TOLI napsal:
650 je určitě na začátek vhodnější, ten jednoválec odpustí leccos- necit na spojce,nějaký to podtočení apod. Já se na 650 hodně naučil a trvalo mi cca rok než sem stim přestal při každym zastavení mlátit o zem.Díky tomu pak byl na dvanáctku přestup snadnější. Někteří z vás tu radíte hned dvanáctku. Já mít dvanáctku jako první motorku tak je na srajdu a já taky. Všechny průsery sem si odbrzdil v mnohem menší rychlosti už na jawě a hodně mi to dalo.
Tak si asi dost divočák. Já sem nepadal ani na 650 ani na 11, ani na půjčené 12 obyč či ADV.
Pokud máš těžkou ruku nebo nerozum v hlavě tak je uplně jedno kolik máš koní...
To ani ne spíš když sem začínal tak sem měl parametry jak průměrná ženská ted to není o nic lepší teda jako.... nějakejch 175cm a tehdá 65kg
ja mival 175cm, 59kg v nejvysportovanejsi verzi
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TOLI napsal:
650 je určitě na začátek vhodnější, ten jednoválec odpustí leccos- necit na spojce,nějaký to podtočení apod. Já se na 650 hodně naučil a trvalo mi cca rok než sem stim přestal při každym zastavení mlátit o zem.Díky tomu pak byl na dvanáctku přestup snadnější. Někteří z vás tu radíte hned dvanáctku. Já mít dvanáctku jako první motorku tak je na srajdu a já taky. Všechny průsery sem si odbrzdil v mnohem menší rychlosti už na jawě a hodně mi to dalo.
Tak si asi dost divočák. Já sem nepadal ani na 650 ani na 11, ani na půjčené 12 obyč či ADV.
Pokud máš těžkou ruku nebo nerozum v hlavě tak je uplně jedno kolik máš koní...
To ani ne spíš když sem začínal tak sem měl parametry jak průměrná ženská ted to není o nic lepší teda jako.... nějakejch 175cm a tehdá 65kg
ewza napsal:
Na stará 40-ti letá kolena, jsem si (téměř) vyplnila sen, udělala papíry na moto a chtěla bych ne jaře začít jezdit. Prosím o radu po jaké motorce koukat, abych na ní dosáhla. Podle fotek to nepoznám, poradit se nemám kde. Nejraději bych F 650 GS Dakar, ale přijde mi vysoká.Jsem docela prcek 165/50. Abych věděla za čím se začít honit Abych to upřesnila ani scooter ani vařečka to nebude. Díky
Ja myslim,ze kdyz nekoho hezky poprosis tak Ti s tim vyberem rad
pomuze
ewza napsal:
Na stará 40-ti letá kolena, jsem si (téměř) vyplnila sen, udělala papíry na moto a chtěla bych ne jaře začít jezdit. Prosím o radu po jaké motorce koukat, abych na ní dosáhla. Podle fotek to nepoznám, poradit se nemám kde. Nejraději bych F 650 GS Dakar, ale přijde mi vysoká.Jsem docela prcek 165/50. Abych věděla za čím se začít honit Abych to upřesnila ani scooter ani vařečka to nebude. Díky
Mladá paní, pokud na dospělé motorce ještě nejezdila , by si alespoň na rok měla pořídit tak YBR 125 nebo 250 a zvyknout si a trochu vyjezdit. Pak ten přechod na malé GS už bude pohodový. Jednak 200kg hlavně pro manipulaci je pro začínající holčinu trochu moc. Musí se naučit fígle jak s takovou váhou manipulovat. Za jízdy věřím že to může být bezproblémové.
Podle mě je názor, aby si člověk, co chce teprv začít jezdit pořídil 12ku naprosto zcestný. Dokonce ani 650 mi nepřijde jako ideální první stroj. Jednobuch s takovým objemem neni prostě ideální pro začátek. Navíc ta váha a v případě dakaru i výška v které ta váha leží není úplně optimální pro začátek. Zastávám názor, že by se měl člověk vyjezdit na něčem slabším a lehkým, kde si mnohem snáze a s menším rizikem osahá chování a limity stroje. Tohle nelze posuzovat podle toho, jak to vidí vyježděnej člověk, tomu totiž nepřijde problém jet na čemkoli, ke stroji se postaví tak jak je třeba a ani si neuvědomuje, že by s ním mohl někdo zacházet jinak. Dle mého názoru člověk, který to se strojem ze začátku "přepálí", buď zle skončí, nebo se minimálně naučí pořádně jezdit mnohem později, než kdyby začal na stroji pro sebe vhodném. Po silnici, v klidu, po rovině, zvládne jet leckdo na lecčem, ale pak když přijde krizovka, nebo cesta náhle skončí a je málo místa na otočení, nedejbože je třeba motorkou couvnout proti kopci...
Nedá mi trochu oponovat.... ve 40 letech se dá předpokládat, že bude člověk používat při jízdě v první řadě mozek.....určitě bude holka jezdit opatrněji a z kopce si předním kolem zaparkuje jen jednou- to mluvím z vlastní zkušenosti... Jako moje první motorka ve 30 letech bylo R850R. A to jen proto, že Gs se mi zdálo velké Od začátku jsem jezdila hodně i sama(služebně do Blavy atd), takže jsem si musela poradit při parkování, otáčení atd..... každý manefrr byl na dlouhé lokte a opatrně opatrně.....pokud 650 bude velikostně v poho- nevidím v tom problém......a když to při manefru upadne? Vždyť je jedno, co nezvednem ne?
O jedné YBR 250 na prodej v super stavu bych věděl, najeto 14tkm, černá barva, r.v.2007, moje přítulka ji má třetí sezonu a hodlá postoupit do vyššího levelu, tak kdyby měl nědo zájem tak dejte vědět:-)
puchyyla napsal:
Podle mě je názor, aby si člověk, co chce teprv začít jezdit pořídil 12ku naprosto zcestný. Dokonce ani 650 mi nepřijde jako ideální první stroj. Jednobuch s takovým objemem neni prostě ideální pro začátek. Navíc ta váha a v případě dakaru i výška v které ta váha leží není úplně optimální pro začátek. Zastávám názor, že by se měl člověk vyjezdit na něčem slabším a lehkým, kde si mnohem snáze a s menším rizikem osahá chování a limity stroje. Tohle nelze posuzovat podle toho, jak to vidí vyježděnej člověk, tomu totiž nepřijde problém jet na čemkoli, ke stroji se postaví tak jak je třeba a ani si neuvědomuje, že by s ním mohl někdo zacházet jinak. Dle mého názoru člověk, který to se strojem ze začátku "přepálí", buď zle skončí, nebo se minimálně naučí pořádně jezdit mnohem později, než kdyby začal na stroji pro sebe vhodném. Po silnici, v klidu, po rovině, zvládne jet leckdo na lecčem, ale pak když přijde krizovka, nebo cesta náhle skončí a je málo místa na otočení, nedejbože je třeba motorkou couvnout proti kopci...
Moje žena začala také po 35ce.Trval jsem na postupném zvyšování výkonu a s teď jezdí na 650 a stále žije a jezdí dobře.Takže plně souhlasím.Zčít na 125ce není žádná potupa.