Máte někdo nějaký přídavný budík na baworu. Moje 11ctka mi trochu baští olej 2-3dcl na 1000Km tak mě napadlo šoupnout tam měřič tlaku oleje a tím měřit i snad množství oleje.
Ahoj, tohle jsem kdysi řešil na DR800 Big nejschůdnější řešení bylo, že jsem tam dal čidlo mazání ze škody 100. To čidlo má v sobě malí šroubek kterým se dá seřídit tlak spínání. Měl jsem to nastavené na tlak při max. oleji, jakmile tlak poklesl rozsvítila se kontrolka. Bylo potřeba dolít oil. Na druhou stranu když víš že mizí oil tak bych občas dolil a nic nebastlil. GS je na tohle čitelné na DR to bylo zrádnější někdy si nečekaně vzal někdy ne.
Pánové, nechci vám do toho kecat, ale zdravé čerpadlo oleje v motoru vytváří takový tlak, aby nejnamáhanější mazaná místa plavala na olejovém filmu, při ztrátě tlaku se vydírají.
Podle mě, doplnovat olej až když "padne" tlak je pro motor docela nebezpečné.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Ano čidlo tam sice je, ale ani při ztrátě pul litru oleje se kontrolka nerozsvítí. S kontrolou skrz oko nemám problém. Vetšinou si na to vzpomenu v okamžik, kdy nastartuji a motor nasaje olej.
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...
v dnešní době má snad každá motorka kontrolku mazání i to naše bmw,aspoň doufámtak bych tam nic jinýho nesral,bude to hnus a nic tím nezískáš,čas od času prostě ohni hřbet a nahoď kuken,pokud bude olej v okně není se čeho bát
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Selver napsal:
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...
Olej doléval tak, že jsem motorku nechal stát na centrálu a po pár dnech když jsem měl cestu kolem garáže tak jsem olej dolil. Po pár dalších dnech jsem olej pred projíždkou zkontroloval. Za tu dobu si myslím měl dost času, aby stekl.
Selver napsal:
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...
Olej doléval tak, že jsem motorku nechal stát na centrálu a po pár dnech když jsem měl cestu kolem garáže tak jsem olej dolil. Po pár dalších dnech jsem olej pred projíždkou zkontroloval. Za tu dobu si myslím měl dost času, aby stekl.
Jenže takhle se olej nekontroluje! kontroluje se na motoru ohřátém na provoz a nechán odstát par chvil na hlavním stojanu!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Selver napsal:
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...
Olej doléval tak, že jsem motorku nechal stát na centrálu a po pár dnech když jsem měl cestu kolem garáže tak jsem olej dolil. Po pár dalších dnech jsem olej pred projíždkou zkontroloval. Za tu dobu si myslím měl dost času, aby stekl.
Jenže takhle se olej nekontroluje! kontroluje se na motoru ohřátém na provoz a nechán odstát par chvil na hlavním stojanu!
Dovolím si částečne nesouhlasit. Dle BMW manualu doslova cituji:
Kontrolu hladiny motorového oleje provádějte pouze tehdy, když je motor studený nebo při provozní teplotě, počkejte alespoň 10 minut, aby olej mohl stéci do vany.
Kontrola hladiny oleje, když byl motor spuštěn jen na krátkou dobu, nebo je jen mírně teplí může vést k nesprávnému výkladu a tedy ke špatnému množství oleje!
Aby nedošlo k poškození motoru Nepřekračujte maximální úroveň! Nedovolte, aby oleje klesnout pod úroveň minimim!
Selver napsal:
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...
Olej doléval tak, že jsem motorku nechal stát na centrálu a po pár dnech když jsem měl cestu kolem garáže tak jsem olej dolil. Po pár dalších dnech jsem olej pred projíždkou zkontroloval. Za tu dobu si myslím měl dost času, aby stekl.
Jenže takhle se olej nekontroluje! kontroluje se na motoru ohřátém na provoz a nechán odstát par chvil na hlavním stojanu!
Dovolím si částečne nesouhlasit. Dle BMW manualu doslova cituji:
Kontrolu hladiny motorového oleje provádějte pouze tehdy, když je motor studený nebo při provozní teplotě, počkejte alespoň 10 minut, aby olej mohl stéci do vany.
Kontrola hladiny oleje, když byl motor spuštěn jen na krátkou dobu, nebo je jen mírně teplí může vést k nesprávnému výkladu a tedy ke špatnému množství oleje!
Aby nedošlo k poškození motoru Nepřekračujte maximální úroveň! Nedovolte, aby oleje klesnout pod úroveň minimim!
