Postahoval jsem z alpenrouten.de všechny trasy, které tam jsou k dispozici. Spousta z nich jsou těžko hledatelné a často dotazované mimosilniční průsmyky (hlavně kvůli jejich začátkům ze silnic). Jedná se o cca 150 tras, spojených do jednoho souboru gpx.
Přikládám: alpenrouten_trasy_gpx.zip - 150 tras pro Mapsource (podrobný záznam průjezdu) alpenrouten_body_gpx.zip - body z Alpenrouten pro Mapsource (několik druhů) alpenrouten_body_wpt.zip - body z Alpenrouten pro OziExplorer (barevně odlišené)
(Body obsahují informaci o náročnosti cesty SG a nadmořskou výšku)
Upravil Benedikt dne 27.02.2012 10:00
cerv napsal:
>Pkprojekt: My to projeli, za cenu mírných zádrhelů a objíždění (naštěstí přátelských) part dělníků, kteří opravovali místa po závalech.
Máme i záběry z těch míst, i když bez dělníků, které se moje přítelkyně ostýchala natáčet. Je to na následujícím videu, mezi 5:10 a 6:00. Nádherný, krásně osamělý místo se super výhledem
YouTube Video
Až teď jsem to viděl. Supr video. Skvělá atmosféra.
cerv: koukám, že jsme měli podobnou trasu (Gardena, Garda...) http://vimeo.com/...
Jinak snažte se Gardě vyhnout o víkendu a pravděpodobně i v pátek... jel jsem asi 30km podél jezera dobrou hodinu a půl... a to jsem místy jel po čáře mezi kolonama... střídají se turnusy a je to hrůza...
Upravil HonzaGS-SV dne 27.02.2012 10:39
Benedikt napsal:
Postahoval jsem z alpenrouten.de všechny trasy, které tam jsou k dispozici. Spousta z nich jsou těžko hledatelné a často dotazované mimosilniční průsmyky (hlavně kvůli jejich začátkům ze silnic). Jedná se o cca 150 tras, spojených do jednoho souboru gpx.
Přikládám: alpenrouten_trasy_gpx.zip - 150 tras pro Mapsource (podrobný záznam průjezdu) alpenrouten_body_gpx.zip - body z Alpenrouten pro Mapsource (několik druhů) alpenrouten_body_wpt.zip - body z Alpenrouten pro OziExplorer (barevně odlišené)
(Body obsahují informaci o náročnosti cesty SG a nadmořskou výšku)
Velice všem děkuji za velice podrobné informace a oceňuji tu práci, kterou jste si s tím dali.
Mám však jeden asi hodně hloupej dotaz. Bez navigace nejedu ani vlakem do Prahy (samozřejmě v mobilu) a používám je už hezkou řádku let. Poslední roky jsem si však zvykl a vystačil s navigací v mobilu, které používají vektorové mapy a ještě on-line.
Rád bych se podíval v létě s kamarádama do Alp, ale to co zde popisujete je na mě už asi moc složité. Zkoušel jsem si nainstalovat do telefonu aplikace, které umí pracovat s rastrovými mapami (Maverick, OruxMaps, Androzic), ale nepovedlo se mi stáhnout mapy v rozumném rozlišení. Po chvíli stahování v Mobile Atlas Creator mi to hlásí samé chyby a nemohu se přes ně dostat.
Moje otázka zní: Nepokoušel jste se někdo využít normální vektorovou navigaci pro navigování po Alpách?
Myslím tím třeba Google. Dnes už umí také předem nakešovat kousky map, než vyrazíte. Nebo využít jinou navigaci s off-line mapami jako Sygic, Be On Road, Route 66, atd. Jo mám Androida.
Díky za rady a předem se omlouvám skalním zastáncům Ozi Exploreru a podobných...
