Mam podobne projevy jako Ivan, pri cca stejne kilometrazi. Pry to je zpusobene karbonizaci okoli spalovaciho prostoru, kde dochazi k zapaleni paliva a detonacim, ktere zpusobi onen plechovy zvuk (jakoby kdyz hodis kulicky do kyblu). Tento zvukovy projev se da odstranit ci omezit benzinem s vyssim oktanovym cislem ( pry uz po 3 nadrzich 98 by mel byt klid) - ja osobne to nezkousel, zvuky se objevi na konci pasma otacek, v kterych se nejcasteji v tu dobu pohybuji, pak odezni a je klid dokud opet toto pasmo neprekonam. A takhle to probiha dokolecka dokola. Pri navratu k 95 se zvuky pry opet objevi. V sobotu, budeli moznost, se poptam detalneji.
No to by bylo super kdyby to tím bylo. Každopádně si myslim že ta 0,05 tam nebyla nějak moc volná... No nic pustim se do toho ještě jednou. Takže doporučená vůle by měla být tak 0,1? Nebo to mam udělat aby táhla 0,05? A ještě jeden dotaz. Hlavní šroub hlavy mam utahovat na moment nebo na seznačení? Popřípadě jakej moment?
Axiální vůle jsou tak, jak napsal palciatko, tedy 0,05 - 0,40mm. Aby vahadla dělala co nejmenší pazvuky je nutné vůli nastavit co nejblíže ke spodní toleranci. Je to dáno dírama na svorník a dírama pro torx šrouby - např. povolíš matku na svorníku, povolíš 3x torx šroub. Budeš se snažit zmenšit vůli např. z 0,30mm a díra na svorník tě pustí např. na 0,10mm a víc se nedostaneš - tak to necháš 0,10mm. Prostě to udělej co nejblíže k 0,05mm - měrka suvně s malým odporem. Když to budeš mít 0,1mm, tak to ani zbytečně nedělej. Torx šrouby se dotahují 18Nm, matka na svorníku inicializační moment 20Nm, a pak o 180°.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Raptor: mě taky napadly rozvody ale netuším jak to ověřit / vyvrátit jinak než tím že ten šponovák vyměním. A vzhledem k tomu že se to spravilo po ventilech, tak jsem se uklidnil, že rozvody to jistě nejsou
sonyr: palciatko a Tonda mají pravdu, já chtěl ax. vůle nastavit na 0,05, ale jakmile jsem to utáh tak byla 0,00 Takže jsem nakonec musel nechat 0,1, protože na míň to prostě nešlo (na obou válcích současně)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Chose napsal:
Mam podobne projevy jako Ivan, pri cca stejne kilometrazi. Pry to je zpusobene karbonizaci okoli spalovaciho prostoru, kde dochazi k zapaleni paliva a detonacim, ktere zpusobi onen plechovy zvuk (jakoby kdyz hodis kulicky do kyblu). Tento zvukovy projev se da odstranit ci omezit benzinem s vyssim oktanovym cislem ( pry uz po 3 nadrzich 98 by mel byt klid) - ja osobne to nezkousel, zvuky se objevi na konci pasma otacek, v kterych se nejcasteji v tu dobu pohybuji, pak odezni a je klid dokud opet toto pasmo neprekonam. A takhle to probiha dokolecka dokola. Pri navratu k 95 se zvuky pry opet objevi. V sobotu, budeli moznost, se poptam detalneji.
no prave to je ta vec kterou tady tvrdim od zacatku proste na k.okot benzin neni to o 95 tu kdyz tam lijes tak to nic nedela je to proste benzinem kterej nema ani 90 a to si ti smelinari dovolijou jen v letnich mesicich naredit to kdejakym bordelem jen aby vydelali co nejvic korun jenze tohle nemusi bejt u konecnyho prodejce to delaji i ti co to rozvazijou no a takhle kdyz se na tom podepise kazdej komu ten benzin projde pod rukou tak nediv jaky litaji z motoru zvuky me se to projevuje nejvic tak od cervna a srostouci teplotou je to horsi ale je pravdou ze jsem tam ted lil 2x100 omw to ze je drazsi o 2kc na litru s.eru to je ta posledni castka co by me tizila ono stejne na kilometrovych nakladech to nedela az tolik(0,1kč) coz je asi benzin gumy olej cca 2,3kč/km ale je to fakt znat alespon pocitove motor slape jak stradivary takze ruku na srdce radsi naliju lepsi benal nez poslouchat jak se motor trapi
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Je fakt,když jsem ve slovinsku natankoval na OMW obyč 95...tak jsem normálně nevěřil...ta motorka jela jak z praku a zvuky z motoru =0....fakt tady tankujeme totalní sračk.y....!!! bratr na Kawě řekl to samé....
v chorvatsku sme ber rozdielu kubatury a sposobu pripravy paliva mali VSETCI nizsiu spotrebu a kultivovanejsi motor
fakt ci to bola CBF500 alebo VFR800 alebo DL 1000 ci moja GSA1150 kazdy hovoril o tom ze mu sla dole spotreba, motor siel kultivovanejsie a lepsie to cele tahalo.. ja najblizsie natankujem tiez shell racing a uvidim ci tie zvuky zmiznu
zetor: a to srovnáváš s naším OMV nebo s nějakým PAP oilem?
Já jsem třeba zkoušel jednou vzít do motorky N98 (u nás tedy) a rozdíl byl nula.
Zato do auta (BMW) tam rozdíl v naftě sakra poznám. Legrační je, že nejhůř to jede na jednu poměrně dosti značkovou naftu Tak nevím co si o tom myslet.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
na jednom oktavia fore (nemam oktaviu ale dostal som link a ked ho najdem ho sem supnem) sa chlapikovi podarila zaujimava vec, jeho kamarat robi v skusobni kde sa testuje kvalita paliv
v skratke
tankovat na frekventovanych miestach renomovanych znaciek ALE NIE PREMIOVE PALIVA (takze ziadny 100 oktanovy benzin alebo priemiovy diesel)
totiz tieto paliva sa koli svojej cene tankuju menej ako bezne a z tohto dovodu ostavaju v nadrziach cerpaciek dlhsie cim stracaju svoje vlastnosti a su castokrat HORSIE ako nepremiove produkty predavane na tej istej pumpe
MotoPaja napsal:
zetor: a to srovnáváš s naším OMV nebo s nějakým PAP oilem?
Já jsem třeba zkoušel jednou vzít do motorky N98 (u nás tedy) a rozdíl byl nula.
Zato do auta (BMW) tam rozdíl v naftě sakra poznám. Legrační je, že nejhůř to jede na jednu poměrně dosti značkovou naftu Tak nevím co si o tom myslet.
raptore jestli to bylo k tej naftě tak myslím že v tom problém nebude
a pokud to bylo k tomu N98 tak tam myslím ten problém taky nebude Myslím že tam je to o tom, že prostě ten motor je dělaný na N95 a zkousne i N91 a tudíž vyšší oktany nic nepřinesou. Jak by řekl Hicks, je to válečnej motor a za války se jezdilo na 70 oktanů
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Já ještě přihodím svoji trošku do mlýna - to co tady popisujete s tím cinkáním - já tomu říkám cvrlikání, bo je to nepravidelný a nestejně hlasitý cinkot, tak to už jsem zažil v mládí na své ČZ a paradoxně jsem se s tím setkal ted na bramboře a to mě docela zaskočilo. Nicméně, vidím, že nejsem jediný - dělá mi to když roztahuju od spodku a pak zejména v horkém počasí, kdy je horší chlazení. Problém je v zakarbonizovaných a někdy i díky tomu připečených pístních kroužcích, které už mají cosi odjeto a mají určitou vůli, což i vysvětluje, že valná většina z vás potvrdila, že jste dělali ventily a nepomohlo to. Na ČZ jsme tomu tehdá pomohli tak, že jsme dali o pár mirko větší kroužky určené pro o číslo větší výbrus a byl pokoj. Tady bych se ovšem zdráhal takhle zasahovat do motoru a asi nejšetrnější i když ne úplné řešení je fakt dát 2-3 nádrže kvalitního paliva at se to rozpustí a počítat s tím, že to časem zase uslyším... Tož tak...
