Asi po 10 letech, jsem kdy jsem před tím jezdil jako všichni tady na fechtlovi, babetách, později jawa 350, MZ 150, přešel rovnou na varadero (xl 1000v) . Proto vím o čem píšu a osmikila bych se nebál a vlastně ani nebojím
Takže doporučuji: Když už se rozhodne koupit osmikilo a z textu je jasné že dlouho nejezdil, ať navštíví nejprve nějakou moto školu (okruh v Brně, sršeň, atd..) potom na zdokonalení se prošel Milanovou enduroškolou (tímto ho zdravím http://www.enduro...) no a pak se není čeho bát.......
Tohle mi přijde jako super nápad. Ale prvním bych asi začal, že si vyzkouším jestli mi ten stroj bude vůbec vyhovovat, aby tu pak nepsal a nebrečel jako ostatní, že ho bolí prdel, nezatáčí a já nevím co ještě...
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat napsal:
Asi po 10 letech, jsem kdy jsem před tím jezdil jako všichni tady na fechtlovi, babetách, později jawa 350, MZ 150, přešel rovnou na varadero (xl 1000v) . Proto vím o čem píšu a osmikila bych se nebál a vlastně ani nebojím
Takže doporučuji: Když už se rozhodne koupit osmikilo a z textu je jasné že dlouho nejezdil, ať navštíví nejprve nějakou moto školu (okruh v Brně, sršeň, atd..) potom na zdokonalení se prošel Milanovou enduroškolou (tímto ho zdravím http://www.enduro...) no a pak se není čeho bát.......
Tohle mi přijde jako super nápad. Ale prvním bych asi začal, že si vyzkouším jestli mi ten stroj bude vůbec vyhovovat, aby tu pak nepsal a nebrečel jako ostatní, že ho bolí prdel, nezatáčí a já nevím co ještě...
Tak to souhlas, s takovymhle zodpovědnym příwtupem to už není magořina.
Jinak včšichni tady fichtlovali a Jawowali (já sice Yamahoval), ale je spousta lidí, který jdou do motorky a hned chtěj dohnat ty roky (peněz maj dost, jen čas se krátí).
V minulý práci takhle jeden čtyřicátník poslal svojí první motorku - zrovna Varana do lesa (prej mu tam někdo vjel, ale podle ostatních to spíš neodhadl). Polamanej byl tak, že dodnes pajda. Vzpominam si jak ten nakup se mnou řešil, a prej mu kámoši říkali, že malý motorky je ztráta času a co nemá litr je pro ženský a děti. Už plánoval vyjížďky do Alp apod, slabší motku nechtěl, to by pak ostatním nestačil :-/ Jinak typ řidiče totální kliďas.
swat napsal:
Asi po 10 letech, jsem kdy jsem před tím jezdil jako všichni tady na fechtlovi, babetách, později jawa 350, MZ 150, přešel rovnou na varadero (xl 1000v) . Proto vím o čem píšu a osmikila bych se nebál a vlastně ani nebojím
Takže doporučuji: Když už se rozhodne koupit osmikilo a z textu je jasné že dlouho nejezdil, ať navštíví nejprve nějakou moto školu (okruh v Brně, sršeň, atd..) potom na zdokonalení se prošel Milanovou enduroškolou (tímto ho zdravím http://www.enduro...) no a pak se není čeho bát.......
Tohle mi přijde jako super nápad. Ale prvním bych asi začal, že si vyzkouším jestli mi ten stroj bude vůbec vyhovovat, aby tu pak nepsal a nebrečel jako ostatní, že ho bolí prdel, nezatáčí a já nevím co ještě...
Tak to souhlas, s takovymhle zodpovědnym příwtupem to už není magořina.
Jinak včšichni tady fichtlovali a Jawowali (já sice Yamahoval), ale je spousta lidí, který jdou do motorky a hned chtěj dohnat ty roky (peněz maj dost, jen čas se krátí).
V minulý práci takhle jeden čtyřicátník poslal svojí první motorku - zrovna Varana do lesa (prej mu tam někdo vjel, ale podle ostatních to spíš neodhadl). Polamanej byl tak, že dodnes pajda. Vzpominam si jak ten nakup se mnou řešil, a prej mu kámoši říkali, že malý motorky je ztráta času a co nemá litr je pro ženský a děti. Už plánoval vyjížďky do Alp apod, slabší motku nechtěl, to by pak ostatním nestačil :-/ Jinak typ řidiče totální kliďas.
