Myslím, že jsem člověk, co se nechce nikoho dotknout, ale tohle mi nedá, může jít o život. Zakladatel vlákna se rozhodl pro supersport a pro formu se ptá na BMWGS fóru, zda je to vhodné, pravděpodobně mu jinde řekli že je to hovadina, tak to zkouší tady. Takový je můj - možná mylný - pocit. Vymlouvá se na finance, GS nechce, protože se radši zabije na něčem, co se mu líbí. Spolu s ostatním, co a jak píše, to svědčí o motorkářské nevyzrálosti.
Určitě lze mít GSXR jako první motorku, ale krotit se a přesvědčit sám sebe, že umím kulový je natolik náročné, že to nedokáže každý. A pravda taky je, že skoro nikdo, asi včetně něj, si to nepřizná. Mnoho těch, kteří tvrdili, že to zvládnou, mají u silnice pomníčky, proto moje odpověď je - nekupuj to. Nebo jinak - chtěl jsi vědět, jestli Tě ta motorka v 5000 ot. zabije, tak Ti říkám - ano, dost možná zabije. Stojí tohle riziko za argumentované finance?
Na druhou stranu, pokud to zákon umožňuje, kašli na ostatní a kup si co chceš, snad nikdy nepotkáš mne ani mé blízké. Doporučuji ale po koupi strávit na tom nějaký čas na okruhu, ale to jsme zase u těch financí, tak už končím...
PS: Když vidím ten šrumec např. v Buchlovských zatáčkách, lituju že nežiju ve státě, kde se za tyhle věci bere doživotně řidičák a nevztahuje zákon a trest za obecné ohrožení.
TOLI napsal:
Teďka sem se vrátil z Alp a docela zajímavý zjištění- 95% lidí bud naháč nebo cestovní enduro . A kapotovaný zmrzliny téměř vůbec . Přijedu do čech a nic jinýho než erjednapič.ovol.ejedejakocip, nebo gsxrrrrrrrr,nebo ninjááááá nevidiím.Asi máme u nás tak dobrý silnice a nebo je něco špatně
PS: Když vidím ten šrumec např. v Buchlovských zatáčkách, lituju že nežiju ve státě, kde se za tyhle věci bere doživotně řidičák a nevztahuje zákon a trest za obecné ohrožení.
To si opravdu nepřej Ivane. První by sebrali papíry tobě, když by jsi líznul lajnu při vyhýbání se šišce. Čím větší buzerace, tím spíš to odnesou ty odpovědnější. Je to totiž snažší víme? A co máte s Buchlákama? Jel jsem tam několikrát a pokaždé v pohodě. Třeba jsi měl smůlu na skupinku bezmozků.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
já se nechcu nikoho dotknout, ale toto nechápu. to už ani ta "mladost" nemůže omlouvat.
řeči typu vím vím vím, ALE... mě fascinujou, proč se teda na něco ptáš, tím spíš na fóru a cizích lidí?!
argumenty o pomalém ježdění na litru vykládej doma máti, je pravda ot, že si máš kůpit co chceš, ale když už se ptáš je tu prostor pro názor, byť negativní.
koupit si sporta a jezdit cmrndačku je blbost, jo i s Veyronem jde jet pomalu, ale to si kvůli designu kupiš třeba busu místo skůtru na ježdění do Kolbenky 10km denně tam a zpátky? prostě motorky co mají jezdit v červených jsou postavené tak, aby fungovaly na okruhu v červených, ne aby smysluplně fungovaly při jízdě opatrně s mokrým řidičákem... jsem mladý, ale polovinu života jezdím na motorkách, aktuální má 72koní, předešlá měla 79, a není to tím, že se bojím, nebo bych to neuměl, jde o to, že zastávám názor mít míň koní a dát jim za uši je lepší, než mít překoňovanou kur*u které se bojím... ikdyž se nebojím, ale nevyužiju to.
jak bylo řečeno, kup si co chceš, fakt. ale tyto nápady jsou prostě kktina, nezlob se na mě.
Možná máš trochu pravdu, ale tresty za tyhle přestupky bych zvýšil, ono je ale problém ty voly občas chytit:-). Já jsem příznivcem prevence kombinované s represí, život mne naučil, že sama prevence na dost nebezpečnou skupinu lidí nefunguje.
S buchlovákama nic nemám, jezdím tam párkrát ročně při cestách na východ, předminule tam parta vymaštěnců natáčela jízdu po zadním kolem hospody U trampa při rychlosti 100-150 km/h, minule přilítli 3 podobní k hospodě, seskočili z motorek, sundali helmy, sedli ke stolu a jakoby nic. Vzápětí přiletěli policajti, ptali se koho jsou motorky, kluci řekli že jejich a o co jde, že už tam sedí čtvrt hodiny. Ani nevím jak to dopadlo... Tahle lidi dělají motorkářům ostudu.
Ještě doplnění k té radě o GSXR - kdysi jsem pár let motorky prodával, na lecčems se svezl a vím, kolika mladým klukům jsme dávali rady, než odjeli na něčem tak silném bež předchozích zkušeností. Dost z nich to v blízké době položilo, jeden dokonce hned cestou od nás... Takže i ta finanční stránka je diskutabilní, opravy nebyly nejlevnější.
Já bych ti doporučil sehnat si kamarády co jezdí na podobných motorkách.. Ona tě taková pitomost přejde až ti budou kamarádi mizet před očima a budeš jim chodit na pohřby.
No podle mě to je tom že slabší motorka ti odpustí víc chyb.., takže jestli jsi na ničem nejezdil dej si na začátek nižší level..
Over than 250k km on BMW GS bikes
Ahoj,
sice sem moc neprispivam, ale neda mi to sem nenapsat nekolik radku. Je mi 32, papiry na motorku jsem si dodelal ve 29, jinak stabilnim ucastnikem provozu v aute jsem od 18. Mam mladsiho brachu, kterej sedlal motorky od 15 let, takze cas od casu jsem se na par kusech svezl. DR650 (s tou sem lehnul), SV1000, Jawa 350, Simson, apod. Po dodelani ridicaku dilema - jakej stroj. Vzhledem k mym 193 cm bylo potreba neco velikyho (pokukoval sem po 1100GS) a financni moznosti omezene (asi jako u tebe) - vyhrala 750 SuperTenere. Posud sam, jestli silna nebo slaba - pro me na zacatek dostacujici s tim, ze casem vymenim. Vymena prisla po nejakych 10 000 km a dvou letech ... 1150GSA a myslim, ze mam na hodne dlouhou dobu vystarano. Po nejakych 3 letech jezdeni porad vidim, ze je stale se co ucit ... bylo par krizovejch situaci, ktery se "nejak ve zdravi" zvladly. Predstava, ze bych osedlal to co popisujes je pro mne nemyslitelna - vidim, co dokaze 1150 a k tomu, ze bych mel pridat jeste nejaky kone? To ne, diky :-) Pises, ze za to nebudes tahat ... ver mi (a uz to nekdo psal), ze BUDES!!! Jde ti o zvuk motorky ... ten spravnej prijde, az to otevres. Design motorky - je jen otazka casu. Zpocatku se mi 1150 nelibila a dneska je zase vsechno jinak.
Kamarad nedavno koupil CB1300, byli sme na jednom hodne malym okruhu a vymenili si motorky. Byl sem prekvapenej, jak sem ji musel premlouvat, aby sla do zatacky. Supersport je pry jeste horsi - tu zkusenost si taky necham ujit :-) Asi ted vypadam jako prizdisrac, ale tak to vidim.
Jak bylo napsano, povoz se na vicero motorkach a kup si tu, ktera te nejvic chytne. Jen sem chtel zkusit popsat pocity motozacatecnika ve vyssim veku ;-)
Pokud chceš silnici a nebazíruješ na GSXR, tak jako alternativu bych doporučoval CBR 900 (cca 1995). Má jí kamarád, často jezdíme spolu a neztěžujeme si. On je rychlejší na rovině, já většinou v zatáčkách. Jezdí pod 5l/100km. Dražší je akorát obutí. Nicméně CBR se dá pořídit za rozumný peníze a než se dostaneš na limit tý motorky tak to chvíli potrvá.
