schrek napsal:
takze si to zrekapitulujeme po pomalesi jako jsem ja :
sroubek dole na tlumici urcuje jak moc se budu houpat proste tuhost tlumeni - otacenim ve smeru S snizuju otacenim na H zvysuju utlum
plastovym koleckem delam prepeti pruziny jak to bude tvrdy - kdyz bude vymontovany je to mekky a kdyz bude zatazeny je to tvrdy
1) jo.. POZOR NA EXTREMNI POLOHY. sroubek NESMI byt v extremni poloze.. tusim 1,25 otacky tam nebo zpet. je to v riders manualu
2) predpeti urcuje tvrdost a castecne i svetlou vysku.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Flare napsal:
No a tam je ten zakopaný pes u předpětí - jak je to na měkko tak je to vyšší, ne obráceně.
to je ale nesmysl cim vyssi predpeti (VIZ ZMACKLA PRUZINA), tim vyssi motorka.
Upravil hicks dne 05.06.2012 10:35
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Flare napsal:
No a tam je ten zakopaný pes u předpětí - jak je to na měkko tak je to vyšší, ne obráceně.
To si nejsem jistej.Kdyz si na 1200gs s ESA nastavis rezim off,tak se ti motorka zdvihne a predpokladam,ze na off to pruzinu pritvrdi.
no hlavne na ESA je predpeti primarne pocet panacku, ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
1) jo.. POZOR NA EXTREMNI POLOHY. sroubek NESMI byt v extremni poloze.. tusim 1,25 otacky tam nebo zpet. je to v riders manualu
2) predpeti urcuje tvrdost a castecne i svetlou vysku.
jjj v navodu je napsany presne tohle pro cloveka 85kg a plnou nadrz :
Zašroubujte seřizovací šroub
ve směru hodinových ručiček
až na doraz a 1 1/
2 otáčky vyšroubujte zpět
(plně natankováno, s řidičem
85 kg)
takze presne jak pises ja to budu muset dat asi jeste trochja vic jelikoz mam 100kg, al ebylo by pekny mit zas 85
schrek napsal:
takze presne jak pises ja to budu muset dat asi jeste trochja vic jelikoz mam 100kg, al ebylo by pekny mit zas 85
doporucuju nejdriv si o tlumicich neco precist.. je to fakt hodne citelne nastaveni moto.
Ja sam v tom mam velky mezery.. a to mame tlumic jednoduchej.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
vevis napsal:
Nevim.Ale vim,ze mi kamarad rikal,ze to nastaveni na nejhorsi cesty si nedava ani na off,ze mu to moc zdvihne motorku a nedoslapne pak na zem.
jasne, ze to dela predpeti.
ja jenom, ze to ma imho 2 parametry:
a) pocet helmicek
off / comfort a jeste neco
navic je i rozdil mezi ESA1/ESA2.. atd.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Adjust the damping characteristic
to suit spring preload.
If you want to increase spring
preload, use the tool from the
on-board toolkit to turn knob 2
clockwise.
If you want to reduce spring
preload, use the tool from the
on-board toolkit to turn knob 2
counter-clockwise.
Basic setting of spring
preload, rear
Turn the adjusting screw counter-clockwise as far as it
will go (Full load of fuel, with
rider 85 kg)
/Flare
Hicks: mas u me alespom 3 kafe , dal jsme si paouzu v uceni a sel to nastavit prepeti pruziny jsem dal uplne na nejmin a pootocil jeste o 3 otacky zpet , sroub utlumiu jsme nastavil podle navodu , dal nizke sedlo a ejhle jeste koupim tyhle boty http://www.louis...._gr=202228 a myslim si ze to bude oki patama sice nedosahnu ale nebude to na spickach. Jen skocim za nejakym calounikem at mi presije sedlo na cerveny.
Jinak samozrejme to musim nejprve projet a jeste budu laborovat s nastavenim ale vidim ze opravdu snizovani nebude potreba.
