xavier napsal:
Par lidi chtelo moje pocity a srovnani GS/LC8, psal jsem neco na motorkare k moto, tak to sem skopcim, asi jsem na ledasco zapomel,ale tak ve zkratce moje pocity
Po 1150ADV a 12GS jsem potreboval zmenu a neco s cim se bude lip jezdit v lehcim terenu a nez investovat 50 tis.do podvozku 25tis.do predni 21 atd jsem zvolil 990R. R-ko kvuli vysce,mam 190cm a normalni verze se mi proste zdala mala a lip jsem se citil v sedle R-ka a taky se mi vic libi.
Proti GS ma LC8 vyrazne lepsi podvozek, sportovnejsi motor. Mam tam vetsi plexi,sedlo kahedo a pohodli je stejny jako na GS. Po presednuti z GS ma 990R slabsi brzdy(spis pomalejsi nastup) a pri vyssi rychlosti neni tak stabilni. Na brzdy jsem si brzo zvykl a neprijde mi to,brzdi dobre,asi kdybych ted sedl na GS tak budu cucet jak to brzdi...Hur se mi jezdily zatacky,ale za mesic jsem se otrkal a i s KTM se jezdej jedna radost. Co mi vadi je ucukana strikacka, na silnici je to jedno,ale v terenu mi to zatim dela problem a taky v lete jde pomerne dost tepla od svodu pod stehna na prave strane. Ladaky pomohli a uz nehrejou,ale svody jeste topi,v lete az dost.
Jinak ale uz jen sama pozitiva, jestli se rika,ze GS zehli nerovnosti,tak se svezte na 990 ta teprve opravdu zehli. Motor je sportovne naladen a to mne bavi,na GS je to spis nuda,proste tomu sedi cestovni tempo a nic moc vic. Spotrebu mam na KTM o 0,5l /100km vyssi nez na GS coz je pohoda a stoji to za to. 990 je asi bohuzel posledni velky cestovni enduro a proto jsem si ho koupil. GS taky zvladne dost i v lehcim terenu,ale neni na to uplne staveny,to KTM ano a je to sakra znat!!
xavier napsal:
Jinak ja bych asi nejradsi Hondu afriku, r.v.2014, 900ccm, +- 100HP, 190kg s plnou nadrzi,dojezd 400km, podvozek WP,v predu 21. Zadny ABS natoz esp a dalsi elektroblbosti...nejbliz je tomu momentalne asi ta 990
to je podle mne utopie. na 190 mokrou natankovanou se dostanes snad jen s variatorem nebo nevim.
Upravil hicks dne 30.09.2012 21:44
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
xavier napsal:
Ja bych ji bral i kdyby mela 210, ale utopie je to bohuzel i tak....
ne u osmikila to ma mokron cca 209
Upravil hicks dne 30.09.2012 21:50
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
xavier napsal:
kejda: muzes mi rict, co te v porovnani s GS na KTM tak odradilo,ze jsi dal radsi o 100tis.vic za GS? Fakt by mne to zajimalo. Kazdej je jinej a libi se mu neco jinyho, to je jasny. Ja bych dnes sel radsi do 990 i kdyby byla o 100tis.drazsi nez GS,fakt...ja jsem asi vyjimka a 12GS bylo pro mne velky zklamani,zlata 1150,ta byla super az na tu vahu.
Jinak ja bych asi nejradsi Hondu afriku, r.v.2014, 900ccm, +- 100HP, 190kg s plnou nadrzi,dojezd 400km, podvozek WP,v predu 21. Zadny ABS natoz esp a dalsi elektroblbosti...nejbliz je tomu momentalne asi ta 990
já tI nevím, zasírat to vlákno ještě víc. Zase se ozve spousta lidí a bude tvrdit, že to je opačně.
Mám GS od roku 2004, celkem jsem měl 3, poslední je rok 2010.
Takže. Na KTM mi vadilo, POZOR, ve srovnání s GS, nebavme se o tom, komu to sedí líp.
