Tak do širšího výběru tedy postoupili BMW F800 GS, R1150 GS (Adventure) a R1200GS. Africu jsem vyřadil protože ten výkon je vážně nedostačující a Varadero kvůli ohlasům na fóru.. V hlavě to mám v pořádku a za plyn určitě netahám, ale z 800 Gs mám strach, protože jsem se tady někde dočetl, že jezdí v režimu ON/OFF a to bych asi nerozdýchal na druhou stranu je to stroj, který mě strašně přitahuje a je mi velmi sympatický. Takže pokud bych narazil na takový, který tenhle problém nemá, měl bych asi těžké spaní . Velmi se mi ještě líbí 1150 ADV, ale těch je na prodej velmi málo..
Samozřejmě nezavrhuji jakékoliv jiné značky a modely, ale nějak jsem nic moc nenašel. 1200 GSA se do výběru nedostane ani omylem a to kvůli ceně, která je pro mě nedosažitelná. Kdybych měl jen moto, tak by to nebyl problém, ale na živení toho mám doma víc . Jinak k tomu, kde se budu na motu zatím pohybovat, tak jde o Jeseníky. Naše město má 6k obyvatel, takže žádné proplétání nehrozí. Spotřeba ovšem tady roste, protože ať jedu kamkoliv, tak jedu do kopce a když se vracím, tak mi to taky přijde, že jedu kolikrát do kopce, hlavně na kole .
Od vás bych chtěl zhruba slyšet, jak je nákladný provoz vašich strojů, abych si tak nějak udělal obrázek.
Dolek napsal(a):
V hlavě to mám v pořádku a za plyn určitě netahám, ale z 800 Gs mám strach, protože jsem se tady někde dočetl, že jezdí v režimu ON/OFF a to bych asi nerozdýchal na druhou stranu je to stroj, který mě strašně přitahuje a je mi velmi sympatický.
asi takhle..
Jarax na nem projel Mongolsko..
Pipo ted Iran..
ja nalital 60 tisic a vez, ze s tim zadny problem nemam.
A to je slusna cast v praze, tj. jednicka a dvojka.
Vyhoda zase je, ze to ma uuzasnou odezvu na plyn i ve vyssich rychlostech.
---
jinak spotrebu neres, pokud nejezdis po dalnici... promer mam asi 4,5l.
Nezere to dokopce, nezere so z kopce... zere to asi o litr az 2 pokud to kalis 140 a vic.
provoz v zasade nakladny je... pokud najedes hodne km, pocitej, ze se ti bude opotrebovavat drahe obleceni, retez, helma, rukavice.. obcas to asi polozis...
levne to neni, ale taky ne zbesile drahe.
Upravil hicks dne 14.06.2010 14:20
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dolku škoda že jsi nebyl na TT eventu,tam jsis mohl všechny vyzkoušet.. 800 GS mě překvapila v dobrým slova smyslu, zvuk má fakt epesní a vytáčí se jak jamaží R1 bigbang..
Co mě vadilo je to,že má klasickou přední upside-down vidlici,tak mě překvapilo nečekaný ponoření předku při brzdění v zatáčce, což díky televeru na 1200 GS neznám.
Jinak je ale zas osmikilo oproti dvanácce, natož 1150 ADV fakt lehoučký, do terénu bych se s ním nebál. Jako nováčkovi bych doporučoval právě osmičku,toho plynu se neboj, zas takový peklo to není..
Maris napsal(a):
Dolku škoda že jsi nebyl na TT eventu,tam jsis mohl všechny vyzkoušet.. 800 GS mě překvapila v dobrým slova smyslu, zvuk má fakt epesní a vytáčí se jak jamaží R1 bigbang..
Co mě vadilo je to,že má klasickou přední upside-down vidlici,tak mě překvapilo nečekaný ponoření předku při brzdění v zatáčce, což díky televeru na 1200 GS neznám.
Jinak je ale zas osmikilo oproti dvanácce, natož 1150 ADV fakt lehoučký, do terénu bych se s ním nebál. Jako nováčkovi bych doporučoval právě osmičku,toho plynu se neboj, zas takový peklo to není..
jj... nori se to jaxviň...
da se to resit vnitkem od Bituba za asi 13k, nebo alespon Hyperpro progresivky.
Jinak samo telever pri brzdeni u 12GS jasna vyhoda.. jenom imho trochu min prenosu informaci do riditek.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Zatím rozhodně chválím předvýběr . Nejmíň Ti bude baštit osmikilo, nejvíc asi 1150, ale ne nijak výrazně. Co se týká právě F800 a tolik propíraného ON/OFF režimu, tak je to dost sporná otázka. Jezdil jsem na dvou. Na jednom(zánovním) se prakticky nedalo jet plynule, na druhém je to zcela v pohodě, i když plyn je přeci jen relativně ostřejší. Když se Ti líbí a láká Tě, je to určitě argument. Nezapomeň ale ve finanční rozvaze, že motorku budeš rozhodně muset poupravit. Plexi bude povinnost a asi to bude chtít i sedlo, standardní totiž není nejpohodlnější. Dobře funguje snížený, ale to pro Tebe nepřichází v úvahu. Je taky otázka, kolik měří žena, ale i pro spolujezdce bude určitě pohodlnější boxer... Na druhou stranu záleží, jak daleko taky budete jezdit. Osobně musím zopakovat svůj názor, že pro začínající jezdce uživatelsky nejpříjemnější a do budoucna nejuniverzálnější bude 12ka. Zvlášť s ohledem na jízdu ve dvou a na to, že nebudeš brázdit centra velkoměst. Ale je to jen můj názor a Tobě by asi nejvíc pomohla osobní zkušenost. Prostě se zkus na uvažovaných strojích projet a udělat si taky trochu vlastní obrázek. Všechny tři jsou dobrá volba, ani s jedním nešlápneš apriori vedle, byť mají každá trochu jiné silné a slabé stránky. Třeba Ti zrovna některý bude chováním a projevem vyhovovat výrazně víc než ostatní a bude rozhodnuto. Držím palce a doufám, že nakonec vybereš k vlastní spokojenosti.
Maiali nel Fango!
Maris napsal(a):
Dolku škoda že jsi nebyl na TT eventu,tam jsis mohl všechny vyzkoušet.. 800 GS mě překvapila v dobrým slova smyslu, zvuk má fakt epesní a vytáčí se jak jamaží R1 bigbang..
Co mě vadilo je to,že má klasickou přední upside-down vidlici,tak mě překvapilo nečekaný ponoření předku při brzdění v zatáčce, což díky televeru na 1200 GS neznám.
Jinak je ale zas osmikilo oproti dvanácce, natož 1150 ADV fakt lehoučký, do terénu bych se s ním nebál. Jako nováčkovi bych doporučoval právě osmičku,toho plynu se neboj, zas takový peklo to není..
hele prijde ti, ze subjektivne je osmikilo lehci?
papirove to je udajne 22 kilo.. ty nemas ADV, ale normalni a uz neco najeto.. tak mne to zajima...
vyber moto a dej srovnat modely.. mas to tam pekne srovnane.
---
jo a vyhoda 12ky jsou bezdusove draty, pokud si je prikoupis .. se souvisejicim senzorem tlaku.
Jinak co se tyce univerzalnosti, tam ma imho porad naskok osmikilo.. pohodlnejsi bude temer urcite dvanactka.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Osmikilo je lehkonohý endurko, proti 800 GS je dvanáctka parník.. http://www.facebo...OFFsiberia
Tady tahle dvojka jela na půl roku starým osmikile až do Magadanu, najeto 25 tis. za dva měsíce..Když jsem viděl co GS přežilo za pády atd,tak i přes ty problémy je výdrž obdivuhodná..
A když vidím jaký má dvanáctka mouchy (rozvodovky, EWS, pal. čerpadlo, rychlospojky..) Fakt už ta dvanáctka je takovej cestáček s občasnou vyjížkou na polnačku..
Btw. k osmikilu jsem přistupoval dost s despektem, ale fakt mě příjemně překvapilo, motor bomba a lehoučký.. I to proklamovaný a haněný sedlo mě přišlo ok.. Co mě fakt vadilo bylo ta parodie na plexi.. Jinak 800 GS v tý žlutý..
No je pravda že na opravdu adventure výpravu typu Mongolsko, Afrika a v jednom, bych asi na osmikile radši. Na výlet ve dvou do Alp ne...
Velmi zajímavý je jak se tu pořád hádáme co je lepší, ale přitom si ty motorky vlastně až tak moc nekonkurujou, spíš tak nějak šířeji pokrývají tenhle segment trhu. Otázka, nebo úkol tedy spíš zní, co nejlíp si uvědomit kdy, jak, s kým, jak často a kde budu motorku používat a podle toho si teprve vybrat. 800 prostě není malá 1200 a naopak.
Maiali nel Fango!
Týýý woe! tři stránky debat jestli 800,1150 nebo 1200 a on pak koupí oranžádu
Upravil Mr GS dne 29.01.2011 12:42
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No ono člověk musí vycházet z toho, že 800 GS nestojí úplně nejmíň, když některé věci nejsou tak nějak dotažené do konce. Na 1200 GS vyloženě nebyli prachy a 1150GSA opravdu pěkných je jak šafránu.. Takže vzhledem k poměru cena výkon ( navíc výbava, jízdní vlastnosti atd. ) to byla jasná volba
Dolek napsal:
No ono člověk musí vycházet z toho, že 800 GS nestojí úplně nejmíň, když některé věci nejsou tak nějak dotažené do konce. Na 1200 GS vyloženě nebyli prachy a 1150GSA opravdu pěkných je jak šafránu.. Takže vzhledem k poměru cena výkon ( navíc výbava, jízdní vlastnosti atd. ) to byla jasná volba
Jasný! Pak dej vědět,co se první podělalo,jo?
Ne,dělám si srandu...ale mohl by ses stavit v létě na nějakej sraz za náma a na chvilku vyměníme,ne?Bych chtěl zkusit ten rakouskej "zázrak"
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Dolek napsal:
No ono člověk musí vycházet z toho, že 800 GS nestojí úplně nejmíň, když některé věci nejsou tak nějak dotažené do konce. Na 1200 GS vyloženě nebyli prachy a 1150GSA opravdu pěkných je jak šafránu.. Takže vzhledem k poměru cena výkon ( navíc výbava, jízdní vlastnosti atd. ) to byla jasná volba
Jasný! Pak dej vědět,co se první podělalo,jo?
Ne,dělám si srandu...ale mohl by ses stavit v létě na nějakej sraz za náma a na chvilku vyměníme,ne?Bych chtěl zkusit ten rakouskej "zázrak"
ten rakouskej zázrak uhání já háravá fena ... už jsem měl tu čest od Peťana (Pypa)...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Uhání...uhání... To není všechno!Mě zajímají spíš ty tlumiče a tak
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No,já bych to nechtěl.Na silnici je GS určitě lepší a na off to je stejně moc těžký a zbytečně silný.Ale vypadá to pěkně...hlavně ty nový R a teď ta úplně nová modrá verze Dakar
Mr GS přiložený následující obrázek: