Díky za názory, to jak používáš PMR vysílačku bude asi stejné co umí Interphone Tribe, tím by se ASI vyřešily problémy s přepínáním z poslechu muziky do komunikace, tedy pokud by se komunikovalo přes Tribe a ne komunikátor v F4. To že mluví vždy jen jeden a ostatní mu nemůžou skákat do řeči není myslím problém.
Jen nechápu, že o Tribe se mluví už 2 roky a stále není na trhu, asi vývojové problémy, nevíte kdy bude?
No a ještě jeden požadavek, který předběžně mám - budeme komunikovat nejen mezi dvěma motorkami, ale budu vozit i spolujezdce, takže bychom potřebovali komunikovat všichni 3, ale to vyřeší asi jen další F4...:-(. Nebo je levnější varianta?
Waltr napsal:
[quote]milan enduroskola napsal:
[quote]Waltr napsal:
Mám http://www.motork...amp;fid=11
Spokojenost, nejen s cenou. Ale pokud nevíš co se 6t, tak F4
měl jsem možnost zakoupit a testovat tento intercom, nedá se to s f4 porovnat ani trochu, pokud by měl někdo zájem rád to za jakoukoli cenu prodám[/quote
Tak trochu do reality:
k uvedné sadě mám ji rok, projel jsem s tím min 10tis km v horku dešti prachu a blátě, funguje bez problémů, dosah 300+ bez problémů, výdrž na jedno nabití 7-8hod. Prodává se i tady záruka 2roky i tak to vyjde na polovinu ceny F4. Srozumitelnost za jízdy do 140-ti přihjatelná do 90-ti v pohodě. Poměr výkon cena je tedy víc než dobrý. Párování bez problémů s Garmin, Samsung, Nokia ...
To byla pozitiva
Negativa? Hlavně systém uchycení.
A) je pracné to namontovat na helmu aby ten držák opravdu držel obzvlášť u některých tvarů
samotné uchcení v držáku taky není žádná sláva i když nikdy to z něj nevypadlo samo za jízdy - při manipulaci je potřeba dávat pozor a aspoň občas se ujistit že je uchycení OK.
C) použití 3,5 jacku je diskutabilní pozitivně lze na cestně pořešit negativně je potřeba to hlídat
Testováno na 1x Uvex Enduro a 1x Caberg
Milan Enduroškola> no tak samotnou funkční jednotku bych vzal jen tak jako rezervu kdyby to fakt upadlo někde v pr....
Upravil vlada-adv dne 28.01.2011 12:43
R1200GSA>>KTM 990 LC8 ABS-R>>KTM1290SA-R
Tribe by měl být letos na jaře, což může taky znamenat někdy během roku. Znáte marketing. Problémy nebyly technického rázu - na vlastní oči jsem viděl a zkoušel fungující prototyp Tribe už vloni na EICMA v Miláně. Cellular Line si nechal PMR část vyrobit od nějakého subdodavatele, který měl také zajistit legislativu a bohužel jejich výrobek i po mnoha úpravách neprošel schválením (nějakou generální licencí) pro volné použití v zemích EU. Nevíme co tam bylo blbě ale prostě asi to nevysílalo přesně podle norem, nevím.
Letos bychom to měli předvést na březnové výstavě v Letňanech, ale dokud to nebudu mít fyzicky tady, tak nic neslibuju.
Tribe má komunikovat mezi kýmkoliv ale má to mít funkční vychytávky, které se využijí s interkomy Interphone. Jaké - nevíme. Možná předvolby privátních kanálů, netuším. Každopádně Tribe bude komunikovat s jinými PRM, to je jasné a bude fungovat i s jinými headsety (i když by třeba komfort nemusel být úplně stejný).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Díky za názor odborníka, no ta legislativa je hrozná, Tribe asi nevypípávalo vulgaismy používané v některých zemích EU. Ale vážně:
Tomáši, na F4 není prý optimální komunikace mezi dvěma motocykly, které předchází telefonování či poslech MP3 jednoho z nich, druhý samozřejmě neví že ten první poslouchá muziku, něco mu říká ale první to neslyší. Jak se to dělá aby k tomuto nedocházelo, slyšel jsem o nějakém třísekundovém stisku tlačítka, kterým se znovu obnoví komunikace, ale stejně se jeden z nich nemusí dozvědět, co mu druhý po nějakou dobu říkal...
Jak to bude s Tribe, resp. pokud by se komunikovalo přes něj, nebylo by po problému?
Díky.
Jestli tomu rozumím, Interphone Tribe je relativně běžná malá vysílačka s BT, přes který se připojí ke komunikátoru, např Interphone F4. V ten moment můžeš komunikovat ne na vzdálenost do 500 metrů, ale až na několik kilometrů, určitou nevýhodou je typická vlastnost vysílaček, že když jeden mluví, druhý mluvit nemůže, až když první domluví.