Manuál není bible. Praxe je občas jiná. V manuálu asi nepíšou o tom, že to kontrolní okénko občas kecá, co?
Věř lidem, co maj s tím zkušenosti. Nejlepší je kontrolovat olej po jízdě, dát na bočák, vypnout motor, pár minut počkat, pak to většinou sedí.
Ono se totiž stává, že zůstane olej v chladiči a nesteče do vany, pak to ukazuje méně.
Selver napsal:
Pozor to okénko taky umí někdy fixlovat. Doporučuji dát po dojetí motorku na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní a ohnout hřbet. Stalo se mi párkrát, že bylo okénko prázdne, a přitom bylo oleje dost.
To bylo na 1150, na 1200 myslím že mi to nedělá...
Olej doléval tak, že jsem motorku nechal stát na centrálu a po pár dnech když jsem měl cestu kolem garáže tak jsem olej dolil. Po pár dalších dnech jsem olej pred projíždkou zkontroloval. Za tu dobu si myslím měl dost času, aby stekl.
Jenže takhle se olej nekontroluje! kontroluje se na motoru ohřátém na provoz a nechán odstát par chvil na hlavním stojanu!
Dovolím si částečne nesouhlasit. Dle BMW manualu doslova cituji:
Kontrolu hladiny motorového oleje provádějte pouze tehdy, když je motor studený nebo při provozní teplotě, počkejte alespoň 10 minut, aby olej mohl stéci do vany.
Kontrola hladiny oleje, když byl motor spuštěn jen na krátkou dobu, nebo je jen mírně teplí může vést k nesprávnému výkladu a tedy ke špatnému množství oleje!
Aby nedošlo k poškození motoru Nepřekračujte maximální úroveň! Nedovolte, aby oleje klesnout pod úroveň minimim!
Manuál není bible. Praxe je občas jiná. V manuálu asi nepíšou o tom, že to kontrolní okénko občas kecá, co?
Věř lidem, co maj s tím zkušenosti. Nejlepší je kontrolovat olej po jízdě, dát na bočák, vypnout motor, pár minut počkat, pak to většinou sedí.
Ono se totiž stává, že zůstane olej v chladiči a nesteče do vany, pak to ukazuje méně.
Hmm že by mi nakonec olej nebaštila vůbec? To musím hned vyzkoušet. Každopádně díky na rady.
Zdar,
v tejto teme mam jasno, napriek tomu som si prispevky precital a kazdy laik alebo menej zdatny musi mat chaos z toho ako to tu vsetci udavate ( jo jo vim o tom je forum )
z praxe tvrdite ze kontrolovat treba za:
provozni teplota
po jizde par minut pockat
manual hovori:
studeny alebo provozni teplota
+ je tu chaos v info ci ma byt kontrola robena ked je moto na bocaku alebo na hlavnom stojane
Zhrnutie:
Selver pise - na boční stojan a teprv po chvíli na hlavní
servisak pise - ohřátém na provoz a nechán odstát par chvil na hlavním stojanu!
stepan pise - kontrolovat olej po jízdě, dát na bočák, vypnout motor, pár minut počkat, pak to většinou sedí
Tomas_K - odcitoval manual, kontrolu provádějte pouze tehdy, když je motor studený nebo při provozní teplotě, počkejte alespoň 10 minut, aby olej mohl stéci do vany.
JA HOVORIM a tak to robim: kontrolovat ked je na hlavnom stojane a teplotu by som zadefinoval: po jazde chvilu pockat tak na nejakych +/- 70 stupnov alebo ze udrzim ruku na motore/valcoch
Je tu niekto kompetentny a viac doveryhodny ako ja, ktory to definitivne uzavrie, alebo budeme o tom nadalej polemyzovat ako sa naforum patri? Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
stepan pise - kontrolovat olej po jízdě, dát na bočák, vypnout motor, pár minut počkat, pak to většinou sedí
Ježíši kriste, se omlouvám. Ani na chvíli mne nanapadlo, že by si snad někdo mohl myslet, že tím chci říct, že se má koukat do toho vokýnka, když je moto na bočáku
Tak tedy doplňuji, že při kontrole moto musí být narovnané.
stepan pise - kontrolovat olej po jízdě, dát na bočák, vypnout motor, pár minut počkat, pak to většinou sedí
Ježíši kriste, se omlouvám. Ani na chvíli mne nanapadlo, že by si snad někdo mohl myslet, že tím chci říct, že se má koukat do toho vokýnka, když je moto na bočáku
Tak tedy doplňuji, že při kontrole moto musí být narovnané.
tiez som si myslel a napadlo ma ze si sa len preklepol, ale myslim aj na laikov ....
hovorte mi dosledny perfekcionalista
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk