Ale já si na nic nenaříkám . Jen nemusím, když mi prší za krk a na brejle a není přes déšť vidět na krok . Sliz pod kolama mi neva (děsně mi to va, ale to tady přece na sebe neprásknu, no ne? ).
U nás teď furt prší a v dešti jezdit je tak o zápal plic
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Ahoj kluci,
teda to bylo počteníčko. DOC to popsal mocpěkně. Při čtení jsem to úplně prožíval s ním.
Téma Enduroškola mne docela zajímá. Byla dobrá ta otázka, co s motorkou, když se v kopci zastaví. Bezva. Přesně jsem se viděl, jak před 14 dny na vršcích za barákem zápolím s podobným problémem. Na rozmyšlenou nebylo moc času. Zastavil jsem v kopci na suchém ale zmrzlém podkladu (-3 st.). Nohy na zem, spojka a ruční brzda. Motorka se mi rozjela zpět. 2 x sem poskočil nohou dozadu a pak už jsem tu váhu neudržel a položil to.
Teď už jsem chytřejší. Podporočení DOC, nechám chcípnout a pak už si s tím poradím.
Jsem na ježdění v terénu trochu tele, no na silnici taky. Rád bych se to naučil. Chci jezdit bezpečně a zručně. Koupil jsem si Dakara 2002 z Německa, vloni v září. Moc jsem toho zatím nenajel. Tak 600 kiláků.
Řeším na to nějaký gumy. Vybral sem si Tourancky, ale teď určitě zvolím TKC 80. Mám tam ojetý SIRAC a to není nic moc. Začínám pomalu. Jezdím za barákem na parkovišti mazi kužely. Ve stupačkách. Snažím se dělat pokroky. Na motorce jsem seděl naposledy před třiadvaceti lety. To jsem měl JAWA 90 Cross.
Byl bych rád, kdybychom dali společně něco dohromady až se trochu oteplí. To už shimi bude mít přezuto a tak spolu s vorlem, paulikem a ostatními co se přidají, můžeme domluvit nějaký termín v BUM-BAC Enduroškole co ji paulik doporučoval.
Taky nějak mám strach z padání. Nerad bych toho svýho mazlíka někde položil. Rád bych se někde zdokonalil, abych se naučil pádům předcházet a nemám chuť si to při tom rozbít. Nepotřebuji certifikát, jen bych rád přijal rady od někoho, kdo ví jak na to. K tomuto nutno dodat, že i ten odkaz n video od DOC, jak zvedat stroj ze země byl super. Bylo tam i spousta jiných, stejně zajímavých.
Si tam budu mezi váma na tý Enduroškole připadat jako ...
Všichni totiž máte vo ten jeden válec nějak navíc.
Lehčí ...
To asi jo.
No ale musím se smát, když si vzpomenu jak jsem toho svýho lehkýho Dakara zvedal. To když sem eště nevěděl, že si to mohu v kopci zastavit a podržet, zařazenou rychlostí a vypnutým motorem.
Položil jsem to v kopci. Řidítkama a sedlem dolů. Byl jsem z toho tak vykulenej, že jsem to nijak neotáčel (abych to nevorval) a zvedal sem to proti kopci.
V tu chvíli se mi to moc lehký nezdálo. (mít tam v tu chvíli o ten válec navíc nak bych to tímhle způsobem asi nahoru nedal)
Sem se pak svěřil klukum, co jezdí motocros. A ptal se, jak se to má řešit. No ... Jejich odpověď asi moc nevyužiju. Prý se to chytí za kola a přehodí se to přes řidítka, kolama dolů z kopce.
Tak to asi nebude ono.
Misik
Podobně vypadal i můj první pád (zatím i jediný). Na motocrossové trati v klopené zatáčce jsem zavrávoral a padlo mi to taky směrem z kopce. Jak už jsem dříve psal, skoro jsem vypustil duši, než jsme to zvedl, málem jsem si volal o pomoc .
Ten tip tvých kamarádů, hodit to za kola přes řídítka, to je teda něco! Už vidím, jak vzpírám GS a pak letí přes turistické plexi, budíky, zrcátka...
Hm ...ja urcite nejsem nejakej mistr sveta, ale ani dobry znalec, jen skromne reknu, ze mi ta skola moc pomohla, proto jsem o ni psal a doporucoval, i mym pranim bylo jezdit bezpecne a mit to vrukou, vest masinu a ne ona mne
jiste se da i jinak, pomoci rad ok znamych, ale to jsme tady uz rozebirali
v kopci pokud mas misto [nejses v brazde napr.] da se polozit masina na bok, na valec [pokud mas dva, cha cha] a otocit motorku na valci [jako kruzitko, kde misto centralniho bodu - jehla - je valec - nebojte se nic to s nim neudela] a nasmerovat motorku tim spravnym smerem - treba sikmo s kopce dolu, nebo alespon pootocit tak, abychom se k ni lehceji dostali
pokud ne nejedna o navrhovane voloviny jako treba prehazovani pres riditka/plexi [to bych taky nechtel], je pravdou, ze GS vydrzej moc dobre ty obycejne lehke pady v terenu bez velkych skod - nebojte se toho
a co se tyka padu celkove - no nikdo nechce padat pro radost, ale jinak to nejde - na druhou stranu je lepsi padnout pri manevrovani v terenu pri nulove rychlosti [protoze jsem neudrzeli rovnovahu] nebo se zaborit do pisku nebo bahna nez na silnici ..... vemte si jako jistotu aspon to, ze po polni ceste nebudete mit nikdy celni srazku s TIRakem
@misik - jdes na to dobre [skromnost a sranda jsou nejlepsim receptem k uspechu], a ze spravneho konce [kuzely ve stoje]
preji ti moc potrapeni ale vyplati se ti to [tezko na cvicisti - lehko na bojisti]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Jééé Docu nazdar!!! Jak bylo v alpách na lyžích???
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat napsal:
Jééé Docu nazdar!!! Jak bylo v alpách na lyžích???
OK, byl jsem i na ledovci [Stubai Gletcher], ale tam byla kosa ve 3200m
jsem na lyzich velky zacatecnik, ale kristiankuju uz i na cernych!!!
pro zmenu prostredi jsme zaskocili na konci i na dva dny i na liberecko k nasim [ani jsem to neplanoval, bylo to prekvapko pro ne i pro me ] a tak jsem oblazil 2/1/2007 i Jested svymi kristiankami ... no a potom rovnou jednim vrzem Liberec - Milano [na levne letadlo easyjet]. To bylo pres noc z predevcira na vcerejsek a od Brenneru do Milana strasne snezilo a nebyla to zadna sranda na letnich pneu [Alpha Romeo 1,8 JTD - turbodiesel z milanske pujcovny], ale zvladli jsme to. Jeden den v Milane na courajdu a dnes tedy prilet domu...
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
jedna ze skol bmw
asi na ni poznate a Simona Paveyho [LWR, Race to Dakar]
zvedani motorky jsme rozebirali i jinde, tady to je taky
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic