Z mých zkušeností z GXC musím říct, že čištění naprosto zásadní součást péče o řetěz. Domazávání nevyčištěného řetězu je často spíš kontraproduktivní, neb mazadla (stejně jako WDčko!) obsahují složky, který ho mají pomoct dopravit dovnitř do spojů a tedy je-li řetěz špinavý, naženu si pěkně ten bordel ještě dovnitř do řetězu. To na úvod. Domazávat jde tak max po pár set km (300 ), třeba po umytí wapkou. Umytí motorky, ne řetězu (ten leda z dálky). Jinak při každým mazání vždy vyčistit. Ketten-max je ideální a zásadně urychlí práci, i když pokud je člověk detailista, je lépe si ještě pomoct kartáčkem na zuby a hadrem. A abych nezapomněl, samozřejmě je nutné vyčistit alespoň rozetu a občas i kolečko a jeho kryt.
Dokonale vyčištěný a zaschlý řetěz mazat jen mezi váleček a vnitřní destičku, i když mazadlo se samo dostane i jinam. Potom použiju čistý hadr a ještě morký řetěz vezmu do ruky a "utřu". Díky tomu, že se hadr stejně namočí od mazadla, roztáhnu tak tenoučký film po celém řetězu. A to bohatě stačí. Z takto ošetřeného řetězu nic nelítá, nic se na něj nelepí a funguje jak má. Za sucha na silnici i 1300km, v dešti tak 500 a v offroadu i míň.
Ano je to práce a otrava, ale významně to prodlouží životnost celý řetězovky, člověk se o motorku prakticky nezamaže a ještě to dobře vypadá. Jinak se mi jako ideální osvědčila kombinace přípravků Motorex (čistič a mazadlo Strong) a Kettenmaxu a té jejich vodičky.
Ale pokud bych měl jezdit dálky na motorce s řetězem, asi bych si stejně nakonec pořídil Scottoiler.... Esystem a zásobník
Mně už se to ovšem naštěstí netýká
Upravil morabo dne 17.10.2010 08:12
Maiali nel Fango!
tryskac - ok nechce sa mi s tebou hadat o slovicka a mozno som to naozaj povedal zle avsak aj tak plati ze je dolezite retaz mazat zvnutra a nie zvonka - t.j. na bocnice retaze mazivo vedome nestriekat
ked na cistu retaz das mazaci spray tak si myslim ze sa ti ku kruzkom nema co presunut pretoze bordel si predtym vycistil, vsak ano
a cistenie krytu sekundaru namiesto toho aby si obetoval minutu casu a po nastriekani z zotrel zbytocne mazadlo z bokov cistej retaze mi pride v konecnom dosledku ovela pracnejsie
tryskac -- dik za objasneni. Nicmene byt Tebou, take radeji otru retez hadrem a smitec...
mimochodem.. MNE CISTENI RETEZU VETSINOU BAVI
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jj.. Boris (morabo) je fakt Cistic s velkym C... retezovou strategii jsem od nej z casti odkoukal.. ac jsem Kettenmax koupil ja D... nicmene
OD TE DOBY CO CISTIM RETEZ, MOTORKA JEDE PLYNULEJI.
a to za to stoji.. ne?!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
raptor napsal:
hicks aj tak raz prides na to ze najlepsia retaz je kardan
kardan ma i nevyhody, kočko
napriklad ja kdyz si vymenim retezovku, mam CELY NOVY SEKUNDARNI PREVOD.
S minimalni vuli,.. vsim.
Ale co udelas ty s vaklem v kardanu?
kardan je dobrej, ale sve mouchy rozhodne ma.
Navic na mne nedela moc dojem letme ulozeni kola... kazdopadne tohle je pro mne drobnost.
Za mnohem dulezitejsi povazuju jine parametry motorky
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks ale samozrejme, na jazdu v terene je daleko lepsia retaz, v tom sa zhodneme... aj na opravitelnost zavady avsak na dialkovu turistiku ma svoje vyhody kardan
vakel v kardane nemam - moju motorecku si sanujem a nenicim na motokrosovych tratiach a ked pride na vymenu tak si spocitam odjazdene km, vydelim poctom retazovych sad, cisticov, mazadiel, servisnych poplatkov za vymenu a casu straveneho cistenim a viem ze budem aj tak megaspokojny
raptor napsal:
hicks ale samozrejme, na jazdu v terene je daleko lepsia retaz, v tom sa zhodneme... aj na opravitelnost zavady avsak na dialkovu turistiku ma svoje vyhody kardan
vakel v kardane nemam - moju motorecku si sanujem a nenicim na motokrosovych tratiach a ked pride na vymenu tak si spocitam odjazdene km, vydelim poctom retazovych sad, cisticov, mazadiel, servisnych poplatkov za vymenu a casu straveneho cistenim a viem ze budem aj tak megaspokojny
nemusis jezdit v terenu, staci jezdit ve meste...
proti kardanu nic nemam, jenom podotykam, ze to rozhodne neni cernobile... navic si zapomel na to letme ulozeni.. ktere mne.. zvlast pri nalozene motorce... prilis neuklidnuje...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks myslim ze koli letmemu ulozeniu kolesa VOBEC nemusis mat stres
je XY motoriek ktore maju letmak a prenasaju nan daleko viacej koni (1198, VFR12, K1300GT, dokonca aj kredenc na dvoch kolesach Goldwing)
ocakavam ze aj nove varadero bude V4 s kardanom v jednoramennej kyvke, bud pokojny sudruhovia si to vedia velmi dobre vypocitat a to mizive percento ludi ktori dokazali tu jednoramennu kyvku zlomit by som pripisal na vrub chybe materialu