Já jsem teď pro klid duše přešel na tento olej http://www.motops...rovy-olej/ je to nej výkonnější volně dostupný olej sice dost drahý ale měl by dost chránit motor (i když já mu ,,záhul" v terénu nedávám ,jak píše Tom motorka stála ranec nač to zbytečně ničit)
kim napsal:
Já jsem teď pro klid duše přešel na tento olej http://www.motops...rovy-olej/ je to nej výkonnější volně dostupný olej sice dost drahý ale měl by dost chránit motor (i když já mu ,,záhul" v terénu nedávám ,jak píše Tom motorka stála ranec nač to zbytečně ničit)
kim napsal:
Já jsem teď pro klid duše přešel na tento olej http://www.motops...rovy-olej/ je to nej výkonnější volně dostupný olej sice dost drahý ale měl by dost chránit motor (i když já mu ,,záhul" v terénu nedávám ,jak píše Tom motorka stála ranec nač to zbytečně ničit)
Vykonný sice je, ale obsahuje degradujicí přísady pro spojku (což při vcasnych vymennach nevadí),ale hlavně má vysokou viskozitu. Ve vysokých teplotách nemá v boxerů co dělat
Wer später bremst, fährt länger schnell.
kim napsal:
Já jsem teď pro klid duše přešel na tento olej http://www.motops...rovy-olej/ je to nej výkonnější volně dostupný olej sice dost drahý ale měl by dost chránit motor (i když já mu ,,záhul" v terénu nedávám ,jak píše Tom motorka stála ranec nač to zbytečně ničit)
Vykonný sice je, ale obsahuje degradujicí přísady pro spojku (což při vcasnych vymennach nevadí),ale hlavně má vysokou viskozitu. Ve vysokých teplotách nemá v boxerů co dělat
kim napsal:
Já jsem teď pro klid duše přešel na tento olej http://www.motops...rovy-olej/ je to nej výkonnější volně dostupný olej sice dost drahý ale měl by dost chránit motor (i když já mu ,,záhul" v terénu nedávám ,jak píše Tom motorka stála ranec nač to zbytečně ničit)
+1
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
kim napsal:
Já jsem teď pro klid duše přešel na tento olej http://www.motops...rovy-olej/ je to nej výkonnější volně dostupný olej sice dost drahý ale měl by dost chránit motor (i když já mu ,,záhul" v terénu nedávám ,jak píše Tom motorka stála ranec nač to zbytečně ničit)
Vykonný sice je, ale obsahuje degradujicí přísady pro spojku (což při vcasnych vymennach nevadí),ale hlavně má vysokou viskozitu. Ve vysokých teplotách nemá v boxerů co dělat
No jo, jenže teď se tady pletou boxery a osmikila...
MikiberG: nenabízím tady žádný oleje, je mi úplně šumák, co si tam kdo dává. Já jsem napsal svojí zkušenost z Maroka s dvěma 1150GSA a dvěma 1200GS model 2005. Jedna 1150 měla nějaký obyčejný olej co tam lili v servisu (tehdy Autec) a já měl ten Castrol (tuším TWS) což by měla být plná syntetika. Při absolutně stejným ježdění v dunách mě kontrolka mazání nesvítila kdežto milanovi ano. Stejný motorky, přibližně kupovaný ve stejné době a tehdy se stejnými kilometry. Neumím si vysvětlit jinak ten důvod než olej, protože ničím jiným se nelišily a třeba po 30 minutách blbnutí v dunách jedna svítila a druhá ne. (teď jsem si to ověřoval ještě jinde a kontrolka mazání se prý rozsvítí když tlak klesne pod půl ATM, z oleje se stává řídká voda a čerpadlo ho nedokáže natlakovat a v tom momentu už motorka nemaže).
Letos jsem tam byl s 10 lidma a jeli jsme zase všichni přibližně stejným stylem stejnou trasou. Ve feši mě kontrolka ani jednou nesvítila (mám tam teď Motorex PowerSynt) a na FID jsem měl ukazatel až na poslední nebo předposlední čárku - venkovní teplota byla +43C ve stínu a v tom jemným písku jede motorka vytočená a přitom se suneš maximálně 50-60km/h, takže to chlazení je nic moc. Mám teď čidlo teploty oleje dole ve vypouštěcím šroubu a ukazovalo mi to tam teplotu 158C. Myslím, že olej se rozhodně může přepalovat a nemusíš ze mě dělat zase ****a - myslím že vím, že aditiva chrání součástky motoru když je studený a zlepšují stabilitu olejového filmu proti střihu. Ten rozsah teplot u moderních olejů je vyšší než dřív a minerály mají rozsah nižší než syntetiky. Netvrď mi, že nejlevnější automobilové oleje určené do starých aut nebo zemědělských strojů se hodí do našich BMW. Zejména pokud se s nimi jezdí adventure akce kde se teplota oleje dostává nad 150C. Mám svoje motorky rád a rozhodně (pokud mám na výběr) do nich nebudu dávat olej z Lídlu, který sice může dobře fungovat ve Škodě 120 ale do svých motorek si ho dávat nebudu. Těch pár stovek tady rozhodně šetřit nebudu.
Myslím že to není jen můj názor - pochopitelně každého mechanika můžeš obvinit z toho, že je členem olejařské lobby ale skus se zeptat lidí, kteří BMW boxery dělají desítky let a taky ti řekne, že do svých motorek nedává to nejlevnější co existuje ale zrovna na oleji že nešetří. Je asi nesmysl dávat třeba ten automobilový závodní olej do BMW se kterým se cestuje po republice ale v extrémech se mi osvědčil a na nějaké extra dlouhé expedice ho doporučím taky, i když se nepojede sportovně, protože vydrží klidně i dvojnásobek kilometrů, než minerální - a lidi nemusí měnit olej někde v Asii na cestě.
Upravil TomasTT dne 15.08.2013 11:54
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
hele... mne ted ve vedrech...36-38 ve stinu.. nejak podezrele SPATNE radilo LC...
olej tam mam co mi nalili v Inveltu, jakej presne nevim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jo jasně pro vzducháč raději tu 15w50ku
>Melizoy; jak si přišel na to že to degraduje spojku? nebo myslíš tu přísadu proti prokluzu do společných náplní?
Upravil kim dne 15.08.2013 12:44
kim napsal:
Jo jasně pro vzducháč raději tu 15w50ku
>Melizoy; jak si přišel na to že to degraduje spojku? nebo myslíš tu přísadu proti prokluzu do společných náplní?
...jasně, nenapadlo mě, že mluvíš o wosmikilu )) ale kdybych uměl číst v profilech, měl bych samozřejmě výhodu.
Abych to uvedl na pravou míru. Obyč olej, který neplní normu JASO MA (tedy automobilový), tak způsobí prokluz spojky ve společné lázni. Bohužel vyzkoušeno na kamarádovo motorce, kterému někdo přinesl výhodně olej Total z Citroenu bez JASO MA...a spojka šla do kopru.
Já jsem to ale myslel naopak, existuje pověra, že olej s JASO MA vydrží v Boxeru kratší dobu, než oleje "bez přísad". Proto často i němci jezdí v boxerech "automobilové" oleje. Reálně si myslím ale, že neexistuje srovnání, to by museli říct kluci, kteří bawce denně servisují a koukat na tachometry a ptát se každého co jezdí od nova. A to jde u nás u 11xx dost těžko. Pro mne by osobně bylo zajímavější srovnání, co na motorech odchází a) vlivem podtáčení a vlivem točení, než oleje.