Re Petos: Při neomezeném datovém připojení včetně zahraničí to je s Androidem a on-line mapami na pohodu, stejně tak offline mapy...třeba pomocí zmiňované aplikace Androzic, která chroustá mapy a body ve formátu OziExploreru. Takže stačí pohledat mapové sady v ozf formátu pro OziExplorer a jen nahrát do telefonu a jedou v Androzicu. Stejně tak zájmové body (viz přiložený wpt soubor průsmyků výše).
Jestli je nějaká aplikace na online mapy a přitom čte i připravené zájmové body ze souboru - tak sem s ní, to by mě taky zajímalo.
PS off-topic: U mě to na motorku telefon prohrál kvůli háklivosti, výdrži a ceně dat v zahraničí. Toto když jsem si sečetl (nějaké pouzdro, řešení napájení, cena připojení) - tak jsem asi za 1000,- koupil přes aukro starší auto-cihličku Garmin Nuvi 300. Mapy Evropa na pohodu, body-trasy na pohodu (i v cihle, i v pc), napájení z moto do držáku, krabičku jen cvak tam - cvak pryč do kapsy. Když o něj přijdu, tak je to pár peněz. Navigace pohoda víc jak rok, už i s nějakými pády na poli a je ok (ani nevypadla z autodržáku). Po navyknutí ovládání v rukavicích taky ok.
Uznávám, že Zumo660 je lepší a přímo pro motorku, ale 12x větší investice mi nestojí za to pro brouzdání českem a sem tam evropou (na expedice s obavou o životnost zařízení ok). A k telefonu: Jen specializované držáky a pouzdra na telefon stojí co ta starší navigace, a k tomu jsou ta pouzdra nepraktická na jednoduchost používání (častější strkání/vyndávání telefonu začne hrozně prudit) a folie pouzder se rády zamlžují.
Benedikt napsal:
Re Petos: Při neomezeném datovém připojení včetně zahraničí to je s Androidem a on-line mapami na pohodu, stejně tak offline mapy...třeba pomocí zmiňované aplikace Androzic, která chroustá mapy a body ve formátu OziExploreru. Takže stačí pohledat mapové sady v ozf formátu pro OziExplorer a jen nahrát do telefonu a jedou v Androzicu. Stejně tak zájmové body (viz přiložený wpt soubor průsmyků výše).
Jestli je nějaká aplikace na online mapy a přitom čte i připravené zájmové body ze souboru - tak sem s ní, to by mě taky zajímalo.
PS off-topic: U mě to na motorku telefon prohrál kvůli háklivosti, výdrži a ceně dat v zahraničí. Toto když jsem si sečetl (nějaké pouzdro, řešení napájení, cena připojení) - tak jsem asi za 1000,- koupil přes aukro starší auto-cihličku Garmin Nuvi 300. Mapy Evropa na pohodu, body-trasy na pohodu (i v cihle, i v pc), napájení z moto do držáku, krabičku jen cvak tam - cvak pryč do kapsy. Když o něj přijdu, tak je to pár peněz. Navigace pohoda víc jak rok, už i s nějakými pády na poli a je ok (ani nevypadla z autodržáku). Po navyknutí ovládání v rukavicích taky ok.
Uznávám, že Zumo660 je lepší a přímo pro motorku, ale 12x větší investice mi nestojí za to pro brouzdání českem a sem tam evropou (na expedice s obavou o životnost zařízení ok). A k telefonu: Jen specializované držáky a pouzdra na telefon stojí co ta starší navigace, a k tomu jsou ta pouzdra nepraktická na jednoduchost používání (častější strkání/vyndávání telefonu začne hrozně prudit) a folie pouzder se rády zamlžují.