PS: ted kdyz jsem zkousel se houpat na sedla jako stlacovat pruzinu tlumic vydaval divnej zvuk jak kdyby piskal ?
schrek napsal:
Hicks: mas u me alespom 3 kafe , dal jsme si paouzu v uceni a sel to nastavit prepeti pruziny jsem dal uplne na nejmin a pootocil jeste o 3 otacky zpet , sroub utlumiu jsme nastavil podle navodu , dal nizke sedlo a ejhle jeste koupim tyhle boty http://www.louis...._gr=202228 a myslim si ze to bude oki patama sice nedosahnu ale nebude to na spickach. Jen skocim za nejakym calounikem at mi presije sedlo na cerveny.
Jinak samozrejme to musim nejprve projet a jeste budu laborovat s nastavenim ale vidim ze opravdu snizovani nebude potreba.
PS: ted kdyz jsem zkousel se houpat na sedla jako stlacovat pruzinu tlumic vydaval divnej zvuk jak kdyby piskal ?
to mi delalo taky na starym tlumici... pomohlo WD :/
AD. preload & damping.. je to proste alchymie... ja jezdim silnici, takze mam damping(utlum) na cca 2/3 do max a predpeti 16-18 pulotocek od maxima.
KAZDOPADNE NEZAPOMENTE JAK SMEJDSKE TY ORIGO PRUZINY JSOU :(
pokud neni vylozene nova, tak odchazi skoro pred ocima.
minuly tydne jsem dal novou predni.. puvodni mela asi 35 tisic a SILENEJ rozdil :((
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Flare napsal:
Předpětí = černý kolečko, je to tak ne?
Útlum je dole šroubek ovlivňující rychlost "vracení", to neřeším ...
dole sroubek ovlivnuje UTLUM STLACENI... to je vlastni nastaveni tlumice.
utlum ODSKOKU nas jednoduchotlumic nastavit neumi.
jinak je to easy... u predpeti. cim vic mas tu pruzinu hydraulikou zmacknutou, tim vyssi predpeti. koukej jak se to tam hejbe kdyz s tim kroutis.
Myslím kapka nepřesnosti: šroubek dole by měl regulovat intenzitu tlumení pérování tj ovlivňuje to jak rychle se bude vracet pružící jednotka do roztažené polohy po stlačení tedy lidově řečeno jak moc chceš nebo nechceš aby to s tebou houpalo,při malém útlumu budeš na tom jak opice na gumičce při intenzivnějším to nebude tak houpat vzhůru dolů a bude to stabilnější, tlumit ve směru stlačování by to konstrukčně nemělo podle mě,nastavení by se mělo vylaborovat v závislosti na zatížení moto,místa použití -terén/ silnice (mnohdy bez rozdílu ,zvlášť na jihu moravy)
jasne, ze to ovlivnuje utlum STLACENI to by to pak nereagovalo na diry, nic.
Nas tlumic je bohuzel jednoduchej a treba UTLUM ODSKOKU to NASTAVIT neumi.
1.nevím co je myšleno termínem útlum odskoku ale myslím že to bude tlumení pérování tj když v díře stlačíš péro na doraz tak tlumič pouští péro zpět do polohy roztažené pomaleji (dle nastavení právě tím spodním šroubkem) bez tohoto tlumení by to jezdce vyhodilo navrch rychle a celé by to ,,mlátilo" tedy tlumič pérování takhle je to u všech mot. vozidel.
2. jestli je konstrukčně u nějakého vozidla ještě navíc zařízeno to aby hydraulicky se tlumilo stlačení-no nevím ale dle mě na 99,9 procenta ne protože když vletíš zatížený do díry tak by to momentální nastavení nemuselo snést a něco by se tam rozskočilo popř by to šlo na tvrdo páč by prostě ten tlumič to bleskové stlačení nepobral.jsem přesvědčen že jediný odpor při stlačování klade pružina; bavím se o osmistovce, možná nějaké speciální pružící jednotky to můžou mít utlumené i směrem ke stlačení ale asi by to byl dost složitý system aby to vychytal.
jasne me slo jen o to zda mam koupit progresivky dlouhy a nechat sundany vidle o ty cca 2,5cm a nebo koupit progresivky snizeny a vidle vratit nazpatek