paja1: dík za info. Rozhodil som to, budem meniť kuželíkové ložisko a hlavné ložisko (guličkové). Ložiská v pastorku meniť nejdem. Ako zmeriam vôľu tanierového kola? (príručku nemám, ak by niekto mal a poskytol, budem mu neskonale vďačný)
Druhý problém ktorý sa vyskytol: tečie mi gufero na pastorku, keď som dal dole manžetu, bol tam olej. Nebolo ho veľa ale je to mokré. Mám to vymeniť keď to už mám rozobrané? Gufero na prevodovke som vylúčil, zvrchu je to suché, olej je len na spodku.
Takže ložiská som vymenil, všetko zmontované do pôvodného stavu, no problém pretrváva. Pre vymedzenie vôle tanierového kola som použil pôvodnú podložku. Keď zakývam kolesom za studena, je tam cítiť nepatrná vôľa, ktorá sa však pri zohriatí kardanu vymedzí. Takže sa domnievam, že bude treba nanovo vymedziť vôle. Otázka znie: dá sa to spraviť (zmerať vôľu) v amatérskych podmienkach, alebo navštíviť servis kde na to majú prípravky?
V čepoch vôľa nie je, tie som skontroloval, namazal a poskladal (vymedzil na 9NM)
Tou malou podložkou pod kuželíkovým ložiskem vymezuješ vůli v zubech talířového kola vůči pastorku. Vůli celé hřídele kola ("předpětí" kuželíku)vymezuješ tou velkou podložkou co je v deklu pod velkým ložiskem.
Upravil Tonda dne 09.05.2011 11:25
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Tou velkou podložkou u velkého ložiska u talířového kola vymezuješ vůli v zubech talířového kola vůči pastorku. Vůli celé hřídele kola vymezuješ tou malou podložkou pod kuželíkovým ložiskem.
Tondo: dík. Každopádne to v garážových podmienkach asi nespravím (nezmeriam), takže asi navštívim servis. hmm
Tonda napsal:
Tou velkou podložkou u velkého ložiska u talířového kola vymezuješ vůli v zubech talířového kola vůči pastorku. Vůli celé hřídele kola vymezuješ tou malou podložkou pod kuželíkovým ložiskem.
Tondo já myslel že to je přesně naopak! I podle servis pdf by to mělo tak být, že malou vymezíš vůli v ozubu a velkou jen vymezíš (předepneš) kuželíkový ložisko.
Já s těma podložkama a vůlema bojuju už co jsem loni měnil komplet gufera a ložiska. Teď jsem to konečně udělal tak, že kolo nemá vůli (a ani velkou vůli v zubech, čili nejsou tak velký rázy při vrkání plynem), ale zase se mi to o trochu víc zahřívá (rozvodovka, řekl bych tak o 10°, tipoval bych že má zhruba těch lidskejch 35-40° ) a nevím jestli to je úplně dobře, popravdě mě to začíná už pěkně s...
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
MotoPaja: samosebou v těch podložkách máš pravdu (jak nastavit backlash /vůle v zubech / a vymezení vůle hřídele) – sypu si popel na hlavu – nevím, jak jsem to mohl takhle blbě opačně napsat*pissed*. Jsem poslední dobou v jednom kole a asi jsem to zrovna psal ve spěchu a vůbec jsem si to po sobě nepřečetl – prostě prsty na klávesnici byly rychlejší než odpověď v mozku. Kdyby mi jeden kamarád nenapsal SMS, že jsi na tenhle můj příspěvek reagoval, tak bych si toho ani nevšimnul. Na fórum nemám teď tolik času, takže ani nečtu všechny příspěvky a občas mi něco uteče – prokousat se vším novým, co se tu za den nebo dva napíše je nad moje časové limity. Ten svůj příspěvek samozřejmě hned upravím, aby nedošlo k nedorozumění.
Jo, a jinak ta teplota tvého koncového převodu mi nepřijde nijak závratná – spíše naopak – běžně po nějaké delší jízdě je tam i přes 50°C.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tondo to se nic nestalo, snad tím nikomu nevznikla škoda a vše se vyjasnilo Není lehký bejt technickej guru fóra co?
Jinak díky za zprávu, já to tedy prubnu tak jak to teď mám, jezdí se s tím totiž krásně, jen mám strach že na mě vyplavou špony
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?