Musím podotknout, že s navigací na motorce nemám žádné zkušenosti. Nedávno jsem zjistil, že můj dotykový mobil nejsem schopen ovládat přes pouzdro nebo v rukavicích. Kupovat navigaci za více jak 10.000,- také nehodlám. Letos jsem to chtěl zkusit jen s mobilem a pak se uvidí. Chtěl bych zkusit Alpy tak na 4 dny. Dát trasu do mobilu a jet podle navigace už z domova. Doufám, že si ještě pořídím nějaký BT do přilby a budu poslouchat pokyny z telefonu. Měl jsem v plánu si koupit vodotěsné pouzdro a holt pokud se vzdálím od motorky, tak ho vyndám. Napájení bych řešil z motky. Pokud budu potřebovat mobil ovládat, tak bych si tam dal kapacitní tužku, nebo zastavil. Nebudu mít za hranicemi datový roaming, takže bych jel podle nějaké off-line navigace se zadanými průjezdními body. Jde mi o to, zda jste někdo do nějaké takové navigace dávali průjezdní body v Alpách a jeli podle ní.
Petos: krásná myšlenka, bohužel asi zjistíš, že tudy cesta asi nevede. Zkoušel jsem WM, BB i iPhone a na motorce mi to přijde všechno katastrofa. Spolehneš se na hlasovou navigaci a ono to místo odbočky točí hodiny, v nejnevhodnějším okamžiku ti někdo zavolá a navigace zmizí apod.. Běžně používám BB navigaci v autě ale spíš jako nouzovou, když zapomenu vzít normální nebo se mi jí nechce vyndávat ale kdykoliv jsem se na ní chtěl spolehnout, tak to byla katastrofa. Např. poprvé když jsem jel do Thajska a Kambodži, tak jsem měl nahrané mapy atd - a při pokusu o spuštění na místě to jen točilo kolečkem a nic. Doma jsem to zkoušel a všechno jelo, na místě to nefungovalo. Nevím jestli to bylo nějak zablokovaný, pochopitelně doma mi to s evropskou mapou v pohodě jede. Tak jsem si řekl, že na GPS v telefonu se už nikdy spoléhat nebudu. Rozhodně ale nespoléhej na to, že nebudeš na telefon vidět (ať už kvůli tomu že bude v kapse nebo kvůli sluníčku) a pojedeš jen podle hlasu. To je utopie. Jedeš po levé straně nábřeží ze Smíchova směrem do centra a navigace ti řekne "držte se vpravo" ale ty můžeš jet rovně nahoru (a pak doprava na most) nebo rovně dolů pod most a dál rovně. Kam pojedeš podle navigace? Držíš se vpravo, takže rovně pod most a je to blbě, protože na displeji vidíš že sice nemáš odbočovat vlevo v tom místě kde navigace říká drž se vpravo ale současně máš jet nahoru protože čára vede přes most doprava. V cizině to je na zbláznění. Hlas beru jako upozornění abych se podíval na displej co se děje, nejezdím podle něj.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Petos: jak píše Tomáš - loni jsem to zkoušel (mobil v kapse, sluchátka do helmy) a je to na vzteknutí. Ty hlasový instrukce jsou použitelný když z křižovatky vede jedna cesta doleva a druhá doprava. Ale při první složitější situaci už nebudeš vědět. Ve vodotěsným pouzdře bych zase měl strach z přehřívání (a stejně by byl problém s viditelností na sluníčku a ovládáním).
Já to měl navíc zpestřený tím, že jsem měl starší verzi Sygicu, která spadla třeba 3x za hodinu - zábavný je, že když na ten mobil nevidíš, tak o tom nevíš, takže jedeš furt rovně dokud ti to nezačne bejt podezřelý.
Zase jsem díky tomu třeba Slovinsko projel po cestách, kam bych se asi nikdy nepodíval
V autě je to naopak bez problému (HTC Desire S + Sygic, když mám data tak i Google navigace); na motorce jsem zpátky u papírovejch map.
