Dnes se mi podarilo sbalit pomerne rychle. Kemp opustim kolem sedme. Jeste zjistuji, ktera cesta je momentalne sjizdna... Pouze jedna a to ta, kterou potrebuji jet - tedy smer Winton.
Vcera v noci do kempu dorazili tri motorkari s podpurnym 4WD. Tomu se rika luxusni cestovani. Jeli taky Birdsville track. I pres podporu se jim podarilo v jednom miste tak zapadnout do blata, ze jim pry trvalo cely den se z toho vyhrabat a dostat pres to motorky a auto... A to byli radne vybaveni. Prejezdove rampy pro motorky, lopaty, krumpace a vozik plny nahradnich dilu....
Odjizdim z Birdsville. Prvnich 250km je prevazne prasna cesta. Size sucha, bez louzi, ale opravari si usmysleli, ze ji po povodnich prosypou jemnym sterkem. Autum to nevadi a na motorkare se.e pes... Dost me to zpomaluje, protoze spunty uz mam docela ojete a predni kolo uz moc nevede. Po trech hodinach prijizdim do mestecka Bulia. Je to moc pekne mestecko, s peknou kavarnou a mnozstvim malych obchudku. Blizim se k civilizaci a na mestecku to je videt...
Pri tankovani se potkavam se tremi dalsimi motorkari. Jeden LC8, dva zbyli jedou na DR650. Pri obedu se davame do reci. Taky za sebou maji odtah. Praskly retez na KTM. Dve na Drkach smeruji do Diamantina National park, treti miri na Winton. Chteji se tam setakt dalsi den. Mam nutkani se pridat k tem dvema a projet Diamantinu. Je to vsak sakra odlehla oblast a prejez 600km bez moznosti tankovani. Nemam vsak moc duveru k moji vcera opravene motorce. Sice jsem mel Diamantinu taky naplanovanou, ale bude to muset pockat. Pridavam se tedy ke KTM a jedeme spolecne do WInton. Je to nejakych 370km a silnice vede okrajem Diamantina National Parku. Je to jen uzka asfaltka, s jednim pruhem na siri auta. Vede nadhernou krajinou. Sridaji se tu nekonecne plane bez jedineho stromu, s tabulovymi, tmave rudymi horami, ve stylu kopcu v Texasu. Opravdu nadhera. Lituji, ze jsem nemohl z Diamantiny videt vic. Musim se sem vratit. Tohle fakt stoji za to....
Do Winton prijizdim kolem 17.30. Protoze chci nahnat co nejvic km, rozhoduji se pokracovat do dalsiho nejblizsiho mesta, Longreach, ktere je 180km daleko. Doufam, ze to stihnu pred setmenim. Je tu vsude plno klokanu a jejich stovky mrtvych tel u silnice jen potvrzuji, ze o strety neni nouze. Stmiva se 50km od cile. Zpomaluji co to jde a vedle silnice patram po skokanech. Nekolik jich vidim, ale nastesti se zadny nerozhodl spachat sebevrazdu svoji a prizabit mne...
Jeste kontrola GPS v kempu. Zjistuji, o kolik jsem zpozden, oproti planu. Vypada to, ze dnesnimi 1050km jsem nahnal vetsinu ztraty. Tuhle trasu jsem mel jet tri dny.
petrs přiložený následující obrázek:
petrs napsal:
Zapadni okraj Diamantina National Park
TO JE FOTKA!
-> viz dalsi thread o kalendari.
Pokud by to klaplo, poskytnul bys nejake foto taky?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
starosta napsal:
Super psaní a ty fotky to je prostě nádhera.Můžu se zeptat čím fotíš?
Závidět se nemá,ale tomhle případě se tomu nedá ubránit.
Dekuji.
2x Nikon D300, a ruzne skla. Oblibenou mam fisheye Tokinu 10-17, ale vetsina fotek tady je s Nikon 12-24 s cirkularnim polarizakem a pokud je na fotce motorka ci ja, pak je i blejsknuto, no a jeste nekolik dalsich objektuvu, blesku, atd. Kdyz to sbalim do brasny, je toho kolem 20kg... :-) Coz je podstane vic nez kolik jsem sebou vezl jidla a obleceni... )
Kdyz toukam do deniku, uz toho tam moc zazivneho neni... Tak to trochu zcenzuruju, at ves neunavuju plky o nicem.
Dalsi den jsem pokracoval z Longreach az na pobrezi Queensladu. Koncil jsem asi 200km jizne od Rockhampton. Rockhampton je bran jako pocatek Velkeho Barieroveho utesu. Ten se odtud tahne dalsich 3000km severne. Vsude byly same kokosove palmy, plno papousku a nadherne plaze s belostnym piskem. Cesta k pobrezi byla jinak nudna. Sama rovina, nic moc zajimaveho. Pekny usek byl asi 50ti kilometrovy prejezd Dividing Ranges, ktere oddeluji suchou vnitrozemskou cast Queenslandu a asi 400km pas pri pobrezi, ktery ma dostatek srazek po cely rok.
Dalsi den jsem zkousel najet na puvodne planovanou offroadovou trasu, ale spunty uz byly tak zhoblovane, ze jsem se na to vykaslal a pokracoval po silnici az na Gold Coast, tedy asi 900km. Opet nadherne plaze, atd.
No a posledni den jsem jiz jen dojizdel do Sydney, asi 950km. Tentokrat to bylo super. Ac je to hlavni silnice, vede po ubocich hor a more, krasne vyhlidky. Oblast mezi Byron Bay a Coffs Harbour byla obzvlaste pekna. Same bananove plantaze a hodne kopcovata krajina.
Tot vse.
Jeste par poslednich fotek....
Upravil petrs dne 30.10.2010 10:48
Celkem mě překvapilo jak jsou u vás drahý služby. Hlavně teda ten odtah. Pěknej článek.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
JJ. Australie neni levnou zemi. Hodne veci, hlavne v oblasti sluzeb, je tu dost predrazenejch. Taky najmy, potraviny a dalsi nezbytnosti pro "normalni" zivot (krom masa to je tu levne a VYBORNE). Nevim, jak to delaji, protoze hodne lidi musi vyjit s prijmem kolem AUD2000., coz je v podstate najem za nejake rozumne bydleni.
Tohle byl muj druhy odtah tady. Prvni byl jeste s 650gs, po prasknuti zadni pneu. To bylo v Sydney, odtahli me cca 30km a platil jsem kolem A$500.... V tech odlehlych oblastech se cenam zase az tak moc nedivim. Tolik kseftu tam vetsinou neni. A kdyz uz je, vemou te zteci a vyzdimou z tebe co jde. Myslim si, ze kdyby odtahly motorku v jine hodnote, i odtah by byl byval levnejsi. Ale takhle pri pohledu na motorku a jeji cenu mi to pekne nandali...
Ale pokud sem nekdo chce jet na dovcu, nenechte se tim odradit. Zas tak strasne to neni. Ja bych rekl, ze AUS je tak na cenove urovni Francie. Jen to chce byt dukladne pojisteny proti vsemu, a pri pripadnem pronajmu auta/ motorky nesetrit a vzit i plne pojisteni...