Honzo, jedny vyjdou +- 1200, když nás bude 10 tak vyjdou +-500,- to se vyplatí ne? Cenu centralu nevím.Já mám unavený hlavně central, a předek chci dát taky do kupy.
Jak jste na tom s těmi pružinami,kde to mají umět vyrobit? V invelu Praha?už jsem takhle jednou s pružinami laboroval a kamarád si ve jmenované firmě nechával na zakázku.Proto vím, že to není jen tak jednoduché jak by se mohlo zdát.Vůbec tu např. nemluvíte o stoupání, tvrdosti drátu, průměru, nevím jak to má být u progresivek.Samozřejmě mě to taky zajímá, jde o to , aby výsledek splnil očekávání ohledně tuhosti a trvanlivosti.Kamarádovi použili poprvé nedostatečně kvalitní materiál a po 10000km musel znovu měnit, bo si to sedlo.
Left
Měli by to určitě umět vyrobit ve firmě "Pérovna Praha" tam mi bylo řečeno že umí všechno dělaj pružiny i pro autoprůmysl tak by snad neměl být problém ani s trvanlivostí.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Jj, v Hostivaři v pérovně mi taky tvrdily že vyrobí vše.
Já chci zkusit něco trochu jiného. Ve vidlicích je nad pérem taková plechová trubička asi 6-9 cm dlouhá. Tak jsem myslel že bych tuto trubičku nahradil pružinou o stejné nebo větší délky (asi o 1cm), která by ovšem byla o něco silnější než hlavní pružina. Tím by došlo k výrazně menší ráně při plném propružení. Ještě jsem vhodnou pružinu nikde nesháněl, ale uvažoval jsem že nějaká vhodná by mohla být u ventilů nákladních aut, také jsou na koncích zbroušené do roviny.Ale určitě by se nějaká někde našla. Pak by to vypadalo takto: hlavní pružina-podložka- nová krátká pružina-podložka-víčko.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Problém je v tom že ta pístnice je 21cm dlouhá a když tam dáš delší pružinu tak ti dorazí vnitřní trubka do vnější uplně nadoraz natvrdo kov na kov ,nehledě na to že ti to utrhne přední zobák protože se tam nevejde kolo.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
To jsou celkem vážný důvody proč to nedělat.
Ale pokud použiju pružinu např. 9cm dlouhou tak se stlačí maximálně o 4 cm a to při úplném dorazu, myslíš že ty 4cm by byl takový problém? Samozřejmě ta přidaná pružina musí být dostatečně pevná aby k jejímu stlačení došlo opravdu jen při dorazu hlavní pružiny.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Já si myslím, že by jsi tam musel dát tak dlouhou pružinu, která když je nadoraz stlačená je stejně dlouhá jako ta trubička, za kterou ji chceš vyměnit. Pak by doraz zůstal stejně vysoko.
BMW F 650 GS Dakar mě prostě baví
Chlapi sorry, že jsem se neozýval ale nebylo moc času a nějak jsem se na to popravě vykašlal.Co jsem pročetl atd. pak jsem pokecal s kámošem mechanikem, tak jsme nakonec vyřešili tu měkkost podložkou pod šroub a je to o hodně lepší.Vyjde to na pár korun a super řešení.Takže ještě jednou se omlouvám že jsem tady něco vymýšlel a pak to nedotáhl do konce.....
mandy8 napsal(a):
Chlapi sorry, že jsem se neozýval ale nebylo moc času a nějak jsem se na to popravě vykašlal.Co jsem pročetl atd. pak jsem pokecal s kámošem mechanikem, tak jsme nakonec vyřešili tu měkkost podložkou pod šroub a je to o hodně lepší.Vyjde to na pár korun a super řešení.Takže ještě jednou se omlouvám že jsem tady něco vymýšlel a pak to nedotáhl do konce.....
Takže to znamená že při max. propružení dochází k dorazu trubek vidlic a pružina má ještě rezervu ve stlačení? Jinak by ta podložka u pružiny neměla význam...
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Tou podložkou vlastně předepneš pružinu a je pak jakoby tvrdší. Měla by se ale vypočítat výška tý podložky tak, aby nešla pružina do max. stlačení ještě před dorazem vidle, protože by jsi zkrátil krok propružení.
BMW F 650 GS Dakar mě prostě baví
ja mam v přední vydlici 20mm podložku nad pružinou a je to lepší. Motorka je o něco tvrdší.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Tohle všechno jsme kdysi řešili s klukama v dobách, kd yjsem měl bandita...
Nejdřív se začínalo s podložkama, což se po čase ukázalo, jako slepá ulička, protože se jen zvýšilo předpětí již tak nevhodné pružiny...takže jedinná správná cesta je progresivní pružina...či ještě lépe, zcela jiná vidlice a tlumič ...což ale není zadarmo...na druhou stranu tyto úpravy mají smysl
Jak o tom přemýšlím, stojí tento výsledek opravdu za tuhle práci?Možná už by potom pro náročnějšího uživatele stálo za to koupit celý předek z KTM LC4(jelikož motory nemají dlouhou trvanlivost, je zbytek moto celkem k sehnání), pokud by se povedlo dostat do brýlý, byla by rovnou plně stavitelná USD.Možná by šli použít i z X-challenge, ten už má taky USD.Hlavně nedoporučuji měnit pouze vidle, to jsem dělal na svém bývalém Triumphu Tigerovi(dotal USD z Husabergu + výměna pružiny), je to ale potom daleko komplikovanější -kotoučnení na správné straně, nesedí čidlo takchometru, není kde uchytit brzdič, vidle je problem napasovat do brýlí
Left
Left napsal(a):
Jak o tom přemýšlím, stojí tento výsledek opravdu za tuhle práci?Možná už by potom pro náročnějšího uživatele stálo za to koupit celý předek z KTM LC4(jelikož motory nemají dlouhou trvanlivost, je zbytek moto celkem k sehnání), pokud by se povedlo dostat do brýlý, byla by rovnou plně stavitelná USD.Možná by šli použít i z X-challenge, ten už má taky USD.Hlavně nedoporučuji měnit pouze vidle, to jsem dělal na svém bývalém Triumphu Tigerovi(dotal USD z Husabergu + výměna pružiny), je to ale potom daleko komplikovanější -kotoučnení na správné straně, nesedí čidlo takchometru, není kde uchytit brzdič, vidle je problem napasovat do brýlí