TomasTT napsal:
Petos: krásná myšlenka, bohužel asi zjistíš, že tudy cesta asi nevede. Zkoušel jsem WM, BB i iPhone a na motorce mi to přijde všechno katastrofa. Spolehneš se na hlasovou navigaci a ono to místo odbočky točí hodiny, v nejnevhodnějším okamžiku ti někdo zavolá a navigace zmizí apod.. Běžně používám BB navigaci v autě ale spíš jako nouzovou, když zapomenu vzít normální nebo se mi jí nechce vyndávat ale kdykoliv jsem se na ní chtěl spolehnout, tak to byla katastrofa. Např. poprvé když jsem jel do Thajska a Kambodži, tak jsem měl nahrané mapy atd - a při pokusu o spuštění na místě to jen točilo kolečkem a nic. Doma jsem to zkoušel a všechno jelo, na místě to nefungovalo. Nevím jestli to bylo nějak zablokovaný, pochopitelně doma mi to s evropskou mapou v pohodě jede. Tak jsem si řekl, že na GPS v telefonu se už nikdy spoléhat nebudu. Rozhodně ale nespoléhej na to, že nebudeš na telefon vidět (ať už kvůli tomu že bude v kapse nebo kvůli sluníčku) a pojedeš jen podle hlasu. To je utopie. Jedeš po levé straně nábřeží ze Smíchova směrem do centra a navigace ti řekne "držte se vpravo" ale ty můžeš jet rovně nahoru (a pak doprava na most) nebo rovně dolů pod most a dál rovně. Kam pojedeš podle navigace? Držíš se vpravo, takže rovně pod most a je to blbě, protože na displeji vidíš že sice nemáš odbočovat vlevo v tom místě kde navigace říká drž se vpravo ale současně máš jet nahoru protože čára vede přes most doprava. V cizině to je na zbláznění. Hlas beru jako upozornění abych se podíval na displej co se děje, nejezdím podle něj.
S tou hlasovou navigací máš pravdu. V autě se taky podívám, protože se mi u navigace Google běžně stává, že mi říká "držte se vpravo", ale mám jet vlevo. Příklad: Příjezd z D11 u Černýho Mostu. Chci jet spodem po okruhu. Navigace říká, držte se vpravo, ale mám se držet vlevo. Tak to i ukazuje.
No nic. Dík za rady. Jakmile bude počasí, tak to zkusím s mobilem v tankbagu kolem komína a uvidím.
Všem díky za rady.
Protože před sjezdem z D11 je ještě "odbočka" vlevo na nákupní zónu. Takže správně hlásí držte se vpravo... a hned po přejetí odbočky hlásí držte se vlevo a frčíš směr jižní spojka.
Jinak souhlas s TomemTT, navigace po hlase je utopie a ztráta času a kdo to myslí s navi na moto vážně a na pohodu, tak stejně koupí motonavigaci. Akorát to někdo pochopí dřív a ve výsledku si ušetří starosti, nebezp. situace v provozu a peníze za pokusy s pouzdry a telefony, pda... a někdo se prostě musí přesvedčit na vlastní kůži...
Upravil TomVS dne 01.03.2012 22:33
TomVS napsal:
Protože před sjezdem z D11 je ještě "odbočka" vlevo na nákupní zónu. Takže správně hlásí držte se vpravo... a hned po přejetí odbočky hlásí držte se vlevo a frčíš směr jižní spojka.
Jinak souhlas s TomemTT, navigace po hlase je utopie a ztráta času a kdo to myslí s navi na moto vážně a na pohodu, tak stejně koupí motonavigaci. Akorát to někdo pochopí dřív a ve výsledku si ušetří starosti, nebezp. situace v provozu a peníze za pokusy s pouzdry a telefony, pda... a někdo se prostě musí přesvedčit na vlastní kůži...
Celou dobu mi řve abych se držel vpravo. Těch křižovatek, kde to špatně hlasově naviguje jsem zaznamenal víc. Teď jsem chvíli hledal na netu a nejsem rozhodně sám kdo si toho všimnul.
