GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 19.01.2011 10:10
Příspěvků: 185 Registrace: 09.10.10
praskin napsal:
Ohledně toho žravého typu,první gs byli už na konci roku 99,prodej byl až od 2000 a do roku 02,ty cdi byli o něco žravější(pozná se to dle cdi)nějaké číslo a myslím že R13 už byli od 02 do 04 kde je lepší palivová mapa,dokonce lze jen vyměnit cdi a žere opravdu méně o (0,5-0,7litru)od 04,kdy jsou dvousvíčky je to ještě o malou deci mín a motor má lepší průběh,a dá se s tím opravdu jet i za 3l na sto.Ještě větší vliv na spotřebu,má ale vaše váha+spolujezdec+zavazadla a typ pneumatik i jak jsou nafoukané,a pak to,jak bereš za plyn a jestli jedeš dálnici nebo terén.Když jí máš rád,tak to tolik neřešíš,prostě natankuješ a jezdíš dokud nesvítí rezerva.Ideální otáčky pro tento motor je 4-5tisíc při5tce a jedeš 100-130.prostě pohoda,když budeš jezdit,furt7tisíc a víc,kontroluj častěji olej,bude si trochu přimazávat,jestli máš ten motor rád a chceš aby něco vydržel i přes 100tisíckm,jezdi rozumně.
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 19.01.2011 18:18
Příspěvků: 25 Registrace: 30.05.08
Vlado napsal:
a nedá sa len v riadiacej jednotke prepísať palivová mapa?
To by mne také zajímalo. Mám GS r.v. 2004, je to jeden z prvních dvousvíčkáčů a spotřebu mám vetšinou 3.9-4.1 litru a to nejezdím žádnou kudlu. Vím, že existuje novější verze software jednotky kde je právě řešena spotřeba. Mluvil jsem s technikem z BMW Hradec Králové a ten mi trvdil, že jednotku dokáže údajně aktualizovat jejich hlavní servis v Praze, více jsem ale zatím nezjišťoval...
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 19.01.2011 19:35
Příspěvků: 624 Registrace: 29.11.09
tento motor má spousty rezerv,proto je to takový držák a od roku 93kdy to západní soudruzi vymysleli,se skoro nezměnil,od 00 kdy se dává stříkačka,se dá snad nějak upravit i palivová mapa,ale myslím si že spíše výměnou celá té krabičky(cdi)pod sedačkou,lze to upravit na 44kw,aspon v německu to lze.a pak se dají dělat upravy i přes 70koní ale motor jde do kopru a vnitřek závodního mono sojí víc než nová moto.proto budte rádi,že to je,tak jak to je.Schválně to někdo zjistěte
"Žij svůj sen"
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 19.01.2011 20:00
Příspěvků: 1416 Registrace: 09.06.09
Spotrebu jsem pred cca rokem resil na svem Dakaru 2001. Mysilm, ze to tu je urcite k dohledani. Muj r.v. 2001 bral kolem 5l/100 km (spis vic), kdy ostatni hovorili o spotrebe 3,5 -4l. To me vazne sr... a tak jsem laboroval cim ze to je. Premapovat RJ nejde. Dale se tu rozvedla stejna diskuse jako ted o ruznych typech CDI podle r.v. a palivovych mapach. Proto jsem koupil CDI z malehp GS r.v. 2002, vymenil za tu moji a hned z prvni vyjete nadrze bylo jasno, ze jsem se trefil. Od te doby jezdim do 4l at jezdim, jak jezdim. Takze to je o ridici jednotce.
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 20.01.2011 13:09
Příspěvků: 1038 Registrace: 31.05.10
já mám 02ku a při cestovním tempu po cestě mi to žere od 3,2 do 3,5cca.. vím že tatry jsem jel snad za 3,1? ale to byla loudačka.. pořád tak 90-100.. jinak terén a po městě kdy tomu dávám skoro pářád plný knedlík tak 4l
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 20.01.2011 15:21
Příspěvků: 273 Registrace: 23.10.09
Zdravim vsechny po dlouhe dobe (10 mesicu), kdy jsem cestoval po Evrope. Jsem rad, ze jste tady porad vsichni Jinak k tematu - moje spotreba byla taky vysoka a ruzne jsem s motorkou laboroval. Koupil jsem si mimo jine ladenej vejfuk od Scorpiona a performance controller od Wunderlichu, kterej si palivovy mapy prepisuje sam podle toho, jak se bere za plyn a co si tam nastavis za hodnoty podle stylu jizdy. Vykon se zvednul pocitove tak o 10 koni a spotreba mi paradoxne klesla nekam ke 4l. Po tehle uprave bych uz Dakara za nic nemenil.
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.