Zdarec,včera jsem zjistil takovou nepříjemnou věc.. nejde mi regulovat tlumič na jedenáctce. respektive povolovat to jde, ale utahovat ne, otočit s tím udělátkem doprava nejde ani podle pravidla "co nejde silou, jde ještě větší silou". Povolovat doleva jde lehce. zhruba před měsícem to všechno ještě fungovalo. Přemýšlím o repasi tlumiče, protože by tam snad měl být ještě původní, no a co s tímhle? Díky za rady
R 1100 GS
Mě s tím po koupi nešlo hnout ani na jednu stranu. Nikdo toasi nepoužíval a to dlouho. U Žlábka mě to rozhejbali a od té doby to maká. Skusil bych ten klíč, vyčistit a potom případně řešit výměnu, když bude použita síla vpravdě extrémní
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
tak jsem to včera rozdělal, sundal jsem tu plastovou hlavu a šroubem šlo točit uplně samo. nechápu. tak jsem to dal zpátky (perko do šroubu taky) a zadělal jsem to. teď s tím točit jde na obě strany, ale při každé otáčce to necvaká tak jak to dělávalo před tím, než jsem to rozdělal otázka taky je, jestli to vůbec funguje :/
R 1100 GS
to cvakátko tam bude jen pro orientaci abis věděl kolik cvaků si dal.povol to uplně pak přitahuj a koukej jesli se ti stlačuje pružina.Mělo by to zabírat tak po dvou otáčkách.
Kupredu spatki ni krok...
ok díky zkusim a kdyby se pružina nestlačovala, tak to znamená co?
btw takovej trochu blbej dotaz: timhle se reguluje tvrdost, nebo i zdvih? a když je regulace max povolená (uplně dotočená doleva), tak je to měkké, spíš do terénu a když je to dotažené (doprava) tak je to lepší na silnici? omluvte tenhle dotaz, ale hůř už se zeptat neumim
R 1100 GS
Tým kolieskom nastavuješ len predpätie pružiny. Priťahovaním regulačného kolieska je pružina stláčaná (skrátená) mechanizmom na vrchu tlmiča, a tým sa stáva ťažšie stlačiteľnou - pri rovnakej zátaži zadok moto klesne menej. Rozdiel v dĺžke stlačenej pružiny pri krajných polohách kolieska je u mňa okolo 1cm.
To nastavovanie predpätia podľa mňa závisí skôr od naloženia moto a od štýlu jazdy, ako od terénu.
Ak máš tento mechanizmus poškodený, dá sa to opraviť pri troške šikovnosti aj v domácich podmienkach - návod s fotkami tu už v nejakej diskusii bol.
Fila napsal:
ok díky zkusim a kdyby se pružina nestlačovala, tak to znamená co?
btw takovej trochu blbej dotaz: timhle se reguluje tvrdost, nebo i zdvih? a když je regulace max povolená (uplně dotočená doleva), tak je to měkké, spíš do terénu a když je to dotažené (doprava) tak je to lepší na silnici? omluvte tenhle dotaz, ale hůř už se zeptat neumim
Přesně obráceně, měkké nastavení je na silnici (odfiltruje jemné nerovnosti) tvrdé nastavení do terénu (nedostneš pružení při prvním větším hupu nadoraz). Takhle popisuje nastavení předpětí i originální příručka. Osobně nejměkčí nastavení vůbec nepoužívám, je to na mě moc žvejkací...
Wer später bremst, fährt länger schnell.