Třeba příspěvek:
Tak jsem mel moznost navigaci nekolikrat vyzkouset a bohuzel tam maji chybu. V pripade, ze navigace rekne DRZTE SE MIRNE VLEVO, tak mysli VPRAVO. Na displeji to ukazuje spravne, bohuzel to ta pani ma prehozene. Pripomina mi to manzelku :-D. Jinak musim podotknout, ze jsem zadny hlas nedoinstalovaval … fungovalo to samo. Mam Cyanogen s Androidem 2.2.
Nebo diskuze: http://androidfor...5-120.html
To jen abuch nebyl zbytečně za trubku
Upravil Petos dne 02.03.2012 09:22
Benedikt napsal:
Postahoval jsem z alpenrouten.de všechny trasy, které tam jsou k dispozici. Spousta z nich jsou těžko hledatelné a často dotazované mimosilniční průsmyky (hlavně kvůli jejich začátkům ze silnic). Jedná se o cca 150 tras, spojených do jednoho souboru gpx.
Přikládám: alpenrouten_trasy_gpx.zip - 150 tras pro Mapsource (podrobný záznam průjezdu) alpenrouten_body_gpx.zip - body z Alpenrouten pro Mapsource (několik druhů) alpenrouten_body_wpt.zip - body z Alpenrouten pro OziExplorer (barevně odlišené)
(Body obsahují informaci o náročnosti cesty SG a nadmořskou výšku)
Ahoj, prosím tě co znamená když je u některých tras napsáno ZAKAZ?
Znamená to že je tam zákaz vjezdu nebo je to zavřený když je sníh.Dík.
TomasTT napsal:
Petos: krásná myšlenka, bohužel asi zjistíš, že tudy cesta asi nevede. Zkoušel jsem WM, BB i iPhone a na motorce mi to přijde všechno katastrofa. Spolehneš se na hlasovou navigaci a ono to místo odbočky točí hodiny, v nejnevhodnějším okamžiku ti někdo zavolá a navigace zmizí apod.. ............... V cizině to je na zbláznění. Hlas beru jako upozornění abych se podíval na displej co se děje, nejezdím podle něj.
TomVS napsal:
Jinak souhlas s TomemTT, navigace po hlase je utopie a ztráta času a kdo to myslí s navi na moto vážně a na pohodu, tak stejně koupí motonavigaci. Akorát to někdo pochopí dřív a ve výsledku si ušetří starosti, nebezp. situace v provozu a peníze za pokusy s pouzdry a telefony, pda... a někdo se prostě musí přesvedčit na vlastní kůži...
Musím s vámi hrubě nesouhlasit.
Jezdil jsem 2 roky podle hlasového navigování z Nokie 6710 navigator strčené to tangbagu. Bylo to až nečekaně v pohodě jak u nás tak v zahraničí. Pochopitelně to není bez chyb a při jízdě musíš používat rozum a sledovat cedule kolem.
Jediný zásadní problém a důvod proč jsem si udělal držák na hrazdu nad budíky bylo přehřívání telefonu na slunci pod fólií tangbagu a následné problémy s funkcí.
Letos jsem si udělal hliníkový držák (Nešel koupit) a telefon bez problému zvládnul 3500km do Chorvadska a dál bez zaváhání. max teplota byla na budících jeden den trvale kolem 37°C s maximy 39°C. Navigace (telefon) jela jak hodinky....
Dokonce na to neprší ani za jízdy v dešti, kryje to krásně plexi motorky i při stání.
A ještě k spešl motonavigaci.
Podle mě není důvod tahat sebou další "krám" kromě telefonu, který mám sebou pořád. Strčím ho do kapsy a jdu. A ještě dělá opravdu pěkné fotky, takže i foťák zůstává doma.
Ukázka fotky https://picasaweb...directlinkPája
Ja jezdim s navigaci Garmin 62ST (drive Colorado a eTrex), telefon pouzivam pouze jako nouzovku a hlasova navigace pro me nema zadny vyznam, je to opravdu jen o tom se juknout kdyz me navigace upozorni tonem ze se neco deje, se podivat co a jak.
Stejne k navigaci beru i mapu - duveruj, ale proveruj!