Upravil Melizoy dne 15.08.2013 16:27
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Já jsem ještě zavolal Honzovi Žlábkovi, který myslím u nás patří mezi lidi, kterým prošlo rukama nejvíc boxerů vůbec. Řekl mi že on osobně nikdy neviděl přidřený kroužky kvůli oleji ale motorek zadřených proto, že majitel nezkontroloval jestli má dost oleje a jel třeba s jedním litrem a motor oddělal, tak takových viděl víc. Podle jeho názoru je klidně možné používat plnou syntetiku, protože má vyšší teplotní rozsah a vydrží v extrému delší dobu, takže třeba lidem co jedou do Kazachstánu klidně doporučí syntetiku s klidným svědomím, i když ví, že těžce přejedou servisní interval bez výměny. To samé pro řádění v terénu, kdy se motorka vytáčí na plný výkon v bahně nebo v písku apod. Podle něj je aditivace v olejích dobrá kvůli chování studeného motoru, kdy se tolik neopotřebovává i když je olej nateklý dole a on osobně by do své motorky nějaký neznámý supermarketový automobilový olej nelil - většina lidí prý mění olej maximálně jednou ročně, takže rozdíl v ceně je maximálně tisícovka a za to to nestojí. Pochopitelně i on je prodejce olejů a tak ho můžete obvinit z členství v olejové lobby ale považuju ho fakt za odborníka.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
MikiberG: nenabízím tady žádný oleje, je mi úplně šumák, co si tam kdo dává. Já jsem napsal svojí zkušenost z Maroka s dvěma 1150GSA a dvěma 1200GS model 2005. Jedna 1150 měla nějaký obyčejný olej co tam lili v servisu (tehdy Autec) a já měl ten Castrol (tuším TWS) což by měla být plná syntetika. Při absolutně stejným ježdění v dunách mě kontrolka mazání nesvítila kdežto milanovi ano. Stejný motorky, přibližně kupovaný ve stejné době a tehdy se stejnými kilometry. Neumím si vysvětlit jinak ten důvod než olej, protože ničím jiným se nelišily a třeba po 30 minutách blbnutí v dunách jedna svítila a druhá ne. (teď jsem si to ověřoval ještě jinde a kontrolka mazání se prý rozsvítí když tlak klesne pod půl ATM, z oleje se stává řídká voda a čerpadlo ho nedokáže natlakovat a v tom momentu už motorka nemaže).
Letos jsem tam byl s 10 lidma a jeli jsme zase všichni přibližně stejným stylem stejnou trasou. Ve feši mě kontrolka ani jednou nesvítila (mám tam teď Motorex PowerSynt) a na FID jsem měl ukazatel až na poslední nebo předposlední čárku - venkovní teplota byla +43C ve stínu a v tom jemným písku jede motorka vytočená a přitom se suneš maximálně 50-60km/h, takže to chlazení je nic moc. Mám teď čidlo teploty oleje dole ve vypouštěcím šroubu a ukazovalo mi to tam teplotu 158C. Myslím, že olej se rozhodně může přepalovat a nemusíš ze mě dělat zase ****a - myslím že vím, že aditiva chrání součástky motoru když je studený a zlepšují stabilitu olejového filmu proti střihu. Ten rozsah teplot u moderních olejů je vyšší než dřív a minerály mají rozsah nižší než syntetiky. Netvrď mi, že nejlevnější automobilové oleje určené do starých aut nebo zemědělských strojů se hodí do našich BMW. Zejména pokud se s nimi jezdí adventure akce kde se teplota oleje dostává nad 150C. Mám svoje motorky rád a rozhodně (pokud mám na výběr) do nich nebudu dávat olej z Lídlu, který sice může dobře fungovat ve Škodě 120 ale do svých motorek si ho dávat nebudu. Těch pár stovek tady rozhodně šetřit nebudu.
Myslím že to není jen můj názor - pochopitelně každého mechanika můžeš obvinit z toho, že je členem olejařské lobby ale skus se zeptat lidí, kteří BMW boxery dělají desítky let a taky ti řekne, že do svých motorek nedává to nejlevnější co existuje ale zrovna na oleji že nešetří. Je asi nesmysl dávat třeba ten automobilový závodní olej do BMW se kterým se cestuje po republice ale v extrémech se mi osvědčil a na nějaké extra dlouhé expedice ho doporučím taky, i když se nepojede sportovně, protože vydrží klidně i dvojnásobek kilometrů, než minerální - a lidi nemusí měnit olej někde v Asii na cestě.
To autor nevěděl, jak založit stopadesáté vlákno o olejích, tak to zabalil do názvu "o géesech na m.cz":-):-)?
Jinak se nechci vyjadřovat, jakýkoliv názor okamžitě zanikne mezi desítkami mouder a KAŽDÝ má svou pravdu - s tím co používá, je spokojen a považuje to za ideální řešení.
Vždy vzpomenu na kamaráda Štefiho, který do 1100GS leje už 10 let GTX3, mění po 10-15 tisících km a má najeto 250 tisíc kilometrů...
Škoda, že BMW boxer nejezdí na naftu, mohli bysme oblíbené dematéma (minerál nebo plná syntetika) rozšířit i na "ježdění na značkovou naftu" nebo nějaký takový téma, ať tu máme o čem se hádat a neutopíme se při tom jen v těch olejích.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Ivan napsal:
To autor nevěděl, jak založit stopadesáté vlákno o olejích, tak to zabalil do názvu "o géesech na m.cz":-):-)?