No před koupí jsem si chtěl zaplatit lekce hodiny, čistě mít jezdce na půl dne jen pro sebe, ale cena - nabídka, co mi přišla, jsou desetitisíce. A to mi přijde docela dost. Pokud by jste měli dobrý tip, uvítám ho.
To Jovan: Já Ti rozumím, co chceš říci, před lety, když jsem v Thajsku poprvé sedl na skůtra, jel jsem velmi opatrně, druhý den, jsem jel také opatrně, při kraji do zatáčky. Byl tam písek, a sletěl jsem z motorky a měl jsem štěstí, že ten Thajec s offroudem za mnou to předvídal a nepřejel mne. Mimochodem každej rok tam se tam pár turistů zabije. A to nemají Thajku na sedadle.
Pokud by jste měli tip na nějakého lektora, dejte vědět.
RadimV napsal:
Zdravím,
po delším hledání, porovnání bych si chtěl koupit 800 GS. Jsem začátečník, 43 let, 76 kg, stovky tis km najetých v autě, stovky km najetých na skůtru v Asii. Několikrát jsem si byl 800 GS prohlídnout v salonu. Nějak mne přitahuje. Vím, že se často řeší nekonečné dilema, jestli začít s nižší kubaturou. Co očekávám od motorky ? 80% pohodlné cestování na silnici, chci si prostě jízdu jen tak užít, nepotřebuji jet rychle, chci prostě zapomenout občas na realitu života. 10% chci vzít manželku jednou za rok na nějaký výlet v rámci ČR, nebo např. do Alp. Zbylých 10% si chci nechat potencionální výlety mimo ČR v nějaké šatolině. Pokukoval jsem i po F 800 ST, jestli by mě nevyhovovala více, ale zase bych rád vyjel např. do Rumunska po horách, kde mám své kolegy z práce. Otázka zní, je 800 GS vhodná pro začátečníka? podle všemožných recenzí, co jsem četl - prý ano. Ještě bych kladl důraz na spolujezdce, manželku, aby když pojedeme např. do Alp mě následně neřekla, že jela naposled. Sezení pří delší trase.
Přiznám se, že docela tápu po těch měsících, když půjdu do autosalonu BMW, tak po mne budou koukat "z patra". Nejsem si jistem jestli GS nebo ST.
Děkuji za případné komentáře
Takže poriadnu motorku si nikdy nemal ,, nechcel by som byť tvojou manželkou, ja by som za teba fakt nesadol. Radšej si kúp na sezonu jazdenku, nejaký jednobuch 650, a SÁM sa na tom vyšanti a potom cestovanie vo dvojici a potom 800. Menšiu kubaturu jazdiť v plnom rozsahu je určite zábavnejšie ako vačšiu nejak ukočírovať a menej bolí skúšanie jej hraníc. Lebo každý ozajstný motorkár padne ,je len otázne že kedy.
swat napsal:
Asi po 10 letech, jsem kdy jsem před tím jezdil jako všichni tady na fechtlovi, babetách, později jawa 350, MZ 150, přešel rovnou na varadero (xl 1000v) . Proto vím o čem píšu a osmikila bych se nebál a vlastně ani nebojím
Takže doporučuji: Když už se rozhodne koupit osmikilo a z textu je jasné že dlouho nejezdil, ať navštíví nejprve nějakou moto školu (okruh v Brně, sršeň, atd..) potom na zdokonalení se prošel Milanovou enduroškolou (tímto ho zdravím http://www.enduro...) no a pak se není čeho bát.......
Tohle mi přijde jako super nápad. Ale prvním bych asi začal, že si vyzkouším jestli mi ten stroj bude vůbec vyhovovat, aby tu pak nepsal a nebrečel jako ostatní, že ho bolí prdel, nezatáčí a já nevím co ještě...
Tak to souhlas, s takovymhle zodpovědnym příwtupem to už není magořina.
Jinak včšichni tady fichtlovali a Jawowali (já sice Yamahoval), ale je spousta lidí, který jdou do motorky a hned chtěj dohnat ty roky (peněz maj dost, jen čas se krátí).
V minulý práci takhle jeden čtyřicátník poslal svojí první motorku - zrovna Varana do lesa (prej mu tam někdo vjel, ale podle ostatních to spíš neodhadl). Polamanej byl tak, že dodnes pajda. Vzpominam si jak ten nakup se mnou řešil, a prej mu kámoši říkali, že malý motorky je ztráta času a co nemá litr je pro ženský a děti. Už plánoval vyjížďky do Alp apod, slabší motku nechtěl, to by pak ostatním nestačil :-/ Jinak typ řidiče totální kliďas.
No před koupí jsem si chtěl zaplatit lekce hodiny, čistě mít jezdce na půl dne jen pro sebe, ale cena - nabídka, co mi přišla, jsou desetitisíce. A to mi přijde docela dost. Pokud by jste měli dobrý tip, uvítám ho.
To Jovan: Já Ti rozumím, co chceš říci, před lety, když jsem v Thajsku poprvé sedl na skůtra, jel jsem velmi opatrně, druhý den, jsem jel také opatrně, při kraji do zatáčky. Byl tam písek, a sletěl jsem z motorky a měl jsem štěstí, že ten Thajec s offroudem za mnou to předvídal a nepřejel mne. Mimochodem každej rok tam se tam pár turistů zabije. A to nemají Thajku na sedadle.
Pokud by jste měli tip na nějakého lektora, dejte vědět.
doraz na nejakej sraz a urcite Ti poradime...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
swat napsal:
Asi po 10 letech, jsem kdy jsem před tím jezdil jako všichni tady na fechtlovi, babetách, později jawa 350, MZ 150, přešel rovnou na varadero (xl 1000v) . Proto vím o čem píšu a osmikila bych se nebál a vlastně ani nebojím
Takže doporučuji: Když už se rozhodne koupit osmikilo a z textu je jasné že dlouho nejezdil, ať navštíví nejprve nějakou moto školu (okruh v Brně, sršeň, atd..) potom na zdokonalení se prošel Milanovou enduroškolou (tímto ho zdravím http://www.enduro...) no a pak se není čeho bát.......
Tohle mi přijde jako super nápad. Ale prvním bych asi začal, že si vyzkouším jestli mi ten stroj bude vůbec vyhovovat, aby tu pak nepsal a nebrečel jako ostatní, že ho bolí prdel, nezatáčí a já nevím co ještě...
Tak to souhlas, s takovymhle zodpovědnym příwtupem to už není magořina.
Jinak včšichni tady fichtlovali a Jawowali (já sice Yamahoval), ale je spousta lidí, který jdou do motorky a hned chtěj dohnat ty roky (peněz maj dost, jen čas se krátí).
V minulý práci takhle jeden čtyřicátník poslal svojí první motorku - zrovna Varana do lesa (prej mu tam někdo vjel, ale podle ostatních to spíš neodhadl). Polamanej byl tak, že dodnes pajda. Vzpominam si jak ten nakup se mnou řešil, a prej mu kámoši říkali, že malý motorky je ztráta času a co nemá litr je pro ženský a děti. Už plánoval vyjížďky do Alp apod, slabší motku nechtěl, to by pak ostatním nestačil :-/ Jinak typ řidiče totální kliďas.
i z celkem banalniho padu se casto pajda.
kazdopadne porad rikas jen cast pravdy a je ot zavadejici... vykon neni zdaleka jedinej parametr, minimalne stejne dulezity je charakteristika motorky a prubeh vykonu a toc momentu.
za dalsi -- Varan je podstatne tezsi nez GS a ma vys teziste.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No asi to shrnu, prostě jsou zde dva názory:
1) Velká a poměrně silná motorka (kterou 8kilo bezesporu je) není stroj pro začátečníka.
2) Začátečníci nepotřebujou začínat na menších a slabších strojích (tedy začátečnické motorky jsou nesmysl).
Já se kloním k prvnímu názoru, a vy se tu kloníte k tomu druhýmu (coš se dá na GSáckým fóru předpokládat).
proc do toho nepises HMOTNOST (kterou ma 800 celkem malou)... vyssi zdvihy, charakter motoru a ABS/protiprokluz?
vytahujes par parametru...
---
ja mam jeste Pragofku 250 s tovarnim kitem a je to hotovej zabijak. Da se s tim jezdit mezi 8 a 9 tisici jinak se to nechova uplne dobre.
Upravil hicks dne 15.08.2012 10:55
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2