Uplne laickej dotaz.V aute se obcas stane,ze kdyz se dlouho nepouziva klimatizace a po dlouhe dobe se spusti,tak to obcas odkasle klinak.Muze se i u GS stat,ze je treba problem v alternatoru,nebo nekde jinde a roztrhani remene je pouze dusledek?
Asi by nastvalo dat novej snimac a remen a po tejdnu zjistit,ze je to znovu v prd...
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Jo,stát se to samozřejmě může,ale ten řemen má minimálně 55000km protože tolik jsem najel já a nikdy jsem ho meměnil.Z toho usuzuju že to je všivou údržbou.A za ložiska na altíku jsem samozřejmě bral.
vevis napsal(a):
Uplne laickej dotaz.V aute se obcas stane,ze kdyz se dlouho nepouziva klimatizace a po dlouhe dobe se spusti,tak to obcas odkasle klinak.Muze se i u GS stat,ze je treba problem v alternatoru,nebo nekde jinde a roztrhani remene je pouze dusledek?
Asi by nastvalo dat novej snimac a remen a po tejdnu zjistit,ze je to znovu v prd...
Jenže kompresor klimatizace a altík je velkej rozdíl! Aby altík měl odpor jako kompresou muselo by bejt zadřený ložisko! Kompresor na klimu dělá cca 25 atm tlaku a to je sakra tlak!A K řemenu na GS tam nic jinýho není je to prostě unava materialu!U auta není tak velký teplo jak tady u moto a ten řemen prostě spuchří a v točkách se rozerve a už to lítá!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Zlebek (Carservis) mi menil remen alternatoru na 1150 asi pri 30 tis km. Byl pry nacaty. Nicemne stal tusim 250,-, takze jsem to vubec neresil a dal novy, i preventivne. Ulozeni bylo ok, takze asi vada remenu.
BMW R1150GS MY02
vevis napsal(a):
Uplne laickej dotaz.V aute se obcas stane,ze kdyz se dlouho nepouziva klimatizace a po dlouhe dobe se spusti,tak to obcas odkasle klinak.Muze se i u GS stat,ze je treba problem v alternatoru,nebo nekde jinde a roztrhani remene je pouze dusledek?
Asi by nastvalo dat novej snimac a remen a po tejdnu zjistit,ze je to znovu v prd...
Jenže kompresor klimatizace a altík je velkej rozdíl! Aby altík měl odpor jako kompresou muselo by bejt zadřený ložisko! Kompresor na klimu dělá cca 25 atm tlaku a to je sakra tlak!A K řemenu na GS tam nic jinýho není je to prostě unava materialu!U auta není tak velký teplo jak tady u moto a ten řemen prostě spuchří a v točkách se rozerve a už to lítá!
Nevíte někdo kterej z těch tří šroubů je napínací zdá se mi že je to ten na levé straně motorky. Pokud je to on jak se sním pracuje potřebuji napnout řemen u R1150GS, je to jedinej šroub co má z druhé strany takové zoubky , tak že asi na napínání.
Kalut napsal:
Nevíte někdo kterej z těch tří šroubů je napínací zdá se mi že je to ten na levé straně motorky. Pokud je to on jak se sním pracuje potřebuji napnout řemen u R1150GS, je to jedinej šroub co má z druhé strany takové zoubky , tak že asi na napínání.
Z druhé strany toho šroubku co má zoubky je inbus a tím se to dopíná. Alespoň tak je to u 1100gs.
Čeče,mám za to,že u 1150 musíš povolit šrouby 2.Když na to koukáš ze předu od předního kola,tak je to ten v levo a na hoře.A došponovat tak, aby měl ten řemen při přetočení o 90stupňů velkej odpor.
Nevim jak ostatní,ale já šponuju řemen od altíku přizvedáváním celého alternátoru...
Upravil Kubrt dne 03.10.2010 21:23
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Luboss napsal:
Jo,stát se to samozřejmě může,ale ten řemen má minimálně 55000km protože tolik jsem najel já a nikdy jsem ho meměnil.Z toho usuzuju že to je všivou údržbou.A za ložiska na altíku jsem samozřejmě bral.
manuál udává výměnu řemenu každých 60tisíc km...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Když na to koukáš od kola , tak jsou tam tři šrouby ten pravej bude na napínání pak horní a jeden vlevo páčit altík mi nepřijde zrovna dobré když je tam ten napínací šroub. Mám pocit že napínání se provádí momentákem.
UPS,tak to asi dělám špatně... No ,momenťák nemám,zustanu věrnej svýmu citu.Jinak jo,tři šrouby tam jsou,to máš recht...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Manual píše moment bráno pohled ze předu od kola pravej 8Nm, levej 20Nm, horní 15Nm, napětí řemenu 50Nm a je tam opravdu prodlouženej imbus a momentovej klíč.
No,tak snad se oba chápeme,ale já mám ze předu tři matky na tušim 13tku klíč...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.