Flare napsal:
Jojo, taky jsem četl, jde mi o praktickou zkušenost jestli někdo nemá.
ja mam antipich od Motulu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
f800gs napsal:
Nic neradikalizuju... Valentinovy Karoo t určitě necpu, ale proste jsem zjistil, ze na silnici držej krasne a přitom sou milionkrát pohodlnější než klasická silniční guma...
zapominas na hlucnost, trochu horsi klopeni, rychlejsi ubytek pri vyssi rychlosti, nedejboze s poradnym nakladem, vyssi jizdni odpory atd...
Hlucny jsou min nez Scouty, zrejme e07 atd... Klopit jdou krasne, pri vyssi rychlosti a predpisovym nafoukani mizi porad uplne stejne, jako kdyz na nich jezdis kolem komina. Kdyz jsme jeli spolu jugosku, vis dobre, kolik tam bylo presunovych dalnic, k tomu Nockalm, Vrsic, zpatky GG a na zadku jsem dal 5, na predku 10. Samo ze pro nekoho s najezdem 40 za rok je 8 zadnich gum dost, ale uz pro mne s 20ti za rok a to za to stoji. Mnohem vetsi univerzalita i pohodli. Navic jsou levnejsi nez silnicni gumy a kdyz rozpocitam ten rozdil v cene na km, tak je to min, nez kdyz budu jezdit pomaleji, aby to zralo o pul litru mene, nebo vyhledaval levny pumpy (coz taky nedelam).
Ja proste musim s Petrem souhlasit.
tusil jsem, ze se ozves
kazdopadne ja fakt nevidim temer zadny duvod vyjma trochu diskutabilniho pohodli (horsi odezva widle), proc by si mel clovek, ktery OFF nejezdi kupovat spunty.
Specialne na ty 21ce tu kdekdo mluvil i o prodlouzeni brzdne drahy.
Jinak ja myslim, ze vydrz Karoo T vs. Tourance bude asi spis 1:3 nez 1:2... nemyslim, ze by to bylo hlavne o financich, spis kvuli te pakarne s prezouvanim.
No spis bych rekl, ze prave snadneji prorazis hladkou gumu, ale je to taky o klice.
Jinak u mne je ten pomer ne presne 1:2, ale tak 1:2,2 , ale rozhodne ne 1:3. Na tourance, Anakee jsem nikdy nedal vic nez 13, naposledy 11 a pravda, trosicku vzorku tam bylo, ale tech 11 na jedny pradni KarooT a dvou zadnich dam pri stejnym stylu taky.
Ale samozrejme, ze se nebavim o situaci, pokud clovek absolutne nejezdi off, to je pak opravdu blbost. Ale uz jen kdyz jedes obcas nejakou polnacku, je to o mnoho prijemnejsi a zabavnejsi a cela motorka se stava daleko vic univerzalni nez na hladkejch.
Maiali nel Fango!
Ja bych si dovolil konstatovat,ze jsem po letech experimentovani a hledani univerzalni gumy prisel na to,ze jednoduse NEEXISTUJE!
Proste,na cestovani po asfaltu a obcasny vylet na SUCHOU polnacku,ci satolinu jsou vhodne pneu typu Scout,Scorpion,E07 a podobne, s KarooT,E10,E9,D908,MT21 si proste nepomuzes,ony sice "drsne" vypadaj,ale oproti predchozim si jen zhorsis jizdni vlastnosti a vydrz na asfaltu,mimo nej je rozdil spise psychologicky.
Pokud budes chtit jezdit vazne off,spuntum se nevyhnes,ale zase s nima po asfaltu je opruz,zejmena,kdyz prsi...
Asi tak.
Upravil Petr 11 dne 23.05.2012 10:44
Petr 11 napsal:
Ja bych si dovolil konstatovat,ze jsem po letech experimentovani a hledani univerzalni gumy prisel na to,ze jednoduse NEEXISTUJE!
Proste,na cestovani po asfaltu a obcasny vylet na SUCHOU polnacku,ci satolinu jsou vhodne pneu typu Scout,Scorpion,E07 a podobne, s KarooT,E10,E9,D908,MT21 si proste nepomuzes,ony sice "drsne" vypadaj,ale oproti predchozim si jen zhorsis jizdni vlastnosti a vydrz na asfaltu,mimo nej je rozdil spise psychologicky.
Pokud budes chtit jezdit vazne off,spuntum se nevyhnes,ale zase s nima po asfaltu je opruz,zejmena,kdyz prsi...
Asi tak.
S tím tady bude asi souhlasit většina lidí. Gumy, který se tady řeší, budou vždycky kompromis, otázka je jak velkej.
Petr 11 napsal:
Ja bych si dovolil konstatovat,ze jsem po letech experimentovani a hledani univerzalni gumy prisel na to,ze jednoduse NEEXISTUJE!
Proste,na cestovani po asfaltu a obcasny vylet na SUCHOU polnacku,ci satolinu jsou vhodne pneu typu Scout,Scorpion,E07 a podobne, s KarooT,E10,E9,D908,MT21 si proste nepomuzes,ony sice "drsne" vypadaj,ale oproti predchozim si jen zhorsis jizdni vlastnosti a vydrz na asfaltu,mimo nej je rozdil spise psychologicky.
Pokud budes chtit jezdit vazne off,spuntum se nevyhnes,ale zase s nima po asfaltu je opruz,zejmena,kdyz prsi...
Asi tak.
S tím tady bude asi souhlasit většina lidí. Gumy, který se tady řeší, budou vždycky kompromis, otázka je jak velkej.
Samozřejmě, že úplně univerzální guma neexistuje, o tom není pochyb, spíš jsem chtěl říct, že na light špuntech se motorka stává celkově univerzálnějším strojem.
Že by byl teréní výkon gum typu Scout srovnatelný s něčím jako KarooT, nebo i TKC bych si dovolil polemizovat, alespoň v rozměru na 19/17 a při váze 1150 a s teleleverem to rozhodně neplatí a i značně ojetá "téčka" se chovají nesrovnatelně líp a jistěji. A ačokli to není vyloženě na bahnění, tak pořád když dojedu v lese do pár metrů dlouhého rozbahněného úseku, dá se to se ctí projet, ale např. přední scout je ústa již v 2m dlouhé louži... (stále se bavím o rozměru 19/17)
Metzelery mi prostě sedí. Pokud bych jezdil jen a jen po silnici, asi by vyhrály Tourancky, na opravdový mix jsem nejel na ničem příjemnějším než KarooT a pro GS rozměr nej off gumy ještě použitelné na silnici a v legálním rozměru je ostré Karoo.
Ale rozumím tomu, že třeba u 990 to může vyznít úplně jinak, píšu svojí zkušenost. Konečně, ať se každý trápí s obutím jaký se mu líbí a osvědčuje.
Maiali nel Fango!
Tak dneska přezuto na Karoo T a po jen chvíli odpoledne (asi 200km) spokojenost ... do 150km/h slušně drží bez vibrací a víc nejezdím, zatáčky super a na šotolince super ...
/Flare
Flare napsal:
Tak dneska přezuto na Karoo T a po jen chvíli odpoledne (asi 200km) spokojenost ... do 150km/h slušně drží bez vibrací a víc nejezdím, zatáčky super a na šotolince super ...
Ja ti to rikal) a na Off dem dozadu Karoo a dopredu Desert )
Tractive fakt funguje