Tak zatím jsem ze všech nalezených informací a vašich názorů pobral následující: Pokud obuji moto gumy s označením M+S tak na mokré, nečisté a podchlazené silnici budu mít poměrně dobrou adhezi. Ta se razantně sníží ve chvíli, kdy na silnici bude pokrývka sněhu a námrazků. Na takový povrch už budu potřebovat gumu, která má lamely. Z odkazu od Maraba jsem se dostal k již původně nabídnuté gumě HEIDENAU K60. Ta ale nemá lamely. Na webu to není úplně čitelné a v textu to nepíšou, ale dá se usuzovat, že pneu HEIDENAU K66 by lamely ve středním pruhu mít mohla. Napsal jsem o doplňující informace. Uvidím, zda budu stát dovozci, nebo přímo výrobci za odpověď.
GSA = skutečná radost z jedné stopy!
MOJA napsal:
Tak zatím jsem ze všech nalezených informací a vašich názorů pobral následující: Pokud obuji moto gumy s označením M+S tak na mokré, nečisté a podchlazené silnici budu mít poměrně dobrou adhezi. Ta se razantně sníží ve chvíli, kdy na silnici bude pokrývka sněhu a námrazků. Na takový povrch už budu potřebovat gumu, která má lamely. Z odkazu od Maraba jsem se dostal k již původně nabídnuté gumě HEIDENAU K60. Ta ale nemá lamely. Na webu to není úplně čitelné a v textu to nepíšou, ale dá se usuzovat, že pneu HEIDENAU K66 by lamely ve středním pruhu mít mohla. Napsal jsem o doplňující informace. Uvidím, zda budu stát dovozci, nebo přímo výrobci za odpověď.
res to s JEZDCEMA, ne s silenejma PRODEJCEMA.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MOJA napsal:
Tak zatím jsem ze všech nalezených informací a vašich názorů pobral následující: Pokud obuji moto gumy s označením M+S tak na mokré, nečisté a podchlazené silnici budu mít poměrně dobrou adhezi. Ta se razantně sníží ve chvíli, kdy na silnici bude pokrývka sněhu a námrazků. Na takový povrch už budu potřebovat gumu, která má lamely. Z odkazu od Maraba jsem se dostal k již původně nabídnuté gumě HEIDENAU K60. Ta ale nemá lamely. Na webu to není úplně čitelné a v textu to nepíšou, ale dá se usuzovat, že pneu HEIDENAU K66 by lamely ve středním pruhu mít mohla. Napsal jsem o doplňující informace. Uvidím, zda budu stát dovozci, nebo přímo výrobci za odpověď.
Tak tohle je absolutní nesmysl.
Označení M+S se používá z legislativních důvodů.
Zjednodušeně řečeno, gumy nesmí mít nižší rychostní index, než jaká je maximálka motorky. Což by u špuntů třeba na GS bylo bez nežádoucích vlastností prakticky nerealizovatelný.
Výjimka je právě použití "zimních gum", který za předpokladu, že dáš do zornýho pole cedulku s upozorněním tohle pravidlo plnit nemusí. To platí pro auta, pro motorky, u nás, v Německu a mám dojem, že minimálně celoevropsky.
Třeba takový puky, jako E09, který jsou taky "zimní" bych opravdu na vlhký studený silnice nevytáhl ani přes vlastní mrtvolu.
Jinak co se těch K60 týká, tak ty z odkazu jsou vyloženě zimní verze (100% silica), neplést s normáílní starou K60, nebo scoutem. Ale nejsem si jistej, jestli se tady dají právě tyhle vůbec sehnat...
Maiali nel Fango!
MOJA napsal:
Tak zatím jsem ze všech nalezených informací a vašich názorů pobral následující: Pokud obuji moto gumy s označením M+S tak na mokré, nečisté a podchlazené silnici budu mít poměrně dobrou adhezi. Ta se razantně sníží ve chvíli, kdy na silnici bude pokrývka sněhu a námrazků. Na takový povrch už budu potřebovat gumu, která má lamely. Z odkazu od Maraba jsem se dostal k již původně nabídnuté gumě HEIDENAU K60. Ta ale nemá lamely. Na webu to není úplně čitelné a v textu to nepíšou, ale dá se usuzovat, že pneu HEIDENAU K66 by lamely ve středním pruhu mít mohla. Napsal jsem o doplňující informace. Uvidím, zda budu stát dovozci, nebo přímo výrobci za odpověď.
Tak tohle je absolutní nesmysl.
Označení M+S se používá z legislativních důvodů.
Zjednodušeně řečeno, gumy nesmí mít nižší rychostní index, než jaká je maximálka motorky. Což by u špuntů třeba na GS bylo bez nežádoucích vlastností prakticky nerealizovatelný.
Výjimka je právě použití "zimních gum", který za předpokladu, že dáš do zornýho pole cedulku s upozorněním tohle pravidlo plnit nemusí. To platí pro auta, pro motorky, u nás, v Německu a mám dojem, že minimálně celoevropsky.
Třeba takový puky, jako E09, který jsou taky "zimní" bych opravdu na vlhký studený silnice nevytáhl ani přes vlastní mrtvolu.