Co nevím a zajímá mne jsou režimy telefonování, MP3 a komunikace mezi motorkami a přepínání mezi nimi. A taky jestli je Tribe použitelná i jako samotná vysílačka, tj. jestli má mikrofon a repro a můžeme se domlouvat např. s kamarádem bydlícím vedle, v kempu, na srazech apod.
Myslím že podobnou vysílačku má jako doplněk ke komunikaci i Nolan.
To klidně můžeš použít PMR vysílačku Midland BT 445. Tu mám já. A na ten interkom můžeš použít jedno nebo druhé. Tzn buď poslouchám MP3, nebo kecám s druhou motorkou. Obojí nelze (pokud nemáš dva BT interkomy).
Midland nabízí i Nolan, takže by to asi šlo, Ty se s ním připojuješ k F4?
A ještě dotazy:
- kolik stojí?
- jak to funguje - subjektivní zkušenost?
- chápu že nemohu současně mluvit s druhou motorkou a poslouchat MP3, ale jak se to z jednoho do druhého přepojuje? Jsou tam nějaké priority, že když poslouchám MP3 a z druhé motorky na mne přes Midland promluví, upozorní mne to (na tohle přepojování režimů mi ještě nikdo neodpověděl abych to pochopil - třeba je chyba u mne...)?
Midland bylo největší peklo jaký jsem kdy zkoušel. Měli jsme to 14 dnů v Maroku a z pěti kusů přežily dva, z toho jeden víceméně fungující. Je to typický příklad vysílačky, která nefunguje pořádně v pohybu při vyšší rychlosti. Když člověk stojí, tak je srozumitelnost dobrá, jakmile se jede rychlostí třeba jen kolem 120km/h, tak není vůbec poznat, co ten vysílající říká. Měli jsme současně s tím několik již nevyráběných vysílaček Tti a rozdíl v kvalitě signálu při stejné rychlosti je prostě neporovnatelný.
Tribe má eliminovat nutnost klíčovat, má mít preferenční režimy pro rychlý přechod na předvolené podkanály když si dva lidi chtějí něco říct a nechtějí otravovat celou skupinu na hlavní frekvenci apod. Má to být optimalizované pro jízdu na motorce v rychlostech do 200km/h. Díky dopplerově efektu bohužel vysílačky v pohybu produkují signál s deformací, která se projevuje nesrozumitelností vysílaného slova. Nejsem expert na radio ale už před léty jsme v jednom klubu testovali asi 10 různých vysílaček PMR. Všechny do jedné při rychlostech třeba 50km/h fungovaly bezvadně. Při rychlosti kolem 100km/h (zejména když obě vozidla jedou rozdílnou rychlostí) už nebylo poznat co vysílající říká. Byly vyjímky - staré Motoroly "pro děti" tuším řady 200 a právě ta celkem robustně vyrobená Tti. Ale Midland je bohužel peklo a už bych s ní nikdy nikam nejel. Kdyby někdo náhodou chtěl, máme tady ten materiál na bazaru...
Nemluvím vůbec o kvalitě PTT tlačítek, že není poznat kdy člověk klíčuje a při jízdě to produkuje neustálé pulzy a desítky zbytečných rogerů atd... *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ivan napsal:
Díky za názor odborníka, no ta legislativa je hrozná, Tribe asi nevypípávalo vulgaismy používané v některých zemích EU. Ale vážně:
Tomáši, na F4 není prý optimální komunikace mezi dvěma motocykly, které předchází telefonování či poslech MP3 jednoho z nich, druhý samozřejmě neví že ten první poslouchá muziku, něco mu říká ale první to neslyší. Jak se to dělá aby k tomuto nedocházelo, slyšel jsem o nějakém třísekundovém stisku tlačítka, kterým se znovu obnoví komunikace, ale stejně se jeden z nich nemusí dozvědět, co mu druhý po nějakou dobu říkal...
Jak to bude s Tribe, resp. pokud by se komunikovalo přes něj, nebylo by po problému?
Díky.
Nemám s tím problém. Pokud druhý člověk není připojený (třeba poslouchá muziku) tak to okamžitě poznáš podle úrovně signálu. Navíc při připojení i odpojení to akusticky hlásí. Je to asi tak stejný argument jako když řekneš že používáš kabelový interkom na goldwingu nebo na LT a mluvíš a nevšimneš si, že ten spolujezdec má sundanou helmu. Prostě ještě nikdy se mi nestalo že bych mluvil a nevšiml si, že druhý není připojený. Možná někdo kdo vede hodinový monolog, to nevím. Ale když se lidi normálně domlouvají...
Právě u F4 je upozornění, že když máš puštěnou hudbu (nebo třeba připojenou tu BTT vysílačku) a volá ti někdo spárovaný napřímo (tedy v režimu interkom), tak to do sluchátek protivně pípá. Dokud to nespojíš stiskem tlačítka, tak ten druhý taky pozná, že nejsi připojený. Tenhle argument nějak nechápu prostě. To by to mělo dělat co aby člověk poznal že protistrana poslouchá? Když voláš telefonem, jak poznáš že ten druhý tě poslouchá a nespadlo mu to?
