hicks napsal:
mne teda mnohem vic vadi neustala, opakujici se, v desti neviditelna, nafta a mastnota na silnici.
pokud nedelas nesmysly, tak te had myslim prilis nerozhodi.
Co je zavlneni motorky nevim, ale vim co je mensi smyk kdy se to kousek dal chytne.
jo tak na tom jsem přesně hodil vloni krofky pod benzinou v Hloubětíně, když to vypláchla průtrž
jako mastnotu od stojanu? tam u toho LandRoveru?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
byla průtrž a v klidu jsem dobržďoval a přijížděl pomalu ke stojícím autům a bez varování lup a ležel jsem na zádech, motorka po levém boku do protisměru...
smůla i štěstí, že pršelo, díky tomu jsem jel hodně pomalu a hodně opatrně, stejně tak ostatní řidiči, takže jsem nenarazil zezadu do stojící kolony a motorka v prostisměru nebyla ohrožená rozjetým vozidlem, ale v klidu a bezpečně zastavil celý štrůdl i za mnou, než jsem si to posbíral, na druhou stranu kdyby tak nepršelo, zřejmě by to nevypláchlo ten bor*el z benziny, zřejmě nafta ze žlabů pod stojany, když jsem se na silnici postavil, šlo na té křižovatce brusilt jak na ledě
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
...nic neuděláš, to řeší jen nejezdit za moc mokra, za moc horka, za moc větru, za moc zimy... na to hážu bobka a v průtrži dobržďuji s nohama připravenýma na vystoupení za jízdy
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
alesvagner napsal:
Musim za sebe pridat, ze jsem si na takovem hadovi taky malem rozbil cenich. A to jak na v horku rozteklem tak na mokrem, klouze oboji stejne hnusne. A obcas je to tak udelane, ze se mu nejde vyhnout. :-/
jo Alesku? a jak se ti to podarilo?
dobre, dostaners smyk.. ale 10cm vedle se to zas chyti?
vedro + mokro jsou samozrejme obecne pruserovy podminky...
No nam obycejnym lidem na motorce funguje fyzika, vis, Kubi? Ja vim, ze Ty jsi superman a behem svych kazdodennich cest do prace zazivas na motorce neuveritelne veci, treba ze dostanes smyk, kola Ti uleti a zase se Ti chytnou zpatky, nebo ze driftujes celou cestu a tak. Nam obycejnym lidem to ale obvykle funguje v souladu s fyzikalnimi zakony.
Ke treni samotnemu: Je rozdil mezi statickym trenim a kinematickym trenim. Staticke treni byva vetsi, takze dokud guma na asfaltu neprokluzuje, drzi lepe, nez kdyz uz prokluzovat zacne. Krome toho, kdyz uz na takovem pasu kluzkeho povrchu jednou dostanu smyk, kolo se zacne sunout jinym smerem nez puvodnim a ma tendenci v tomto smeru setrvat i po opusteni kluzkeho povrchu. Do situace, kdy soustava kolo-silnice ma nizsi koeficient treni, protoze je vuci sobe vzajemne v pohybu, vstoupi totiz jeste setrvacnost, ktera pusobi take jiz na novem vektoru, nez byl ten puvodni. Je tedy celkem sance, ze smyk proste bude pokracovat.
Pokud ovsem jede jezdec konzervativne, je mozne, ze zvyseny koeficient treni po navratu z kluzkeho povrchu bude stacit k navratu pohybu kola na puvodni trajektorii a cela soustava se stabilizuje v puvodnim smeru.