Vibrace od sedla ve vyšších otáčkách-prostě tam byly
Ucukaná v nízkej otáčkách
Brzda ztuha, ale dostatečná-proti dvouprstovkám GS bez šance, je to jak na kole
Spotřeba-i kdyby nakrásně 7 litrů, tak proti mému GS - skoro pořád 5 l je to rozdíl, cestujeme a jezdíme 10 000 km ročně, roční rozdíl je 200 litrů benzínu, což je dost. Nemluvím o tom, že když jedu mordu, tak mám max 5,4, když pojedu mordu na kačeně, klidně mi ukáže i 9l.
Servisní interval 7500 km
"Strašná" ochota zastoupení KTM v Brně
Skoro žádná výbava-ani blbej palivoměr
Tankování do dvou nádrží-ale to jsou už jen blbosti
Jo a řetěz
A vydrží motory 100 000 km? Asi jo...
Suma sumárum jedinej klad byl lepší vlastnosti v terénu, a já jezdím jen lehčí, takže i to se smazalo.
Proti KTM se postavilo moje plně vybavené BMW, ano, stálo 320k bez daně, ale je full. A vyhrálo to zcela přesvědčivě svojí komplexností, neumí všechno perfektně, ale umí to všechno tak nějak dobře a vyváženě, takže v celkovým srovnání V MÉM náhledu je prostě o dost lepší. A to jsem si myslel, že mne KTM nadchne, vyloženě mne nezklamala, ale neviděl jsem jedinej důvod, proč by ji měl vyměnit za GS. Kvůli motoru, kterej má emoce??? Na to se*ru, motorka musí jet, a jet dobře, a to GS na silnici umí jako málokterá mašina-cestovní enduro, ale myslím, že dobrej řidič pose*re i kdejakýho sporta bez srdíčka.
Prakticky jsem měl na jaře u sebe peníze a jel jsem kačenu koupit, rok 2012 ve verzi Dakar-designově nádherná, a dobře jsem udělal, že jsem nekoupil a po cestě zpět jsem se hodně dlouho omlouval mojí motce, že jsem vůbec pomyslel na to, že bych ji vyměnil za LC8.
TO JE MŮJ NÁZOR.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Hicks: To jo, ale co ten zbytek?? Osmikilo meli udelat trochu kvalitnejsi a byla by to hvezda.
Upravil xavier dne 30.09.2012 21:59
Aktualne 1250 GSA HP
kejda: clovece vibrace od sedla fakt necitim, az priste pojedu schvalne si na to dam pozor-doufam,ze to ted nezjistim a od ty chvile mi to nebude vadit Ucukana je potvora-to mi vadi taky.
Spotrebu jsem mel na GS i pres 8,vetsinou 6,5 takze to mne netrapi. Je to tim, ze na GS ty kone jsou,ale musel jsem dat plnej a chvilku na ne pockat, na 990 staci pootocit o mm plyn a vsichni ihned vyrazej
Jinak je to jak pises, ty jsis dobre vybral a ja taky
Aktualne 1250 GSA HP
xavier napsal:
kejda: clovece vibrace od sedla fakt necitim, az priste pojedu schvalne si na to dam pozor-doufam,ze to ted nezjistim a od ty chvile mi to nebude vadit Ucukana je potvora-to mi vadi taky.
Spotrebu jsem mel na GS i pres 8,vetsinou 6,5 takze to mne netrapi. Je to tim, ze na GS ty kone jsou,ale musel jsem dat plnej a chvilku na ne pockat, na 990 staci pootocit o mm plyn a vsichni ihned vyrazej
Jinak je to jak pises, ty jsis dobre vybral a ja taky
Musiš ji trochu vytočit, abys ty vibrace cejtil
8 litrů na GS? tos měl za ní zapřaženej vlek s jachtou a jel jsi Stelvio
Ne v pohodě, každej, ať si jezdí, jak uzná.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Ty vibrace nebyly od sedla, ale od motoru, a po rámu šly do sedla. Asi blbej systém tlumení vibrací, zřejmě s tím nemají dost zkušeností
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10