zmijon napsal:
Chose napsal:
Mam podobne projevy jako Ivan, pri cca stejne kilometrazi. Pry to je zpusobene karbonizaci okoli spalovaciho prostoru, kde dochazi k zapaleni paliva a detonacim, ktere zpusobi onen plechovy zvuk (jakoby kdyz hodis kulicky do kyblu). Tento zvukovy projev se da odstranit ci omezit benzinem s vyssim oktanovym cislem ( pry uz po 3 nadrzich 98 by mel byt klid) - ja osobne to nezkousel, zvuky se objevi na konci pasma otacek, v kterych se nejcasteji v tu dobu pohybuji, pak odezni a je klid dokud opet toto pasmo neprekonam. A takhle to probiha dokolecka dokola. Pri navratu k 95 se zvuky pry opet objevi. V sobotu, budeli moznost, se poptam detalneji.
no prave to je ta vec kterou tady tvrdim od zacatku proste na k.okot benzin neni to o 95 tu kdyz tam lijes tak to nic nedela je to proste benzinem kterej nema ani 90 a to si ti smelinari dovolijou jen v letnich mesicich naredit to kdejakym bordelem jen aby vydelali co nejvic korun jenze tohle nemusi bejt u konecnyho prodejce to delaji i ti co to rozvazijou no a takhle kdyz se na tom podepise kazdej komu ten benzin projde pod rukou tak nediv jaky litaji z motoru zvuky me se to projevuje nejvic tak od cervna a srostouci teplotou je to horsi ale je pravdou ze jsem tam ted lil 2x100 omw to ze je drazsi o 2kc na litru s.eru to je ta posledni castka co by me tizila ono stejne na kilometrovych nakladech to nedela az tolik(0,1kč) coz je asi benzin gumy olej cca 2,3kč/km ale je to fakt znat alespon pocitove motor slape jak stradivary takze ruku na srdce radsi naliju lepsi benal nez poslouchat jak se motor trapi
raptor napsal:
motopaja - mozno mam odpoved na tvoju otazku
na jednom oktavia fore (nemam oktaviu ale dostal som link a ked ho najdem ho sem supnem) sa chlapikovi podarila zaujimava vec, jeho kamarat robi v skusobni kde sa testuje kvalita paliv
v skratke
tankovat na frekventovanych miestach renomovanych znaciek ALE NIE PREMIOVE PALIVA (takze ziadny 100 oktanovy benzin alebo priemiovy diesel)
totiz tieto paliva sa koli svojej cene tankuju menej ako bezne a z tohto dovodu ostavaju v nadrziach cerpaciek dlhsie cim stracaju svoje vlastnosti a su castokrat HORSIE ako nepremiove produkty predavane na tej istej pumpe
Tak v tomto ti dam za pravdu a verte me ze o tom neco vim.
bez ohladu na to ze ta koncepcia je stara 80 rokov tak ten motor uz davno nie je "vojensky hromotlk"
ti co ho konstrovali v 90 rokoch ho robili na benzin nejakej kvality s tym ze ano poradi si aj z benzinom ktory nema predpisane oktany ale urcite z dlhodobeho hladiska mu to prospievat nebude
neviem sa zbavit pocitu ze minimalne cesi a slovaci tankuju pekne shity na svojich pumpach... uz v posranom chorvatsku tie nase motorky bez ohladu na sposob pripravy paliva a objem ci pocet valcov mali mensiu spotrebu a kulturnejsi chod
xljanek - mas s tym aj ty nejake prakticke skusnosti... ved daj do placu aj tvoj nazor