Jinak co se těch K60 týká, tak ty z odkazu jsou vyloženě zimní verze (100% silica), neplést s normáílní starou K60, nebo scoutem. Ale nejsem si jistej, jestli se tady dají právě tyhle vůbec sehnat...
Dle, předpokládám proškoleného prodejce moto pneu je označení M+S následující: citace "... pneu s označením M+S mají především dostatečné drážky pro odvod velkého množství vody a směs, která se i za chladného počasí rychle a dostatečně zahřeje. Tím je dosaženo dobrého gripu. Není to označení pro pneu určené pouze k zimnímu provozu, ale k celoročnímu užívání. Termínem zimní pneu je spíše myšleno použití nejen za teplého počasí, ale za chladna a vlhka. Je tedy potřeba mít na paměti, že i pneu M+S nebudou za extrémního zimního počasí fungovat na 100%." Odpověď bych zařadil spíše do sekce "vyhýbavé", na druhou stranu podporuje teorii o použití za chladna a vlhka, třeba i podchlazená silnice. Nemám ani pocit, že by to vylučovalo teorii o legislativních důvodech, ta se mi osobně dokonce zdá víc než pravděpodobná a logická. Co se týká zasněžené a zmrazky znečištěné silnice přikláním se k názoru Tomase z TT, že by byly vhodné lamely. Konec konců to výrobci nepřímo potvrdili tím, že Metzeler přišel na trh s moto pneu na skútry FeelFree, která má skutečně lamely a je určena pro opravdu zimní provoz.
Takže shrnuto a podtrženo, co prosímtě máš na mysli tím "Tak tohle je absolutní nesmysl". Nemůžu najít žádný názorový rozkol?! Možná snad až na drobnost: ani u prodejce ani u výrobce jsem u pneu Mitas E-09 nenašel označení zimní, nebo M+S.
Upravil MOJA dne 11.10.2013 18:47
GSA = skutečná radost z jedné stopy!
... vzhledem ke skutečnosti, že nás ten kousek gumy drží pevně v sedle a na silnici jsem čekal víc názorů a rad. Existují však zkušenosti, které jsou těžko a nebo absolutně nepřenosné a subjektivní vnímání vlastností pneu mezi ně asi taky patří
pustil jsem se tedy cestou pokus / omyl, na letošní zimu jsou kostky vrženy, na silnici FJR a Metzeler Z8 a na okrsku a off GSA, dnes přezuto na Metzeler MCE Karoo ...
Je mozny, ze to oznaceni M+S treba v eshopech chybi, ale ty gumy je mit musi, jinak by byly z duvodu vyse zmineneho rychlostniho indexu nelegalni.
A nesmyslem jsem chtel oznacit prave to, ze by m+s zarucovalo nejake lepsi vlastnosti za mokra a nizkych teplot, coz je prave na tech 09 ukazkovy priklad. Takovych prave pro tyto podnimky na asfaltu nevhodnych gum bude cela rada a pritom na nich ona zminena kouzelna pismenka budou.
Takze bych to vzal podle toho, jak moc chces jezdit do terenu, nebo jestli vubec a podle toho vzal gumu.
Pro "silnicni" provoz, tu co vyhrala testu gum kategorii mokro a idealne pokud treba pohorela ve vydrzi. Obecne vubec bych nebral gumu, co ma povest, ze vydrzi dlouho. Radeji mekkou. Na mix provozu proto prave radsi KarooT, ktera se ojizdi z tohoto typu spuntu nejrychleji.
Maiali nel Fango!
MOJA napsal:
... vzhledem ke skutečnosti, že nás ten kousek gumy drží pevně v sedle a na silnici jsem čekal víc názorů a rad. Existují však zkušenosti, které jsou těžko a nebo absolutně nepřenosné a subjektivní vnímání vlastností pneu mezi ně asi taky patří
pustil jsem se tedy cestou pokus / omyl, na letošní zimu jsou kostky vrženy, na silnici FJR a Metzeler Z8 a na okrsku a off GSA, dnes přezuto na Metzeler MCE Karoo ...
Na ostrejch Karoo mam nekolik zim a nijak si nemuzu si stezovat. Tak at slouzi.
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Je mozny, ze to oznaceni M+S treba v eshopech chybi, ale ty gumy je mit musi, jinak by byly z duvodu vyse zmineneho rychlostniho indexu nelegalni.
A nesmyslem jsem chtel oznacit prave to, ze by m+s zarucovalo nejake lepsi vlastnosti za mokra a nizkych teplot, coz je prave na tech 09 ukazkovy priklad. Takovych prave pro tyto podnimky na asfaltu nevhodnych gum bude cela rada a pritom na nich ona zminena kouzelna pismenka budou.
Takze bych to vzal podle toho, jak moc chces jezdit do terenu, nebo jestli vubec a podle toho vzal gumu.
Pro "silnicni" provoz, tu co vyhrala testu gum kategorii mokro a idealne pokud treba pohorela ve vydrzi. Obecne vubec bych nebral gumu, co ma povest, ze vydrzi dlouho. Radeji mekkou. Na mix provozu proto prave radsi KarooT, ktera se ojizdi z tohoto typu spuntu nejrychleji.
Dík za odpověď, teď už to do sebe zapadá
GSA = skutečná radost z jedné stopy!