Když to spojení vytváříš, tak to zapípá a je to slyšet docela výrazně. Navíc je slyšet třeba i dech toho druhého.
U vysílačky je to úplně jinak. Vysílačka není full duplex, to znamená že jeden vysílá a ostatní poslouchají. Není to jako telefon. Takže jediná možnost jak ověřit, že jsi vysílal, je dívat se na vysílací diodu na vysílačce (obvyklá indikace vysílání) a zeptat se jestli to bylo srozumitelné a jestli pochopili co jsi říkal - potvrzení. Ale ověření kdo tě poslouchal žádné jiné neexistuje.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ivan: ano, F4 používá systém priorit (zejména kvůli provozu mobilu) a upozorňování na volání interkomu do signálu. Ovládání přepínání pokud jsi třeba na MP3 v A2DP a volá ti protistrana, musíš to přepnout ty a ručně podržením tlačítka na helmě.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
mám taky interphone f4, mám k němu jedinou vítku, když potřebuju cokoli poslouchat, mp3, telefon nebo gps musím spomalit pod 100k/h, ideální je tak 80km/h. Taky musím mít telefon co nejblíže k sobě (v bundě) když ho mám v zadním kufru tak při rychlejší jízdě vypadává hlas (ale to může být i telefonem, nevím) Jinak motorka/motorka jsem ještě nezkoušel.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
TomášTT: Díky, srozumitelná odpověď. Pokud to chápu, budu-li poslouchat muziku a jezdec na druhé motorce mi bude volat interkomem, bude mi to "protivně pípat". Přepnu se do režimu interkomu a začnu s ním mluvit...
Má pak významný smysl Tribe, pokud oželím dosah do 500 metrů a pokud budeme z 90% komunikovat jen 2 lidi na dvou motorkách?
A poslední dotaz. Budu na tandemu vozit Kristýnu a ta bude opruzovat, že si s mámou na druhé motorce povídáme a posloucháme hudbu a ona je mimo. Je nějaká levnější možnost, jak jí to umožnit taky? Určitě ještě singl sada F4, ale třeba i F3?
Novej napsal:
mám taky interphone f4, mám k němu jedinou vítku, když potřebuju cokoli poslouchat, mp3, telefon nebo gps musím spomalit pod 100k/h, ideální je tak 80km/h. Taky musím mít telefon co nejblíže k sobě (v bundě) když ho mám v zadním kufru tak při rychlejší jízdě vypadává hlas (ale to může být i telefonem, nevím) Jinak motorka/motorka jsem ještě nezkoušel.
Něco je blbě. Mě to funguje ve staré vyklápěčce BMW při rychlostech kolem 140-150km/h (na 1200GS) naprosto perfektně. Hudba je z GPS v A2DP.
Telefonování při vyšší rychlosti je asi individuální záležitost, já jak mám poslouchat a odpovídat, tak automaticky snížím rychlost třeba i na 120 a začnu křičet, i když to není potřeba a protistrana nechápe proč mluvím tak hlasitě. Rozhodně nezáleží na vzdálenosti, naprosto v pohodě to funguje i když je telefon v kapse na spodní části nohavice kalhot apod.
Zkus jiný zdroj BT - třeba jiný telefon nebo GPSku apod.
A nebo je špatný to tělíčko F4, taky se to může stát. Nejdřív bych zkusil jiný zdroj signálu, pak zkontrolovat umístění sluchátek a mikrofonu v přilbě (budete se divit jak moc lidí má mikrofon otočený tak, že to nebere hlas ale nabírá to hluk okolí - dírka v mikrofonu míří dopředu a ne k puse) a pak zkusit jiný F4.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ivan napsal:
TomášTT: Díky, srozumitelná odpověď. Pokud to chápu, budu-li poslouchat muziku a jezdec na druhé motorce mi bude volat interkomem, bude mi to "protivně pípat". Přepnu se do režimu interkomu a začnu s ním mluvit...
Má pak významný smysl Tribe, pokud oželím dosah do 500 metrů a pokud budeme z 90% komunikovat jen 2 lidi na dvou motorkách?
A poslední dotaz. Budu na tandemu vozit Kristýnu a ta bude opruzovat, že si s mámou na druhé motorce povídáme a posloucháme hudbu a ona je mimo. Je nějaká levnější možnost, jak jí to umožnit taky? Určitě ještě singl sada F4, ale třeba i F3?
Pro 2 lidi na 2 motorkách nemá Tribe absolutně význam. 500m celkem v pohodě stačí a provoz ve fullduplex je obrovská výhoda.
Pro toho spolujezdce bych osobně pořídil další F4, protože někdy pojedete jen ve dvou nebo se budeš chtít bavit s ní..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Včera mi přišly F4, hned jsme je s Drákulou namontovali (Caberg Justissimo GT a Nolan N103) - trochu pakárna ale rady tady na fóru se osvědčily. Zkoušeli jsme povídání a telefonování, doma v baráku super ale to nic neznamená...