do nej budes muset nacpat jeste par penez, ale urcite tim udelas radost minimalne sobe a jednomu clenovi fora
Je dobry mit u toho na pameti, ze jete Xko stoji 2x min nez treba 12gs, do ktery bys musel nasypat to same..
Hmm, ted jsem umazal peknejch par radku o dpoplnkach protoze pro zacatek vlastne bohate staci TT nadrz, plexi, popripade rallye kokpit a kufry. Dalsi ficurky potesej, ale jde to v pohode i bez nich..
Pro dnesek by to snad stacilo, kdyztak jsem k dispozici
PS: Sam jsi videl, ze Xko je proverene z transsib magistraly, road of bones, Radek na ni jel afrikou.com atd.. takze neni ceho se bat...
Upravil lullu dne 15.09.2010 14:08
To Remus: I když mě to malinko mrzí tak ne ... chtěl jsem tam trochu vyplašit KTMky a Afriky protože jsem dovyzbrojil Dakara o přední vidle Kayaba z yz450/05 + zadek 18 excel + předek 21 excel ....... tak to víš že bych moc rád... .... ale nakonec se nám podařilo se letos urvat + rozhoupat a valíme na UK na týden s lehkými a to má u mě přednost. Každopádně se na nějaký letošní podzimní akci ukážu, protože snad už bude víc času. Užij si to tam - máš na to exkluzivní nářadí , XR650 je na tyhle akce bezkonkurenční.
A k tématu..nový, prakticky hotový je tenhle stroj: http://www.motork...16576.html
snad jen ten chladič a vodní pumpa, asi to nemá nakopávačku, cena - jinak ideál.....
Jo a k těm 800 a X ... stříkačka není vůbec dobrá věc na extrémní výlety a zrovna tak se počítá výkon jezdce - výkon motoru je k ničemu a spíš na škodu - pokud si teda někdo nepředstavuje jako divočinu že se bude držet šotolinových cest....
Dakar 650, HusaberG
Jednobuchy jsou v divocine dobry,ale jet na LC4 az na sibir bych teda nechtel. Zadna ochrana pred vetrem-destem ,pohodli zadny atd. Jestli chces jezdit hodne off tak asi neco takoveho bude dobra volba. Ja pri cestovani jezdim po cestach a nevyhledavam nejaky hardcore, vsude jezdi auta a kde projedou auta projedu taky. I na Sibir bych klidne jel s mojim mastodontem,ale to je proste hooodne individualni.
Aktualne 1250 GSA HP
V Xku stříkačka, co vím, pobere všechno a že by někomu někde odešla jsem neslyšel.. Každopádně v starejch strojích je jednoduchost a krása, ale na 15-20let starém jednobuchu bych jel tak na veteránskej sraz
Ono třeba Afrika taky není mladice přesto se na ní cesstuje dodnes. Navíc si myslet že koupím bazarovku a tak jak je valím na Sibiř je asi pitomost.... Na takovou cestu se člověk i technika připravuje delší dobu. A ještě jednu věc bych řek k moderním "rychlovlakům" a na to se zapomíná že už i cesta je cíl - nedovedu si představit že investuju čas a peníze do expedice a potom to prosurfuju po dálnicích a motelech .
Dakar 650, HusaberG
můj osobní pohled na věc je následující ikdyž jezdím jen kolem komína a do tmy musím být doma
na jednobucha toho moc nenaložíš,má to malou nádrž,už u hradce králové tě bude bolet prdel z nepohodlného sedla,musíš sehnat parťáka,přeci jen se může stát cokolif když chceš jet mimo cesty.
takže to pojedeš na 12-tce a po cestěbo tam se jinudy ani nedá
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
když se to má posrat tak se to posere a je jedno na čem v tu chvíli sedíš....
stejně se nebudeš pouštět 10.000 km od baráku do nějakých extrémů a spíš než o rychlost ti půjde o to dojet... takže já bych jel na svojí 1150 a ty klidně jeď na 1200.... vem si sebou nějakého kámoše, o kterém víš že pojede s tebou a v případě problémů ti pomůže..... to je asi důležitějí než typ motorky... pak jsou tady ještě tygři kteří jezdí sami, ale to už je pro mě jiný level a hluboce před nimi smekám....
TAKE IT EASY
LUKES napsal:
když se to má posrat tak se to posere a je jedno na čem v tu chvíli sedíš....
stejně se nebudeš pouštět 10.000 km od baráku do nějakých extrémů a spíš než o rychlost ti půjde o to dojet... takže já bych jel na svojí 1150 a ty klidně jeď na 1200.... vem si sebou nějakého kámoše, o kterém víš že pojede s tebou a v případě problémů ti pomůže..... to je asi důležitějí než typ motorky... pak jsou tady ještě tygři kteří jezdí sami, ale to už je pro mě jiný level a hluboce před nimi smekám....