Alesku jsem rad, ze to mas teoreticky zmaknute, ale porad, mne se akt nestalo zatim, ze by mne had rozhodil do ZASADNIHO SMYKU PREDNIHO KOLA.
trochu se to smejkne, ale pak se mi to VZDYCKY HODNE RYCHLE CHYTILO.. A TO I PRI MIRNEM NAKLONU.
takze pro mne zustava porad:
- olek, mastnota, nafta, zvlast za mokra a nedejboz v noci
- posyp.. spatne viditelny
- cerstva naolejoana silnice
- leskly povrch, zlast za vedra
- prechody.. resp. vetsi plochy barvy
- cerstve zmokla dlazba
- koleje od tramaje, zvlast trochu vystouple
jako hlavni prusvihy... protoze tady casto dostanes smyk prednim kolem na VELKE plose.. coz je o derzku.
takze pri ztrate/horsi adhezi:
- neklopit
- megaopatrne s predni brzdou, opatrne se zadni
- muze pomoct na chvilku vyslapnout spojkua nechat kola fakt v klidu odvalovat
Kubi, vazim si, ze mi ve sve roztomile snaze me trochu vzdelat, vypisujes poznamky ze sveho notysku o jizde na motocyklu. To ja kdyz jizda na motorce, tak jen teoreticky, ve skutecnosti bych na to samozrejme nevlezl. Ale mozna ted, s tolika cennymi radami od Tebe...
Tematem tohoto vlakna je nicmene ukaz nazvany jeho zakladatelem jako asfaltovi hadi. Ja jsem jen napsal, ze je take vnimam jako riziko, na Tvuj prihlouply dotaz jsem pak uvedl proc.
A pokud pises, ze se Ti to ... "VZDYCKY HODNE RYCHLE CHYTILO.. A TO I PRI MIRNEM NAKLONU." obavam se, ze jsme si nerozumneli. Podle toho, co pises, jezdis hrozne agresivne, lames rekordy, driftujes, dostavas smyky, ktere vybiras a podobne. A to vse v mirnem naklonu? Kdyz jsem psal, ze jsem si malem rozbil cenich na asflatovem hadovi, bylo to v pomerne velkem naklonu, ktery jsem stacil trochu zmirnit. Pri prejeti kolmo a rovne vnimam pouze mirny neklid motorky, tedy zadne ohrozeni.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
alesvagner napsal:
Musim za sebe pridat, ze jsem si na takovem hadovi taky malem rozbil cenich. A to jak na v horku rozteklem tak na mokrem, klouze oboji stejne hnusne. A obcas je to tak udelane, ze se mu nejde vyhnout. :-/
jo Alesku? a jak se ti to podarilo?
dobre, dostaners smyk.. ale 10cm vedle se to zas chyti?
vedro + mokro jsou samozrejme obecne pruserovy podminky...
No nam obycejnym lidem na motorce funguje fyzika, vis, Kubi? Ja vim, ze Ty jsi superman a behem svych kazdodennich cest do prace zazivas na motorce neuveritelne veci, treba ze dostanes smyk, kola Ti uleti a zase se Ti chytnou zpatky, nebo ze driftujes celou cestu a tak. Nam obycejnym lidem to ale obvykle funguje v souladu s fyzikalnimi zakony.
Ke treni samotnemu: Je rozdil mezi statickym trenim a kinematickym trenim. Staticke treni byva vetsi, takze dokud guma na asfaltu neprokluzuje, drzi lepe, nez kdyz uz prokluzovat zacne. Krome toho, kdyz uz na takovem pasu kluzkeho povrchu jednou dostanu smyk, kolo se zacne sunout jinym smerem nez puvodnim a ma tendenci v tomto smeru setrvat i po opusteni kluzkeho povrchu. Do situace, kdy soustava kolo-silnice ma nizsi koeficient treni, protoze je vuci sobe vzajemne v pohybu, vstoupi totiz jeste setrvacnost, ktera pusobi take jiz na novem vektoru, nez byl ten puvodni. Je tedy celkem sance, ze smyk proste bude pokracovat.
Pokud ovsem jede jezdec konzervativne, je mozne, ze zvyseny koeficient treni po navratu z kluzkeho povrchu bude stacit k navratu pohybu kola na puvodni trajektorii a cela soustava se stabilizuje v puvodnim smeru.