Upravil TazDevil dne 23.07.2013 16:17
Třeba já koupil prvni GSXR1000 K2 po 5 sezonách na jawě třiapůle a 4 a půl sezoně na šestistovce Yamaha Thundercat.A litra jsem si pak jenom užíval, s respektem ale beze strachu.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
TazDevil napsal:
Pokud chceš silnici a nebazíruješ na GSXR, tak jako alternativu bych doporučoval CBR 900 (cca 1995). Má jí kamarád, často jezdíme spolu a neztěžujeme si. On je rychlejší na rovině, já většinou v zatáčkách. Jezdí pod 5l/100km. Dražší je akorát obutí. Nicméně CBR se dá pořídit za rozumný peníze a než se dostaneš na limit tý motorky tak to chvíli potrvá.
To je stejnej typ rady, jako ať si nekupuje GSXR1000 K6, ale koupí si GSXR1000 K1...
Je mi 34 let, jezdím na velkých od 16ti (ještě bez řidičáku na Jawě 350). Nechápu, jak jsme mohli už kdysi na jawách všichni přežít, měli jsme partu, jezdili často nadoraz, prostě bezstarostní mistři světa. Asi kolem 23 jsme si začali kupovat supersporty, najednou 100+ koňové motorky, které svým charakterem byly stvořené pro jedinou věc, ke které vybízejí...tahat, letět, nechat se ždímat. Neznám nikoho, kdo na litrové motorce, která na jedničku jede 140, na dvojku 180, na trojku 210 atd... chce jezdit v klidu a nepropadne touze letět. Snad každý, kdo si to koupí se prokousává k tomu učit se využívat potenciál motoru víc a víc.. Mezi sportaři na okruhu platí pravidlo, že nechat se na litru předjet šestikilem je ostuda. Možná by to mohlo pomoci v rozhodování. Na litru nemáš šanci se naučit jezdit rychle v zatáčkách, proti šestce, kterou na suchu neutrhneš tak lehce do driftu budeš vždycky zesranej. Jako hezký příměr bych viděl výsledky ze závodů 300 Zatážek Gustava Havla v Hořicích, kde nejlepší šestky jedou kolo jen o 2 sekundy pomaleji proti nejlepším litrům. Už šestka je prostě pekelně rychlá. Neumíš si absolutně představit, jaká dimenze je litrovej SBK a pro začátečníka opravdu nemá smysl, už proto, že se ho bez zkušenosti ze slabších kubatur nikdy nenaučíš využít. Kdybych začínal jezdit na silnici, vybíral bych si osobně mezi motorkami typu Suzuki SV650, Kawasaki ER6 (obojí lehoučké dvouválce jdoucí pěkně odspoda) které se třeba za 3-4 roky ježdění naučíš, jestli máš na to buňky, dát při tréningu na okruhu na koleno. Pak může "mít smysl" jít do ostré šestky, kterou na silnici nikdy plně nevyužiješ.... Jinak já jsem po Banditu 1200, Suzuki SV a 3 sezónách na Aprilii RSV1000Mille se silničními rychlými motorkami přestal. Nejlepší kamarádi se pozabíjeli, nedožili se 30 roku. Věděl jsem, že je třeba přibrzdit. Hodně přibrzdit. Tak jsem šel do F650 a později do R1100GS, se kterými je v zatáčkách srandy kopec, ale charakterem nevybízí k sebevražedné jízdě, naopak nabízí pocit kontroly a radost z cestování, ale k tomu každý ze silnice nedospěje, a dvacetiletý člověk, který se těší na litrový superbike teprve ne
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Teda hoši, a teď myslím starou zkušenou gardu tohoto fora BMWGS, hodně mě překvapujete.
Měl jsem vás za více důvtipné - to se tady ani po více dnech dalšího přikládání pod kotlem a dalších laciných provokaček nenajde nikdo, kdo konečně pozná a nahlas řekne, že si z vás ta osůbka utahuje?
S někým se vsadil, jak dlouho mu to budete žrát, a nejspíš brzo vyhraje, jestli už nevyhrál.
Říkám vám, že si z vás dělá p.r.d.e.l ten boreček !!
A i když to dělá dost průhledně a těch indicií je velká spousta, tak musí mít o to větší radost, jak mu to pořád spolehlivě žerete...
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Já si myslím, že všichni na to neskočili. Na druhou stranu, alespoň se člověk něco do(z)vi...
Upravil hobr dne 23.07.2013 21:58
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."