sandman-GS napsal:
Chose a ja si zas myslim ze je to sbobodne forum a svuj nazor tady muze vyjadrit kazdej.Je pravda ze s y-svodem je to dole trocha lepsi ale i tak si podradim...
Nechtěl jsem tě a ani nechci omezovat v názorech. Bylo to myšleno tak, že tobě mašina nerachotí tak jako nám ostatním tady píšícím. A tento rachot rozhodně není způsobený podtočeným motorem, tento rachot se ozývá v úplně jiném režimu a o to jde. Na základě toho, že znáš pouze zvuk podtočenýho motoru a né toho našeho zmiňovaného rachotu, jsem napsal že mužes být rád, že nemusíš řešit tento problém. Snad teď, už si rozumíme.
Nemůžu se k tomuto problému moc vyjadřovat, nikdy jsem to nezažil. Ale možná některé mé ůvahy nebudou daleko pravdy.
Evidentně dochází k problému se špatným spalováním. Směs je buď zapálena v nevhodný okamžik, nebo je špatně promísena (špatný poměr).
Zvuk je eploze místo zažehnutí (diesel )
Tedy zkresleně, někdo má lépe proudící sání, nebo jiný filtr, někdo lehce posunutý zápal, možná má na to vliv i kvalita chlazení.
U dvanáctky je snímač klepání, netuším jakým způsobem funguje, ale možná by o mnohé osvětlilo. Jestli ubírá paliva- i když to už by měla zvládat řídící jednotka, možná posouvá zápal. Mám pocit že tohle se dělá u změn oktanů.
To bych ale nechal na zkušenějších. Já bych ale šel tímto směrem.
Možná by mnohé vysvětlilo změrení komprese a předstihu.
Waltr napsal:
Nemůžu se k tomuto problému moc vyjadřovat, nikdy jsem to nezažil. Ale možná některé mé ůvahy nebudou daleko pravdy.
Evidentně dochází k problému se špatným spalováním. Směs je buď zapálena v nevhodný okamžik, nebo je špatně promísena (špatný poměr).
Zvuk je eploze místo zažehnutí (diesel )
Tedy zkresleně, někdo má lépe proudící sání, nebo jiný filtr, někdo lehce posunutý zápal, možná má na to vliv i kvalita chlazení.
U dvanáctky je snímač klepání, netuším jakým způsobem funguje, ale možná by o mnohé osvětlilo. Jestli ubírá paliva- i když to už by měla zvládat řídící jednotka, možná posouvá zápal. Mám pocit že tohle se dělá u změn oktanů.
To bych ale nechal na zkušenějších. Já bych ale šel tímto směrem.
Možná by mnohé vysvětlilo změrení komprese a předstihu.
Já se k tomuto problému také nemohu moc vyjadřovat páč nemám 1150,ale už jsem jednou tady někde psal,že jsem slyšel,že to byl jen takový "bezvýznamný mezityp"Asi se jim zmiňované problémy nechtělo řešit tak začali vyrábět dvanáctku....
Ja jsem u sve 1100gs tyhle zvuky zatim nezaznamenal.A jeste jsem netankoval vic,nez 95 oktanu a vetsinou tankuju u levnejsich benzinek.Ale nechci to zakriknout!
Mam asi dobrej rocnik 94.
Waltr napsal:
Nemůžu se k tomuto problému moc vyjadřovat, nikdy jsem to nezažil. Ale možná některé mé ůvahy nebudou daleko pravdy.
Evidentně dochází k problému se špatným spalováním. Směs je buď zapálena v nevhodný okamžik, nebo je špatně promísena (špatný poměr).
Zvuk je eploze místo zažehnutí (diesel )
Tedy zkresleně, někdo má lépe proudící sání, nebo jiný filtr, někdo lehce posunutý zápal, možná má na to vliv i kvalita chlazení.
U dvanáctky je snímač klepání, netuším jakým způsobem funguje, ale možná by o mnohé osvětlilo. Jestli ubírá paliva- i když to už by měla zvládat řídící jednotka, možná posouvá zápal. Mám pocit že tohle se dělá u změn oktanů.
To bych ale nechal na zkušenějších. Já bych ale šel tímto směrem.
Možná by mnohé vysvětlilo změrení komprese a předstihu.
Já se k tomuto problému také nemohu moc vyjadřovat páč nemám 1150,ale už jsem jednou tady někde psal,že jsem slyšel,že to byl jen takový "bezvýznamný mezityp"Asi se jim zmiňované problémy nechtělo řešit tak začali vyrábět dvanáctku....
Waltře, dělalo mi to i s molitaňákem od TT vrátil jsem origo papírovej a dělá to pořád. Asi bude na vině ten benzín. Je pravda, že když je po dešti, čili vlhko ideální podmínky, zaznamenal jsem, že jev se výrazně omezí. Zkusím ještě jiný svíčky, 3 bodový brisky. Kolega co je jezdí si nestěžuje a dost je chváli.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Hele já o tom diskutoval s kapacitou, a myslím že se na věc dívám stejně, základ je benzín.
Boxery jsou kostrukčně poměrně vyšponované motory- myslím chlazení, spotřebou atd....takže pokud se opravdu palivo od doby kdy se tyto stroje vyráběly změnilo, bude daleko více poznat citlivější přidávání plynu. Patrně z důvodu toho se na dvanáctky dává senzor na ,,rachot" který posouvá zápal. Prostě změkčí chod- takže si podle toho myslím že to není u 1150 závada, ale konstrukční vlastnost.
Asi bych udělal pro motor to nejlepší co jde, občas opravdu pořádně protáhl- 30km v horním pásmu otáček, občas zkusil změnu benzínu, a zkoušel změnit styl jízdy, tahat dál nižší kvalt s plynulejším přidáním plynu?
Dotaz na jiný zvuk - při teplotách blízkých nule se stane, že se za jízdy ozve zepředu zespoda (ale může to být od kola, z nádrže, motoru...) kvílivý zvuk. Nemá to souvislost s otáčkami motoru ani bržděním, pouze s rychlostí motorky. Smáčknu spojku, uberu plyn, kvílí to stále a jak zpomaluji (s brzdou i bez), postupně to slábne až kolem 40 km/h přestane. Zrychlím a je klid, ale třeba se to za chvíli zase ozve, je to nepravidelné, někdy ano, někdy ne. Altík po repasi, baterka nová, brzdové desky nové a opravdu to dělá jen při nízkých teplotách, poprvé v prosinci cestou do Vrchlabí kdy mrzlo, teď v neděli cestou ze Slovenska, teplota kolem nuly. V pondělí jsem dojížděl z Ostravy domů, bylo 7 stupňů a klid.
Muzu za to tahat jak chci a nic to nedela.. Mozna ze tomu pomaha Ysvod,KN a Techlusion jednotka..
BMW1200LC GS ADVENTURE
EX>>AJPPR7
EX>>KTM1190ADV
EX>>KTM990 Adventure
EX>>BMW1150 GS Adventure
Ivan napsal:
Dotaz na jiný zvuk - při teplotách blízkých nule se stane, že se za jízdy ozve zepředu zespoda (ale může to být od kola, z nádrže, motoru...) kvílivý zvuk. Nemá to souvislost s otáčkami motoru ani bržděním, pouze s rychlostí motorky. Smáčknu spojku, uberu plyn, kvílí to stále a jak zpomaluji (s brzdou i bez), postupně to slábne až kolem 40 km/h přestane. Zrychlím a je klid, ale třeba se to za chvíli zase ozve, je to nepravidelné, někdy ano, někdy ne. Altík po repasi, baterka nová, brzdové desky nové a opravdu to dělá jen při nízkých teplotách, poprvé v prosinci cestou do Vrchlabí kdy mrzlo, teď v neděli cestou ze Slovenska, teplota kolem nuly. V pondělí jsem dojížděl z Ostravy domů, bylo 7 stupňů a klid.
Jak píše kolega čerpadlo. Mně to dělá pořád, když je plná nádrž, tak to není tak slyšet.
vlastimil napsal:
Já se k tomuto problému také nemohu moc vyjadřovat páč nemám 1150,ale už jsem jednou tady někde psal,že jsem slyšel,že to byl jen takový "bezvýznamný mezityp"Asi se jim zmiňované problémy nechtělo řešit tak začali vyrábět dvanáctku....
vevis napsal:
Ja jsem u sve 1100gs tyhle zvuky zatim nezaznamenal.A jeste jsem netankoval vic,nez 95 oktanu a vetsinou tankuju u levnejsich benzinek.Ale nechci to zakriknout!
Mam asi dobrej rocnik 94.
Jak tady čtu, někomu rachotěj i11tky, ale poslední ročníky.
Nejspíš byly poslední ročníky technicky blízko rachotinám 1150. Proto tedy stejně jako rachotiny 1150 rachotěj i poslední rachotiny z dynastie 11tek.
Naštěstí mám také babičku z 96roku minulého století, která má ještě spalovací prostor přizpůsobený na vše, co hoří, mimo nekvalitního uhlí a mokrého dříví.
Upravil Hrabe_X dne 10.04.2012 12:48
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Joe - možné je vše, ale nejsem si jistý. Čerpadlo je vždy slyšet víc při prázdné nádrži, u nové motorky méně, postupně trochu víc. Tohle je ale jiný zvuk, opravdu dost hlasitý a dělá to jen při nízkých teplotách a jakkoliv plné nádrži. Navíc nevím jak by mohlo kvílení postupně mizet se snižující se rychlostí a při cca 40 km/h náhle zmizet úplně. Filtr v nádrži mám nový...
Tak musím říct že rada vzít vervu 100 a trošku tomu "přitopit" byla účiná ... na novou nádrž 100vky žádný zvuky z motoru, nic ... tak jsem zvědav až vezmu zase 95. Napíšu zkušenosti ..
Jinak v Kr. poli v Brně na benzině Verva100 - 40,9Kč...