Alesku jsem rad, ze to mas teoreticky zmaknute, ale porad, mne se akt nestalo zatim, ze by mne had rozhodil do ZASADNIHO SMYKU PREDNIHO KOLA.
trochu se to smejkne, ale pak se mi to VZDYCKY HODNE RYCHLE CHYTILO.. A TO I PRI MIRNEM NAKLONU.
takze pro mne zustava porad:
- olek, mastnota, nafta, zvlast za mokra a nedejboz v noci
- posyp.. spatne viditelny
- cerstva naolejoana silnice
- leskly povrch, zlast za vedra
- prechody.. resp. vetsi plochy barvy
- cerstve zmokla dlazba
- koleje od tramaje, zvlast trochu vystouple
jako hlavni prusvihy... protoze tady casto dostanes smyk prednim kolem na VELKE plose.. coz je o derzku.
takze pri ztrate/horsi adhezi:
- neklopit
- megaopatrne s predni brzdou, opatrne se zadni
- muze pomoct na chvilku vyslapnout spojkua nechat kola fakt v klidu odvalovat
Kubi, vazim si, ze mi ve sve roztomile snaze me trochu vzdelat, vypisujes poznamky ze sveho notysku o jizde na motocyklu. To ja kdyz jizda na motorce, tak jen teoreticky, ve skutecnosti bych na to samozrejme nevlezl. Ale mozna ted, s tolika cennymi radami od Tebe...
Tematem tohoto vlakna je nicmene ukaz nazvany jeho zakladatelem jako asfaltovi hadi. Ja jsem jen napsal, ze je take vnimam jako riziko, na Tvuj prihlouply dotaz jsem pak uvedl proc.
A pokud pises, ze se Ti to ... "VZDYCKY HODNE RYCHLE CHYTILO.. A TO I PRI MIRNEM NAKLONU." obavam se, ze jsme si nerozumneli. Podle toho, co pises, jezdis hrozne agresivne, lames rekordy, driftujes, dostavas smyky, ktere vybiras a podobne. A to vse v mirnem naklonu? Kdyz jsem psal, ze jsem si malem rozbil cenich na asflatovem hadovi, bylo to v pomerne velkem naklonu, ktery jsem stacil trochu zmirnit. Pri prejeti kolmo a rovne vnimam pouze mirny neklid motorky, tedy zadne ohrozeni.
...to ještě nevíš, že Kuba tou svou "muší" váhou řeže ten asfalt tak, že si vždy vykrojí vlastní kolej a pak to po něm musí právě zalévat asfaltem a jsou z toho ty hadi
...je fakt, že po mě se musí vždy silnice uzavřít a znovu položit, ale alespoň nedělám hady...
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
... někteří hadi "f"tipně nalití podél a ještě zatočení do zatáčky jsou zcela jistě v dešti o držku. Párkrát jsem takhle jel plochou dráhu. Ač jsem postavy veskrze průměrné, někteří kamarádi mě podezřívají, že sypu anabolika, protože jsem v jedné zatáčce boxera odšlápnul jak krosku, abych nepadl. Díky bohu za pořádné boty a i tak to bylo málem o zlomenou nohu.
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
alesvagner napsal:
Musim za sebe pridat, ze jsem si na takovem hadovi taky malem rozbil cenich. A to jak na v horku rozteklem tak na mokrem, klouze oboji stejne hnusne. A obcas je to tak udelane, ze se mu nejde vyhnout. :-/
jo Alesku? a jak se ti to podarilo?
dobre, dostaners smyk.. ale 10cm vedle se to zas chyti?
vedro + mokro jsou samozrejme obecne pruserovy podminky...
No nam obycejnym lidem na motorce funguje fyzika, vis, Kubi? Ja vim, ze Ty jsi superman a behem svych kazdodennich cest do prace zazivas na motorce neuveritelne veci, treba ze dostanes smyk, kola Ti uleti a zase se Ti chytnou zpatky, nebo ze driftujes celou cestu a tak. Nam obycejnym lidem to ale obvykle funguje v souladu s fyzikalnimi zakony.