Jinak se nechci vyjadřovat, jakýkoliv názor okamžitě zanikne mezi desítkami mouder a KAŽDÝ má svou pravdu - s tím co používá, je spokojen a považuje to za ideální řešení.
Vždy vzpomenu na kamaráda Štefiho, který do 1100GS leje už 10 let GTX3, mění po 10-15 tisících km a má najeto 250 tisíc kilometrů...
Rozhodně jsem ten odkaz nedával proto,aby se tady vedla diskuze o olejích,jen mě pobavilo,jak je to napsaný.Oleje se týkala hned první reakce na článek.
oranžová dvanáctka
MikiberG napsal:
Možná si něco načti o pojmech aditivovaný/neaditivovaný a minerál/synt. a pak semisyntetický./polosynt.
Zjistíš že neaditivovaný oleje jsou téměř historie nicméně mají specifická užití.
Pak taky, že mnohé minerální oleje kvalitama často předčí syntetické.
A že k získání kvalit z "obou světů" se často oleje vyrábí na synt. základě a minerální složky se přidávají pro zvýšení kvality urč. parametrů nebo se jednoduše mísí synt. s minerálem.
Každopádně hledat kvalitu v ceně je sice obchodnické nicméně totálně nicneříkající parametr. Stejně jako parametr 10W40 který určuje pouze venkovní rozpětí teplot pro provoz motoru/vozidla.
No a vztahovat cenu motorky k ceně oleje .... no to už sem nevydržel ....
Dovolil bych si přičiniti poznámku. Psal jsem tady jak je to s kvalitou oleje, označením značkou a cenou. Dívám se, že někteří soudruzi pořád doufají, že dostanou kvalitu za pět korun. Sledoval jsem jeden motor po 300000km, nechal dělat rozbory. Stály mě to dost peněz i času, nicméně závěr, který platí pro všechny motory je tento:
1/ cena oleje z důvěryhodného zdroje je úměrná jeho kvalitě (oleje se falšují, Castrol zcela jistě), neaditivované oleje na trhu nejsou, cena aditiv činí 30 - 60% ceny oleje.
2/Za peníze navíc dostanete vyšší kvalitu, opotřebení klesne mezi značkovým minerálem a značkovou polosyntetikou o cca 60 %, při použití plné syntetiky klesne opět, ale ne už o tolik (tyto pojmy používám pro názornost tak mě nechytejte za slovo)
3/S žádným olejem se vám motor nezadře, jen někdy se horší vlastnosti oleje projeví na poruše mnohem dřív - pokud někdo najede 3000km ročně, asi to nepozná motku/auto za pár let vymění.
4/Mísitelnost olejů různých výrobců není neomezená, pokud jsou v motoru hydroštely nebo jiné mechanismy (varoš) může při výměně za jiný olej stejné specifikace nastat problém (několik osobních zkušenností v hodnotě cca 60000Kč)
5/ Pokud se bavíme o úspoře 100 - 200Kč/litru je úspora kolem 400Kč - 600Kč - to se někomu vyplatí když motorka je koníček?
6/ Kamarád používal v letadle ten nejlepší olej renomovaného výrobce, - prodloužil životnost motoru do revize na 2,5 násobek - stokrát se mu investice do kvalitního oleje vyplatila. Ti, co šetřili se vykecávali - jaká je to náhoda, atd, ale platili.
7/ vlastnosti oleje se projeví na motoru za hodně dlouhou dobu, důvody poruch se přičítají stáří, , prostě čemukoli. Proto jsou některá tvrzení tady velmi odvážná a svědčí spíš o neznalosti a nemístnému spořílkovství
Moto: rád kupuju levný věci, třebas s kazem, ale nekupte to když je to tak levný.
Je to každého věc co do motoru naleje, ale nechť si svou touhou ušetřit zdůvodní jinak, než pseudotechnickými důvody (mnohé minerální oleje kvalitama často předčí syntetické- ano v ale pouze v některých parametrech, např teplotní odolnost se příliš zlepšit aditivováním nedá. Nicméně naaditivovaný minerál se k jehož výrobě se použijí nové technologie bude cenově podobný). Nejjednodušší je dát oleje na rozbor, a je jasno.
Upravil bobGS dne 18.08.2013 13:45