Ke treni samotnemu: Je rozdil mezi statickym trenim a kinematickym trenim. Staticke treni byva vetsi, takze dokud guma na asfaltu neprokluzuje, drzi lepe, nez kdyz uz prokluzovat zacne. Krome toho, kdyz uz na takovem pasu kluzkeho povrchu jednou dostanu smyk, kolo se zacne sunout jinym smerem nez puvodnim a ma tendenci v tomto smeru setrvat i po opusteni kluzkeho povrchu. Do situace, kdy soustava kolo-silnice ma nizsi koeficient treni, protoze je vuci sobe vzajemne v pohybu, vstoupi totiz jeste setrvacnost, ktera pusobi take jiz na novem vektoru, nez byl ten puvodni. Je tedy celkem sance, ze smyk proste bude pokracovat.
Pokud ovsem jede jezdec konzervativne, je mozne, ze zvyseny koeficient treni po navratu z kluzkeho povrchu bude stacit k navratu pohybu kola na puvodni trajektorii a cela soustava se stabilizuje v puvodnim smeru.
Alesku jsem rad, ze to mas teoreticky zmaknute, ale porad, mne se akt nestalo zatim, ze by mne had rozhodil do ZASADNIHO SMYKU PREDNIHO KOLA.
trochu se to smejkne, ale pak se mi to VZDYCKY HODNE RYCHLE CHYTILO.. A TO I PRI MIRNEM NAKLONU.
takze pro mne zustava porad:
- olek, mastnota, nafta, zvlast za mokra a nedejboz v noci
- posyp.. spatne viditelny
- cerstva naolejoana silnice
- leskly povrch, zlast za vedra
- prechody.. resp. vetsi plochy barvy
- cerstve zmokla dlazba
- koleje od tramaje, zvlast trochu vystouple
jako hlavni prusvihy... protoze tady casto dostanes smyk prednim kolem na VELKE plose.. coz je o derzku.
takze pri ztrate/horsi adhezi:
- neklopit
- megaopatrne s predni brzdou, opatrne se zadni
- muze pomoct na chvilku vyslapnout spojkua nechat kola fakt v klidu odvalovat
S tímto výčtem musím jen souhlasit. V podstatě jsem toho hada vždycky jen cítila na motorce a zatím jsem nespadla nebo mi to nenadělo extra nějaké velké potíže
Jinak do extra jámy jsem už taky vjela v rychlosti (vyříznutý asfalt, to jsem fakt nečekala a najela jsem na hranu).... brambořice se zavlnila a jela jsem dál...
| BMW F650GS | 2000 |
Souhlasím s nevolí ohledně těch hadů. Opravdu znám několik silnic kterou jsou tímhle úplně zabitý, protože ty hadi jsou v zatáčkách i přes celou šířku silnice a nedá se jim vyhnout a pokud je vedro (nevím jestli od 25° nebo od 30°) tak to na nich klouže jak prase.V přímým směru to svádí kolo na jednu stranu a v náklonu to podkluzuje
Co se týká štěrku a oprav tak musím pochválit silničáře, přijde mi že za poslední 2 roky se hodně zlepšili a když se někde opravuje cesta tak tam bejvá značka (a u oprav tryskáním tam ta značka i zůstane dokud se ten štěrk neuklidí nebo nespláchne)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
to Hicks: ... netvrdím, že asfaltoví hadi jsou to nejhorší co nás může na silnici potkat :-) .. jen jsem psal, že jsem si nejdřív myslel, že mám měkký přední kolo .. než jse přišel na pravý důvod zavlnění předního kola .. ani si nemyslím, že by to za sucha a v přímém směru mšlo nějaký zásadní vliv na bezpečnou jízdu .. jen je to prostě pro mě dost nepříjemný .. nic víc .. jsem totiž takový "připosran..." kochající se řidič, který záměrně nevyhledává adrenalínové výzvy :-)))
.. jízdě zdar - hadi nehadi - stále vpřed ...
(ch)stepan
Upravil chstepan dne 29.07.2012 12:22
(ch)stepan
...to ještě nevíš, že Kuba tou svou "muší" váhou řeže ten asfalt tak, že si vždy vykrojí vlastní kolej a pak to po něm musí právě zalévat asfaltem a jsou z toho ty hadi
...je fakt, že po mě se musí vždy silnice uzavřít a znovu položit, ale alespoň nedělám hady...
Tomu neverim, Kuba je jak proutek, to vidim z fotky. A Ty silnici nicis spis motorkou, ne? Vzdyt mas uplne atletickou postavu.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
chstepan napsal:
to Hicks: ... netvrdím, že asfaltoví hadi jsou to nejhorší co nás může na silnici potkat :-) .. jen jsem psal, že jsem si nejdřív myslel, že mám měkký přední kolo .. než jse přišel na pravý důvod zavlnění předního kola .. ani si nemyslím, že by to za sucha a v přímém směru mšlo nějaký zásadní vliv na bezpečnou jízdu .. jen je to prostě pro mě dost nepříjemný .. nic víc .. jsem totiž takový "připosran..." kochající se řidič, který záměrně nevyhledává adrenalínové výzvy :-)))
.. jízdě zdar - hadi nehadi - stále vpřed ...
(ch)stepan
To je velka vyhoda zdejsiho fora. Dostanes odpoved na neco uplne jineho, nez jsi se ptal, pripadne nejakou agresivni radu typu: A: "Chlapi, jak do Plany?" B: "Do Plany by jel jen uplnej d.bil! Z jaky jsi p.dele, vesnicane? Von chce do Plany! Jed radsi do Sedlcan, to neco uvidis!" A podobne.
Pripadne Te nekdo zmoralizuje, zkontroluje Ti pravopis, napise Ti, ze Tvoje motorka stoji za h.vno a Ty ze jezdis na h.vno a tak dale. Mam to tu rad.
Jinak k hadum - me prekvapilo hlavne to, jak klouzou ve vedru, v mokru to clovek celkem ceka, ale v horku jsem poprve koukal.
Jizde zdar.
Upravil alesvagner dne 29.07.2012 18:43
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
chstepan napsal:
to Hicks: ... netvrdím, že asfaltoví hadi jsou to nejhorší co nás může na silnici potkat :-) .. jen jsem psal, že jsem si nejdřív myslel, že mám měkký přední kolo .. než jse přišel na pravý důvod zavlnění předního kola .. ani si nemyslím, že by to za sucha a v přímém směru mšlo nějaký zásadní vliv na bezpečnou jízdu .. jen je to prostě pro mě dost nepříjemný .. nic víc .. jsem totiž takový "připosran..." kochající se řidič, který záměrně nevyhledává adrenalínové výzvy :-)))
.. jízdě zdar - hadi nehadi - stále vpřed ...
(ch)stepan
To je velka vyhoda zdejsiho fora. Dostanes odpoved na neco uplne jineho, nez jsi se ptal, pripadne nejakou agresivni radu typu: A: "Chlapi, jak do Plany?" B: "Do Plany by jel jen uplnej d.bil! Z jaky jsi p.dele, vesnicane? Von chce do Plany! Jed radsi do Sedlcan, to neco uvidis!" A podobne.
Pripadne Te nekdo zmoralizuje, zkontroluje Ti pravopis, napise Ti, ze Tvoje motorka stoji za h.vno a Ty ze jezdis na h.vno a tak dale. Mam to tu rad.
Jinak k hadum - me prekvapilo hlavne to, jak klouzou ve vedru, v mokru to clovek celkem ceka, ale v horku jsem poprve koukal.
Jizde zdar.
Ona je to obecna vlastnost verejnych for. Ale shrnul jsi to krasne .
Taky mne to tu bavi
Maiali nel Fango!